• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Vår har legat på 140 hela tiden och vi tror på en grabb men vet ju såklart inte än ;)

Ikväll har den röjt runt som tusan i magen och ett tag trodde jag att han vänt sig rätt men icke!! Fastklistrad under mitt bröst är han!!

• sugarrush

Sötfilur, ska bli så spännande att se vad det blir, du har ju varit så säker på kille hela tiden!

• 3 barns mamma84

1 år på bloggen igår när jag läste den var det igår jag krånglade med mina äl tester och fick stegring hela tiden

6 apil fick jag mitt första + så åååh det var ju inte så länge sen
    E så sugen men,men jag har ju min bebis hos mig
    Tänk 1 års sen jag började blogga haha coolt

Nu sitter jag här och barnen sover och elias gungar och studsar på sin babysitter och tittar på tecknat och jag läser och skriver Snart dags att ta upp barnen oxå.
    Morgon kaffe hmmm näh det gick inte den blev vattning så jag fick inte i mig den.
    Så man ska inte koka kaffe om man inte är morgonpigg haha

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-03-31 16:48:12 följande:
    NU jävlar har satt mig framför datorn!

Jo, såhär var det!
    Var tror ni om den här myten "snabba hjärtslag=tjej, långsamma hjärtslag=kille". Hur har det stämt för er? I vilken veckor mätte ni hjärtslagen, och vilken frekvens fick ni?
    Min krabat verkar ha konstant typ 156 hjärtslag per minut...!

Pusspuss på er!
    Vi diksuterade det precis nån sida bak här. Jag frågade BM om det i måndags och hon sa att det är en myt men att man lätt tror på det för ca 50% av de man frågar säger "jo, men det stämde för oss" och det är ju 50% chans att det blir en tjej eller kille liksom :)

Men Sötfilur och jag har båda rätt låga pulsar på våra och vi tror både på kille så vi får väl se...
  • Pancakes
    LittleJunia skrev 2011-03-31 20:15:56 följande:
    Ludvig låg mellan 130-150 (så det stämmer ju)
    Denna i magen har legat mellan 125-150 ... vet inte vad det är som gömmer sig där inne.. men gissar på en pojke till! Snart får vi veta! BF imorrn!  
    Åh, grattis till BF-datumet idag då! Vi väntar med spänning!
  • Pancakes

Det står även på den där kinesiska könsuträkningen att det i 50% av fallen stämmer. Haha, det är lite roligt..klart som sjutton att det gör!! 50% chans att det är tjej ch 50% chans att det är kille så klart!

Jag fick tjej i den uträkningen men pulsen ligger på 135-140 och magkänslan säger kille så det blir spännande. Sötfilur, vad fick du i den kinesiska uträkningen?

Nej, nu har jag spammat klart här! Nån annan som är vaken? :)

• Cat79
    kajsalisa skrev 2011-03-31 19:21:00 följande:
    Sugar; Ted låg hela tiden mellan 130 och 145 i hjärtslag, så på honom stämde det...
    Vi låg ju ungefär lika i hjärtslag och jag fick en tjej :)
  • Cat79

Gud vad tiden går fort och det kanske ni inte känner med era magar eller gör ni det. Nu är min Lovis 3 månader och det inleder hon med 8 timmars sömn inatt - jag är så nöjd Flört. På lördag är det hennes dop och jag hoppas det går bra.

Kram på er fina gravida (saknar min mage ibland...)

• Muffe
    Pancakes skrev 2011-04-01 08:53:14 följande:

Det står även på den där kinesiska könsuträkningen att det i 50% av fallen stämmer. Haha, det är lite roligt..klart som sjutton att det gör!! 50% chans att det är tjej ch 50% chans att det är kille så klart!

Jag fick tjej i den uträkningen men pulsen ligger på 135-140 och magkänslan säger kille så det blir spännande. Sötfilur, vad fick du i den kinesiska uträkningen?

Nej, nu har jag spammat klart här! Nån annan som är vaken? :)

Jag fick pojke på kinesiska uträkningen, om jag ska gå efter ägglossningsdatumet jag fick här på FL

Det enda jobbiga med en kille är att jag inte vet hur jag ska få utlopp för min älskade färg ROSA!!! Haha!

I dag ska vi hämta vagnen, om den kommit, vi beställde den i mitten på januari och den hade inte kommit  i går... suck. Måste åka 10 mil för att hämta den så man vill ju ha det klart!
  • Pancakes
    Cat79 skrev 2011-04-01 08:57:13 följande:
    Gud vad tiden går fort och det kanske ni inte känner med era magar eller gör ni det. Nu är min Lovis 3 månader och det inleder hon med 8 timmars sömn inatt - jag är så nöjd Flört. På lördag är det hennes dop och jag hoppas det går bra.

Kram på er fina gravida (saknar min mage ibland...)
    Åh, vad skönt! 8 timmar låter ju som en dröm. Går du själv och lägger dig när hon somnar då?
    Vad kul med dop! Klart det kommer gå bra!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma