• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Happiness

2barnsmamma: . Pratade med Linda bara för några veckor sen. Hur kunde det gå så snabbt...Jag nämner hennes namn för jag vet att hon inte skulle ha ont av det. Satt och grät hela kvällen igår. Tänker på hennes äldste son.Hjärtat blev så tungt. Vi var ensamstående samtidigt och då får man ett lite speciellt band med barnet. Man har ju liksom bara varann. Nä nu kommer tårarna igen. Är så himla amningskänslig just nu. Varför just hon liksom? Så snäll så omtänksam. Himlen är ett bättre ställe att vara på nu när Linda är där. Vem vet hon går nog omkring och fotar lite här och där...tror du inte det? Små änglabarn tror jag hon skulle börja med  

Vet du om det finns någon tråd här på FL där man kan skicka en hälsning?

• Smålands jänta i storstaden

Happi: hade aldrig kunnat föreställa mig att det var såhär man skulle känna! En helt obeskrivlig lycka/kärlek/glädje ja alla fina ord som finns.

Tyvärr så var inte hans huvud så stort, 36 mätte de och det fattar jag som normalt? Dock så har de skrivit i journalen att det var pga värksvaghet och uttröttad livmoder. Satt nyss och läste igenom hela journalen på 9 sidor och helt plötsligt känns det som om jag är tillbaka i rummet, amningstårarna började rinna och i famnen ligger fina sonen och sover. Hur kan livmodern bli uttröttad!? Den har ju tränat som sjutton sedan vecka 20 ju! Jaja bara att gilla läget, han är här nu, mår bra och det är det enda som betyder något!

Hur mår ni? Går allt bra med lilla Sofia? Klart vi är fantastiska, vi har ju skapat våra små skatter och öser kärlek över dom!

• Cat79

Smålandsjänta: Tack för att du delade med dig. Vilken pärs.... men ett lyckligt slut och det var det ju värt. Jag har ju mitt tuffa efteråt i och med att jag sprack så mycket. Hur känns det efter snittet?

Happi: Fy vad tragiskt att du pratade med Linda för så kort tid sen, livet är grymt orättvist. Hon kanske träffar och fotografera min änglason Mio.

Jag har skänkt 50 kr till cancerfonden nu!
    Kram på er alla och det gäller att ta vara på livet!

• 3 barns mamma84

Jag är GRAVID fattar inte vad det är som hänt inget var planerad jag gjorde 1 test nu inne i toan för att se om jag hade hormoner kvar i kroppen och VIPIS vad händer JO DETTA !!!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush

Va!????? Är du gravid??? Men oj hoppsan, grattis!!!

• Pancakes
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 07:45:57 följande:
    Jag är GRAVID fattar inte vad det är som hänt inget var planerad jag gjorde 1 test nu inne i toan för att se om jag hade hormoner kvar i kroppen och VIPIS vad händer JO DETTA !!!
    What??? Vilken bomb du släpper! Hur känns det?
  • sugarrush

2-barnsmamma, är du helt säker på att det inte är gamla hormoner som spökar?

Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Hoppsan hejsan, 2 barnsmamma.... snart har du FYRA barn alltså Du hinner ju inte ens byta nick ju hihi....

Är du helt 100 % säker??!! Vill ni behålla?

Jag är lite nojjig över att vår bebis inte har vänt sig än utan ligger med huvudet UPPåt..... skitunge.
    Kan barnet må dåligt av det?

Ju närmre vi kommer förlossningen, desto mer oroar jag mig att barnet inte är friskt...

Och fan så trött jag är, kan man vara hemma från jobbet pga det? hehe.... ca 11 dagar kvar att jobba nu.

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-31 07:45:57 följande:
    VA!!!! OJOJOJ gumman!!!! Shit...hur känns det???

*kramar gumman*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma