• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-30 10:27:16 följande:
    Usch vad hemskt... börjar gråta på jobbet!

Tycker ni att det är tidigt att göra vändingsförsök i v 35+3 eller är det en normal tid?
    De är normalt för förstföderskor. Mellan 35+3 - 36+3 :)
  • Muffe

35+2 menar jag...
    skulle ni hellre gjort försök att vända i 35+2 eller 36+2?

• sugarrush

Sofy, hur mår DU???? Inte många dagar kvar nu?
    Hur är det med Devin?

Fjärde gången gillt?
  • needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-03-30 11:17:27 följande:
    Sofy, hur mår DU???? Inte många dagar kvar nu?
    Hur är det med Devin?
    Ja mår sådär.. hade sammandragningar nonstop igårkväll, helt matt i kroppen, hjärtklappning o kräktes som en gris.. hade även "kramper" (värkar?) men somnade sen av utmattning.. fiiifan! Nää.. 11 dgr.. tack och looov!!

Busungen mår bra.. han snurrar runt därinne haha, vill ju inte ligga me huvvet ner längre tydligen.. men men ;) De löser sig.. ja skiter i de faktiskt.. bara han kommer uuuut o att de blir den 11e NU!! ;)

Hur mår duu?
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-30 11:09:15 följande:
    35+2 menar jag...
    skulle ni hellre gjort försök att vända i 35+2 eller 36+2?
    Spelar la ingen roll? Ja gjorde 36+2
  • sugarrush
    needtobreathe skrev 2011-03-30 11:21:09 följande:
    Ja mår sådär.. hade sammandragningar nonstop igårkväll, helt matt i kroppen, hjärtklappning o kräktes som en gris.. hade även "kramper" (värkar?) men somnade sen av utmattning.. fiiifan! Nää.. 11 dgr.. tack och looov!!

Busungen mår bra.. han snurrar runt därinne haha, vill ju inte ligga me huvvet ner längre tydligen.. men men ;) De löser sig.. ja skiter i de faktiskt.. bara han kommer uuuut o att de blir den 11e NU!! ;)

Hur mår duu?
    Ja, inget nytt direkt. Jo, ligamenten har ju busat lite med mig senaste veckan men i övrigt mår jag finfint.

Har inte riktigt outat det på jobbet än, bara för cheferna och de allra närmsta kollegorna... jag VÅGAR liksom inte. Jag tänker att det säkert kommer hända något hemsktmed bebisen  om jag berättar för alla.... ja, ologiskt jag vet! På måndag morgon ska vi till BM och lyssna på hjärtat, kanske vågar jag kommer till jobbet i gravidkläder efter det, vi får se. Jag får samla mod.
    Jag längtar så tills bebisen börjar sparka så man vet att den lever.
    Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-03-30 11:21:09 följande:

Hur mår duu?
    Åh gumman min du är bara så go och envis precis som sonen haha
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes

Åh, vilka "härliga kommentarer" man fick på lunchen idag då. Gaaa, kan man inte få vara ifred?? Jag kanske är en riktig hormonbitch men jag vill inte bli analyserad alls av folk. Man kan få ge en komplimang om magen om man vill men jag vill inte bli analyserad och jämförd och få massa klyschor som "vänta du bara...." och sånt där. Usch, jag var nog riktigt otrevlig och fräste en massa tror jag och nu tycker alla att jag är ett gravidmonster..

• Muffe
    Pancakes skrev 2011-03-30 13:28:56 följande:
    Åh, vilka "härliga kommentarer" man fick på lunchen idag då. Gaaa, kan man inte få vara ifred?? Jag kanske är en riktig hormonbitch men jag vill inte bli analyserad alls av folk. Man kan få ge en komplimang om magen om man vill men jag vill inte bli analyserad och jämförd och få massa klyschor som "vänta du bara...." och sånt där. Usch, jag var nog riktigt otrevlig och fräste en massa tror jag och nu tycker alla att jag är ett gravidmonster..
    låt mig gissa: sa de "vänta du bara" om livet efter man fått barn? Att man inte har tid till nåååååt annat och att livet tar slut? så gillar många att säga till mig i alla fall...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma