• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    MCT79 skrev 2011-04-01 20:51:44 följande:
    Jag mår jättedåligt i skallen... begriper inte ens hur jag ska orka försöka igen.. De andra missfallen tog jag rätt "lätt" på.. men jag tror allt kom ifatt mig nu... å jag sörjer hela förra året... :´(
    Men jag reser mig säkert igen... låter det få ta den tid det behöver nu bara..

Nu ska jag bara knapra min antibiotika, låta själen läka och ta hand om mig och Anders.

Msn ska jag komma ihåg.. har en post-it lapp här som det står "msn" på..haha.
    Varför anmäler du inte dom det borde du banne mig göra.
    Detta dom har gjort och sagt är helt FEL gumman.
    Mitt hjärta gråter när du har det så jobbigt nuGråterååh gumman jag vill bara krama om dig (hårt) och torka bort dina tårar.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Evve81

MCT: Skickar en bamsekram till dig!

Sofy: Önskar dig stort lycka till!

Idag är det lördag och jag hade sett fram emot att sova till efter 06 i alla fall. Jag har morgonpigga barn men 04.40 kom dottern! Maken skulle jobba extra idag så han var nog på jobbet tidigare än på vardagarna.... jag slumrade en stund i sängen men inte barnen......  Antar att det blir en VÄLDIGT tidig kväll för dem idag och en tupplur för mamman på eftermiddagen!

Idag ska jag på bytardagar och se om jag hittar nåt fint. För er som aldrig varit på en bytardag kan jag rekomendera det man hittar ofta VÄLDIGT fina saker. Innan jag fick dottern sa jag att jag ALDRIG skulle ta på henne något begagnat men man hittar ju ofta kläder som ser nästan nya ut! Man kan juy också hitta fina leksaker och annat. Jag berättar om mina fynd sedan för det bästa är ju att man få se kläderna live så man kan välja vad man köper!

• Cat79

Idag är det Lovis dopdag och jag hoppas allt kommer att gå bra. Lite nervös är man allt....

• Evve81
    Cat79 skrev 2011-04-02 08:38:49 följande:
    Idag är det Lovis dopdag och jag hoppas allt kommer att gå bra. Lite nervös är man allt....
    Lycka till. Det kommer gå jättebra! Kanske vi får se en bild sedan ?!
  • 3 barns mamma84
    Cat79 skrev 2011-04-02 08:38:49 följande:
    ååh vad roligt en minne för livet ta massa massa kort och stort lycka till
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Muffe

duktig du är sofy! Jag ska också ha en sån där pysslar och städardag idag och sen bara viiiila när jag vill!
    Just nu går tvättmaskinen för fullt med lite nya saker som vi köpt :)

Vi köpte faktiskt tunnt vagnstäcke och påslakan i går... undrar om det är galet?
    Däremot inget täcke än till sängen.... men funderar på att ta en filt och klippa till så det passar, funkar väl eler blir det för varmt/tätt?

Lycka till på dop idag!!!!

• MCT79

Måste fråga er som haft MA och skrapats.. hur fort efter skrapningen testade ni negativt`? Jag tog ett ältest nyss... har bara ett gravtest kvar och tänkte ta det om ett par veckor eller så..  men fick ett negativt äl-test nu.... då borde ju även gravtestet vara negativt redan?

Vore ju superskönt...

det gick åt skogen...igen.
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-04-02 11:33:48 följande:
    Måste fråga er som haft MA och skrapats.. hur fort efter skrapningen testade ni negativt`? Jag tog ett ältest nyss... har bara ett gravtest kvar och tänkte ta det om ett par veckor eller så..  men fick ett negativt äl-test nu.... då borde ju även gravtestet vara negativt redan?

Vore ju superskönt...
    Jag tog ett test veckan efter skrapning... och då var det neg.... Var beredd på att cykeln kan ändras.. Min gick från 28 dagar till 25 i samband med mitt ma...
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-04-02 11:56:38 följande:
    Jag tog ett test veckan efter skrapning... och då var det neg.... Var beredd på att cykeln kan ändras.. Min gick från 28 dagar till 25 i samband med mitt ma...
    Mmm... i morgon är det ju en vecka sen jag fick mifegyn som skulle stoppa alla hormoner.. men det är ju vara 3,5 dygn sedan skrapningen.... man undrar ju om det började sjunka redan innan kanske...

Ska nog ta gravtestet i morgon... skönt att veta att det är negativt liksom..
    Vi blev rekommenderade att vänta en mens.... samma för er mabaja?
    det gick åt skogen...igen.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma