• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis
    Pancakes skrev 2011-03-31 09:41:27 följande:
    Både jag och Sötfilur har haft samma nojor och det skiljer ju bara några veckor mellan oss tre och alla säger att det är för att den växer mycket och har mindre plats att röra sig och kan inte leva om på samma sätt. Jag tyckte det var mer sprattel förut men nu är det sega rörelser och den verkar sova mycket.

När jag nojgar brukar min man lägga örat mot magen och lyssna på hjärtljuden och det funkar faktiskt oftast om man letar en stund. Det lugnar lite varje gång han gör det och man får bekräftat att hjärtat slår, så prova det! Kan dock vara lite svårt ibland beroende på hur den ligger och det gäller att inte förväxla med ens egen puls, fast å andra sidan har ju bebisen 140 i puls och man själv ca 60-70 så det är inte så svårt att urskilja.
    oh ja vet Skäms men skönt att höra.... Japp maken får allt lyssna när han kommer hem idag! Men att de skiljer sig så mycket på rörelserna på bara ett par dagar....
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    mallanis skrev 2011-03-31 10:17:41 följande:
    Fast det är ju bara 31 mars ;) iaf i Sverige =)
    lite sen med mitt inlägg ;)
    Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84

Ni med lugna bebisar ni ska inte oroa er jag lovar visst är det jobbigt och man blir orolig och nervös men barn sover just nu mer än man igentligen tror.
    Elias var jätte jätte lugn veckorna omkring 30-34 ca och jag blev jätte rädd.
    Man har hört så mkt men när jag pratade med mvc så sa dom att bebisar sover mkt för att bli piggare sen när det börjar bli dags.
    Men om ni e orolig ska ni givetviss kolla upp det.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes

Apropå BM-besök så tog BM varken järn eller socker eller nåt häromdagen när jag var där. Jag trodde de gjorde det varje gång men hon sa att vi inte ska göra det förrän nästa besök i vecka 34. Men man får väl inte järnbrist så där över en vecka väl så det borde väl vara lugnt?

Pulsen på bebisen var 135 nu. Jag frågade om det där med att pojkar har lägre puls var sant och hon sa att det var en myt och slumpen som gör det bara. Men jag tror fortfarande på pojke. Bara "känns" så. Får se om man har rätt.. :)

• Muffe

Vår har legat konstant på ca 140 slag i minuten och jag tror också på kille hehe! Vi får väl se vad som är rätt. Har inga tjejnamn på lager så jag hoppas på kille bara för det haha

Min bm kollade inte järn eller glukos denna gång heller, trodde också de gjore det varje gång men tydligen inte. Tvingade dock henne att kolla mitt urinprov jag hade med som visade på 1 + men det var ingen fara sa hon...

• 3 barns mamma84
    kajsalisa skrev 2011-03-31 11:02:04 följande:
    För er som inte redan har sett dessa bedårande tvillingpojkar så rekommenderar jag att ni klickar på länken nedan. Ljudet på datorn måste vara på...
    Funkar inte länken så kopiera den och klistra in i webläsaren.

video.se.msn.com/watch/video/twin-babies-have...
    Hahaha da da da da daaaa dadada
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • mallanis
    kajsalisa skrev 2011-03-31 11:02:04 följande:
    För er som inte redan har sett dessa bedårande tvillingpojkar så rekommenderar jag att ni klickar på länken nedan. Ljudet på datorn måste vara på...
    Funkar inte länken så kopiera den och klistra in i webläsaren.

video.se.msn.com/watch/video/twin-babies-have...
    Den är ju bara SÅÅÅ underbar!!!
    Tredje gången gillt!?
  • kajsalisa

Ja, den ena snackar på och den andra skrattar och verkar mest bekymrad över att han saknar en strumpa...

• färnik
    Pancakes skrev 2011-03-31 10:03:55 följande:
    Skumt! Hon måste ätit extremt konstigt för en vanlig vegan som äter rätt ska ju inte ha näringsbrist.
    Jag tror att barnet fick i sig för lite, att mjölken inte räckte till helt enkelt. Särskilt med tanke på hur liten hon var; 5,7kg är ingenting för en 11-månaders!  Hade hon fått i sig hyfsat mycket kalorier iaf så hade hon varit avsevärt större, trots vitaminbristen...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma