• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes

Kul med RUL snart! Det är ju en milstolpe verkligen, sen lugnar man sig lite.

Kom precis tillbaka från lunchspinning. Är glad att jag fortfarande kan köra men magen börjar bli lite i vägen. Undrar hur länge man kan hålla på. Har BM-besök idag, kanske ska fråga henne.

• Muffe
    Pancakes skrev 2011-03-29 13:16:28 följande:

Kom precis tillbaka från lunchspinning. Är glad att jag fortfarande kan köra men magen börjar bli lite i vägen. Undrar hur länge man kan hålla på. Har BM-besök idag, kanske ska fråga henne.
    Men shit, att du orkar kvinna!! Själv har jag varit orörlig från v 25 typ

Jag ska också till bm idag, för lite extra blodprover och kolla hur han ligger nu...
  • Sir Bubbalots mamma
    Pancakes skrev 2011-03-29 13:16:28 följande:

Kom precis tillbaka från lunchspinning. Är glad att jag fortfarande kan köra men magen börjar bli lite i vägen. Undrar hur länge man kan hålla på. Har BM-besök idag, kanske ska fråga henne
    ja de e de verkligen.. längtar så efter att få se mitt lilla pyre igen.. fast h*n kanske inte e så liten längre då..

jag tror du kan fortsätta så länge du känner dig bekväm med de.. men fråga henne:)
  • Pancakes
    Muffe skrev 2011-03-29 13:21:17 följande:
    Men shit, att du orkar kvinna!! Själv har jag varit orörlig från v 25 typ

Jag ska också till bm idag, för lite extra blodprover och kolla hur han ligger nu...
    Ja, jag är nöjd med att det funkar samtidigt som man nojar sig och tänker "det här är för bra för att vara sant, borde jag inte vara liiiiite trött och har lite kramper..känner mig ju knappt gravid". Men försöker slå bort såna tankar. Trodde jag skulle lagt av för länge sen men det går bra. Har dock lagt av helt med aerobics och den typen av pass, nu är det bara styrketräning och spinning som går.

Jag har som sagt BM-besök idag och hoppas innerligt att SF-måttet är bra. Låg ju lite i underkant förra gången.

Kul att du också har BM idag! Går du varannan vecka nu?
  • Pancakes
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-29 13:34:54 följande:
    ja de e de verkligen.. längtar så efter att få se mitt lilla pyre igen.. fast h*n kanske inte e så liten längre då..

jag tror du kan fortsätta så länge du känner dig bekväm med de.. men fråga henne:)
    Ska ni ta reda på vad det blir?
  • Muffe

Ja nu är det varannan vecka, men ska dit en extra gång för extra blodprov eftersom jag är rh negativ och sen är det ett förslossningssamtal inbokat också, så snart blir det varje vecka.

Mitt SF-mått var 29 sist, så det ligger under normalkurvan men följer min kurva. Spännande att se måttet idag.
    Att göra viktuppskattning på bebis, det gör man bara via TUL eller hur?

• Sir Bubbalots mamma
    Pancakes skrev 2011-03-29 13:38:34 följande:
    Ska ni ta reda på vad det blir?
    japps. jag e så nyfiken.. e säker på att de e en pojke å maken en flicka. hihi. fast jag e glad för vilken som.
  • Sir Bubbalots mamma
    kalmar brud skrev 2011-03-29 13:58:00 följande:
    någon som kört med äl test?
    japps. vi! fast vet inte om de räknas för vi lyckades på första försöket med äl stickorna
  • kalmar brud
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-29 14:00:55 följande:
    japps. vi! fast vet inte om de räknas för vi lyckades på första försöket med äl stickorna
    vilka stickor hade du? När fick du utslag... på samma dagen eller dagen innan?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma