• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Sötfilur: VI har inte inrett barnens rum förrän de kommit ut och egentligen behöver de inte något eget rum på LÄNGE. Vi håller på fundera hur vi ska göra med vår bebis och eget rum. Första året lär den sova i vårt rum och sedan har våra stora barn varsitt rum på övervåningen precis som jag och maken. Nere kan man göra ett sovrum till men det blir nog när dottern blir större. Men i det rummet har vi nu TVrum ihopsatt med vardagsrummet som är ett lekrum och det används flitigt så jag håller på fundera om vi ska ställa bebisens säng på övervåningen i hallen för den kommer ju bara sova där ändå. Det löser sig säkert

Jag köpte en JÄTTE godispåse idag och nu har jag fått nog av den känner jag men den räcker imorrn med

• maria204
    Muffe skrev 2011-04-01 14:26:30 följande:
    Här var det lugnt idag.
    Det är ju idag som Devin ska komma ut

Jag sitter och nästan somnar på jobbet, är så sjukt trött. Och sen ska vi iväg och hämta vagnen.... som inte har kommit!!! Blir ledsen! De sa senast v 13 och det är idag som senast. Suck.
    Åker ändå dit och hämtar hem babyskyddet så kan vi installera det i bilen.... när fixade ni andra med sånt?
    Är det tidigt ca 3-4 v innan BF?
    Vad tråkigt med vagnen. Vag har bi beställt för någon?

Det där med kön.. Mina grabbar låg aldrig över 150 i puls och den här lill* hade 144. Jag tror på en pojke, men idag kom en kollega och berättade att jag skulle få en flicka. Hon hade drömt det och har visst "alltid rätt". Jag litar inte på det ena eller det andra.

Vi har beställt vagn idag. En Emmaljunga Nitro City i färgen Jeans Black. Citykorgen är limegrön, fjolårets. Den var 1000kr billigare! Tänk vad de sjunker snabbt i värde! 
  • needtobreathe

Hohooo tjejer!

Ja härinne vare dött.. har inte hängt me så bra senaste dagarna, fullt upp me o fixa. Men nu är de mesta faktiskt klart, på riktigt ;) Bara väskorna som ska packas till BB :) Men de tar ja nästa vecka. Har dammsugit, tvättat, plockat o skurat golven FÖR HAND idag.. hahaha! Snacka om seriös tjej.. rent blev de iallafall! ;) Och ont fick jag.. så nu har ja suttit i badkaret i 2,5 timme för o inte ha lika ont, haha. Jaja, nu ska vi iväg för middag me C's polare, sen hem o sova. Nästa helg blir toklugn, måste ladda upp för måndagen så ja har krafter. Så "sista helgen" vi flänger runt nu sa vi, vilan behövs sen.

Köpte nytt spjälsängsskydd igår, hade ett vitt men jag avskydde det, så blev ett svart ;) Sängmobil är inköpt också, blev en fisher price rainforest, ganska söt. Inte den ja ville ha men den fanns ingenstans tyvärr, men de här får duga.

Ang babyskyddet.. vi ska inte montera de i bilen, känns ganska onödigt då de ändå ska me in på BB sen liksom för o plocka me Devin hem ;) Så de står på balkongen nu redo o tas me bara. Skönt att alla bitar fallit på plats nu iallafall, me rensning, plock o fix osv. Ska ta lite bilder i helgen så ni får se hur FINT de faktiskt är här hemma nu!

Ha en bra helg tjejer! Jag är nog ganska off nu sista veckan, ska sova när jag behöver, plugga de sista o sådär.. men kikar in så ja har lite koll på er iallafall ;) Och berättar självklart om de händer ngt!

Ta hand om er sålänge, och justja.. kommer nog finnas på bloggen ibland, nog mer där än här trorjag; http://ourlittlemiracle.blogg.se - där kan ni följa om de händer ngt.

Kram!!

• MCT79
    needtobreathe skrev 2011-04-01 19:47:38 följande:
    Hohooo tjejer!

Ja härinne vare dött.. har inte hängt me så bra senaste dagarna, fullt upp me o fixa. Men nu är de mesta faktiskt klart, på riktigt ;) Bara väskorna som ska packas till BB :) Men de tar ja nästa vecka. Har dammsugit, tvättat, plockat o skurat golven FÖR HAND idag.. hahaha! Snacka om seriös tjej.. rent blev de iallafall! ;) Och ont fick jag.. så nu har ja suttit i badkaret i 2,5 timme för o inte ha lika ont, haha. Jaja, nu ska vi iväg för middag me C's polare, sen hem o sova. Nästa helg blir toklugn, måste ladda upp för måndagen så ja har krafter. Så "sista helgen" vi flänger runt nu sa vi, vilan behövs sen.

Köpte nytt spjälsängsskydd igår, hade ett vitt men jag avskydde det, så blev ett svart ;) Sängmobil är inköpt också, blev en fisher price rainforest, ganska söt. Inte den ja ville ha men den fanns ingenstans tyvärr, men de här får duga.

Ang babyskyddet.. vi ska inte montera de i bilen, känns ganska onödigt då de ändå ska me in på BB sen liksom för o plocka me Devin hem ;) Så de står på balkongen nu redo o tas me bara. Skönt att alla bitar fallit på plats nu iallafall, me rensning, plock o fix osv. Ska ta lite bilder i helgen så ni får se hur FINT de faktiskt är här hemma nu!

Ha en bra helg tjejer! Jag är nog ganska off nu sista veckan, ska sova när jag behöver, plugga de sista o sådär.. men kikar in så ja har lite koll på er iallafall ;) Och berättar självklart om de händer ngt!

Ta hand om er sålänge, och justja.. kommer nog finnas på bloggen ibland, nog mer där än här trorjag; ourlittlemiracle.blogg.se - där kan ni följa om de händer ngt.

Kram!!
    Ta hand om dig Sofy, ska följa bloggen!
    det gick åt skogen...igen.
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-04-01 20:06:58 följande:
    Ta hand om dig Sofy, ska följa bloggen!
    Jaa, gör så vännen! Sen finns jag på Msn även om ja alltid står som offline också :)

Läste nyss i andra tråden, fyfan va du ska behöva gå igenom!! Inte okej! :( Hur känns det nu? Bra iallafall med en läkare som fattar grejen, och hoppas ni nu får en riktig utredning med ordentliga svar! Samt all hjälp som går att få inför nästa försök.

Ni finns i mina tankar varje dag!! {#emotions_dlg.flower}
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-04-01 20:36:45 följande:
    Jaa, gör så vännen! Sen finns jag på Msn även om ja alltid står som offline också :)

Läste nyss i andra tråden, fyfan va du ska behöva gå igenom!! Inte okej! :( Hur känns det nu? Bra iallafall med en läkare som fattar grejen, och hoppas ni nu får en riktig utredning med ordentliga svar! Samt all hjälp som går att få inför nästa försök.

Ni finns i mina tankar varje dag!! {#emotions_dlg.flower}
    Jag mår jättedåligt i skallen... begriper inte ens hur jag ska orka försöka igen.. De andra missfallen tog jag rätt "lätt" på.. men jag tror allt kom ifatt mig nu... å jag sörjer hela förra året... :´(
    Men jag reser mig säkert igen... låter det få ta den tid det behöver nu bara..

Nu ska jag bara knapra min antibiotika, låta själen läka och ta hand om mig och Anders.

Msn ska jag komma ihåg.. har en post-it lapp här som det står "msn" på..haha.
    det gick åt skogen...igen.
  • FruW

Spännande Sofy!! Lycka till med finalen nu, tror nog Devin kommer ut med buller o bång, precis som han har levt i din mage ;) o tack för att du delar med dig till oss andra!! Stor kram från mig

Ni andra, någon här som är blodgivare eller har bra koll på vad som gäller kring det? Jag har gett blod regelbundet senaste åren. För ett tag sen frågade jag min gyn om det kunde påverka våra chanser att få barn, har ju fått tre tidiga mf.. Gyn sa nej. Idag när jag skulle ge blod blev det att jag berättade om att vi försökte få barn o genomgick en fertilitetsutredning, eftersom jag fått tabletter att äta, o det måste man ju uppge.. Då sa de att jag inte skulle ge blod för jag behövde blodet bättre själv, kunde tydligen ta flera veckor innan hormonnivåer o så hade blivit normala igen efter en tappning.. Någon som har hört detta??

Kram från mig

• Mabaja
    MCT79 skrev 2011-04-01 20:51:44 följande:
    Jag mår jättedåligt i skallen... begriper inte ens hur jag ska orka försöka igen.. De andra missfallen tog jag rätt "lätt" på.. men jag tror allt kom ifatt mig nu... å jag sörjer hela förra året... :´(
    Men jag reser mig säkert igen... låter det få ta den tid det behöver nu bara..

Nu ska jag bara knapra min antibiotika, låta själen läka och ta hand om mig och Anders.

Msn ska jag komma ihåg.. har en post-it lapp här som det står "msn" på..haha.
    åh vad jag lider med dig! Ni kommer orka, tids nog! Men se då till att få den hjälp ni behöver med vul, eventuella läkemedel osv!

Tänker mycket på dig!

KRAMAR!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-04-01 19:47:38 följande:
    Hohooo tjejer!

Ta hand om er sålänge, och justja.. kommer nog finnas på bloggen ibland, nog mer där än här trorjag; ourlittlemiracle.blogg.se - där kan ni följa om de händer ngt.

Kram!!
    Kommer ju att sakna dig massor gumman.
    Hoppasdu skundar dig dig tillbaks sen gummsi och stort lycka till med allt du e bra mamma redan nuHjärta
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • FruW

Stor kram MCT!! Förstår att det är svårt o jobbigt att ta in vad som hänt.. Tyckte också mitt tredje mf var jobbigare, det första kändes liksom "normalt", det andra rejäl "otur".. men det tredje, då förstod jag att det var ngt som va fel, o rädslan för att inte få barn alls började kännas på allvar.. Vill absolut inte skrämma dig eller så, bara att du ska veta att du inte är ensam!!

Kram gumman

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma