• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Vad man missar när man ammar hela dagarna

GRATTIS HAPPI!!!!

Sofy snaaaart är han här! Ska bli kul att se hur din lille vilde ser ut! Kan tänka mig rött krulligt hår och smile som heter duga! Skulle passa med hans namn

Sötfilur snart är du oxå mamma!!! Inte långt kvar nu!

Slutligen till ALLA: NJUT!!! jag saknar redan min magen, fast ändå inte. Och på tal om vikten, oroa er inte! Jag gick upp 18kg vägde mig efter 10 dagar och hade bara 2 kg kvar då! Nu har jag ställt undan vågen, blir lätt fixerad, för nu är det äta, dricka vatten och amma som gäller! NJUT istället ni har något fantastiskt vackert som växer i era magar!

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-30 14:48:11 följande:
    Slutligen till ALLA: NJUT!!! jag saknar redan min magen, fast ändå inte. Och på tal om vikten, oroa er inte! Jag gick upp 18kg vägde mig efter 10 dagar och hade bara 2 kg kvar då! Nu har jag ställt undan vågen, blir lätt fixerad, för nu är det äta, dricka vatten och amma som gäller! NJUT istället ni har något fantastiskt vackert som växer i era magar!
    Åh, vad skönt att höra! Du anar inte hur glad man blir av att höra sånt! Jag har viktångest big time verkligen och pratade med BM om det igår faktiskt. Gammal ätstörning som spökar och väckts till liv igen. Och så jobbiga kommentarer från folk på jobbet idag. Jag har lagt in en ny bild i galleriet idag...såååå stor är jag väl inte?? Ledande fråga kanske, haha Flört

Bra att du ställt undan vågen! Du är jättefin på bilden!

Pancakes, du har en jättefin mage! Inte alls stor utan du ser sådär helt perfekt ut! I din vecka var jag stor som ett hus... Men mig störde det aldrig när folk tyckte jag hade stor mage, det är ju en bebis där inne ju!

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-30 15:13:52 följande:
    Pancakes, du har en jättefin mage! Inte alls stor utan du ser sådär helt perfekt ut! I din vecka var jag stor som ett hus... Men mig störde det aldrig när folk tyckte jag hade stor mage, det är ju en bebis där inne ju!

Helt rätt inställning! Så är det ju självklart! Och man vill ju inte vara jättesmal på bekostnad av att bebisen inte växer som den ska, verkligen inte.

Folk tänker nog sig inte för helt enkelt och jag får sluta vara så känslig. Blir bara så mycket fokus kring magen och graviditeten och hur man ser ut och jag är inte bekväm med det. Vill bara bli behandlad som vanligt.

Hormoner och allt att skylla på pancakes! vänta tills du börjar amma, då börjar man grina så fort någon säger något elakt, snällt, dumt, fint, roligt, tråkigt ja you name it! Haha skönt att kunna skylla på något iaf!

Men hade det inte varit tråkigt om det knappt syntes? Man vill ju ändå skrika till hela världen att man väntar barn!

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-30 15:34:27 följande:
    Hormoner och allt att skylla på pancakes! vänta tills du börjar amma, då börjar man grina så fort någon säger något elakt, snällt, dumt, fint, roligt, tråkigt ja you name it! Haha skönt att kunna skylla på något iaf!
    Haha, kan tänka mig det! Man måste väl börja grina så fort man kollar på sin lilla bebis liksom. Blir alldeles rörd när jag ser dina bilder! Så fint!

Tack han är så fiiin, perfekt blandning av sambon och mig, han verkar dock ha fått mitt humör och blir sur så fort han inte får som han vill

För en vecka sedan gick det inte stoppa tårarna, grät tom när jag bytte blöja! Haha, krama sambon utan att börja grina går fortfarande inte, jag får mitt nu bara för att hormonerna var lugna under graviditeten!

• 3 barns mamma84

Småland:
    Det är olagligt att ha en så vacker baby hos sig jag måste bara anmäla dig !!!! HjärtaHjärta
    Vilken mirakel vilken sötnos tänk denna baby hade du inne i din mage i 9 månaderHjärta

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Sir Bubbalots mamma
    Smålands vilken söt liten du fått.. Hjärta helt underbar

Pancakes din mage e ju jätte fin.. helt perfekt ju..

EGO.. idag har jag ingen bra dag. bara gråter å gråter å gråter lite till. allt känns piss just nu.. antar att hormonerna inte hjälper.. försöker glädja mig åt att va gravid å att jag faktiskt känt av lilla pyret flera g¨ånger nu men kan inte de då allt runt mig bara strular.. vill bara lägga mig å dra täcket över huvet.. får hoppas imån är bättre..
  • Happiness
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-30 15:47:09 följande:
    Tack han är så fiiin, perfekt blandning av sambon och mig, han verkar dock ha fått mitt humör och blir sur så fort han inte får som han vill

För en vecka sedan gick det inte stoppa tårarna, grät tom när jag bytte blöja! Haha, krama sambon utan att börja grina går fortfarande inte, jag får mitt nu bara för att hormonerna var lugna under graviditeten!
    ilken förlossning du hade. Vilken kämparglöd och fighter du är Småland. Just nu är jag också inne i gråt/ammningfasen. Gråter för det minsta. Tycker vi har varit så duktiga.
    änk att vi tog oss igenom detta. Jag är både lättad och så himla lycklig .

Har något knas med datorn därav bokstavbortfall .

Känner mig verkligen stolt över oss mammor. När jag läste din berättelse slog det mig en sak. Och du behöver självklart inte svara om du inte vill. Men vbar det så att huvudomfånget på din stora son var just ganska stort? Jag vet ju att han vägde en hel del

Grattis igen Småland Jag har inte skrivit min berättelse än. Allt måste få landa lite först. Jag går som i ett lyckorus. Tänk att allt gick så bra! och tänk hur mycket kärlek man kan känna....visst är det fantastiskt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma