• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

Smålandsjäntan- Åhh så kul att läsa om dig och er fina pojke! Fin fina bilder. Tänk att ni nu fått er bebis, du var en av dem som peppade mig när jag var riktigt nere när jag fick mf nr 2 och nu har du fått er bebis! Är så glad för er skull, tråkigt att förlossningen inte blev som väntat men att slutresultatet blev ju iaf Lysande =)

2-barnsmamma-  Grattis! (hoppas jag;) )

Ego-  Bebis är mycket lugnare just nu och bökar inte alls runt särkilt mycket just nu ..... då blir man ju direkt lite oroligt !! Rynkar på näsan bläää har det varierat mycket för er...?  i lördags natt kunde jag inte somna för den levde runt så, i söndags så väckte den mig för att den var så våldsam i sina kickar.... och nu på dag två känner jag bara enstaka puffar och känt att den har haft lite hicka..  Och har den hicka så borde den ju iaf leva =)

Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84

Förlåt om jag måste göra er besvikna APRIL APRIL JAG KAN LURA ER VAR JAG VILL

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

HAHAHAHA det är 1 apil flickor

• Pancakes
    mallanis skrev 2011-03-31 09:31:56 följande:
    Ego-  Bebis är mycket lugnare just nu och bökar inte alls runt särkilt mycket just nu ..... då blir man ju direkt lite oroligt !! Rynkar på näsan bläää har det varierat mycket för er...?  i lördags natt kunde jag inte somna för den levde runt så, i söndags så väckte den mig för att den var så våldsam i sina kickar.... och nu på dag två känner jag bara enstaka puffar och känt att den har haft lite hicka..  Och har den hicka så borde den ju iaf leva =)
    Både jag och Sötfilur har haft samma nojor och det skiljer ju bara några veckor mellan oss tre och alla säger att det är för att den växer mycket och har mindre plats att röra sig och kan inte leva om på samma sätt. Jag tyckte det var mer sprattel förut men nu är det sega rörelser och den verkar sova mycket.

När jag nojgar brukar min man lägga örat mot magen och lyssna på hjärtljuden och det funkar faktiskt oftast om man letar en stund. Det lugnar lite varje gång han gör det och man får bekräftat att hjärtat slår, så prova det! Kan dock vara lite svårt ibland beroende på hur den ligger och det gäller att inte förväxla med ens egen puls, fast å andra sidan har ju bebisen 140 i puls och man själv ca 60-70 så det är inte så svårt att urskilja.
  • Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 09:38:47 följande:

HAHAHAHA det är 1 apil flickor

Det är ju imorn Knasfia! :)
  • 3 barns mamma84

Hoppas ni inte blev arga
    Näh jag måste faktist vänta några år innan jag byter nick ODD det skulle vara hämskt jobbigt att vara gravid igen och det skulle inte vara så bra för mig häller just nu.

• 3 barns mamma84
    Pancakes skrev 2011-03-31 09:41:47 följande:
    Det är ju imorn Knasfia! :)
    Oj hahaha min dator kalender visade 1 apil idag ups hahahaha
  • 3 barns mamma84

Märks nog att jag är blondi

• 3 barns mamma84
    Happiness skrev 2011-03-30 17:45:01 följande:

2barnsmamma: . Pratade med Linda bara för några veckor sen. Hur kunde det gå så snabbt...Jag nämner hennes namn för jag vet att hon inte skulle ha ont av det. Satt och grät hela kvällen igår. Tänker på hennes äldste son.Hjärtat blev så tungt. Vi var ensamstående samtidigt och då får man ett lite speciellt band med barnet. Man har ju liksom bara varann. Nä nu kommer tårarna igen. Är så himla amningskänslig just nu. Varför just hon liksom? Så snäll så omtänksam. Himlen är ett bättre ställe att vara på nu när Linda är där. Vem vet hon går nog omkring och fotar lite här och där...tror du inte det? Små änglabarn tror jag hon skulle börja med  

Vet du om det finns någon tråd här på FL där man kan skicka en hälsning?

Augustibebisar 2008 där var hon med oss alla.
    Hon var speciel denna mamman linda hon fanns för oss alla nu är hon bara borta Gråter
    Men där är hon och fotar som du säger och ser ner på barnen och mannen.
    Hennes brölop på globens top var underbar var inte där men man fick se bilder.
    Hon gifte sig samma dag när Amadeus blev 2 år 14 augusti kommer att minnas henne hon är fortfarande vår favorit vår älskade LindaHjärta
  • Muffe

Haha 1 april är ju som sagt imorgon
    kopm igen då med ett nytt skämt

Min bebis har för det mesta varit lugn i magen tycker jag.

Pancakes, var din lilla med huvudet nedåt nu?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma