• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-04-02 12:01:08 följande:
    Mmm... i morgon är det ju en vecka sen jag fick mifegyn som skulle stoppa alla hormoner.. men det är ju vara 3,5 dygn sedan skrapningen.... man undrar ju om det började sjunka redan innan kanske...

Ska nog ta gravtestet i morgon... skönt att veta att det är negativt liksom..
    Vi blev rekommenderade att vänta en mens.... samma för er mabaja?
    Vi körde på på en gång.. Vi var ju i "rätt ålder" så enligt Akademiska i Uppsala var det inget hinder från att dra igång på en gång.. Däremot så tror jagi nte att jag hade nån äl innan första äl då jag aldrig fick fullt utslag på äl-tester och sen var mensen väldigt sparsam...
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-04-02 12:03:40 följande:
    Vi körde på på en gång.. Vi var ju i "rätt ålder" så enligt Akademiska i Uppsala var det inget hinder från att dra igång på en gång.. Däremot så tror jagi nte att jag hade nån äl innan första äl då jag aldrig fick fullt utslag på äl-tester och sen var mensen väldigt sparsam...
    Okej... tack!

Trevlig helg!
    det gick åt skogen...igen.
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-04-02 12:07:43 följande:
    Okej... tack!

Trevlig helg!
    hoppas att du tar hand om dig riktigt ordentligt! Tänker på dig!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-04-02 11:33:48 följande:
    Måste fråga er som haft MA och skrapats.. hur fort efter skrapningen testade ni negativt`? Jag tog ett ältest nyss... har bara ett gravtest kvar och tänkte ta det om ett par veckor eller så..  men fick ett negativt äl-test nu.... då borde ju även gravtestet vara negativt redan?

Vore ju superskönt...
    Vad skönt MCT, jag då borde gravtestet vara negativt också. Möjligtvis har du kanske liiite mer koncentrerat urin imorrn, så möjligtvis kan det bli svagt positivt, men jag tror absolut inte du kan få något starkt streck.
    Gud vad skönt! Det är säkert för att de fick ut allt direkt i och med skrapningen.

Vi har fått alla möjliga råd vad gäller när man kan försöka igen. Första läkaren sade att vi kunde köra direkt, behövde inte vänta alls, enda anledningen att vänta var att man då lättare kunde avgöra hur långt gången man var i en ny graviditet (för då hade man ju en mens att räkna efter). Nästa läkare sade att det är bra att vänta en mens. Sedan pratade jag med ytterligare en som tyckte man skulle vänta 2-3 månader.
    Så vi fick göra som vi ville, och då sket vi helt enkelt i att vänta. Min kropp verkade dock behöva en mens för att bli gravid igen, för det blev inget direkt efteråt vid något tillfälle. Men efter en mens tog det sig, varje gång!

Lyckat till, massor av lycka till!
    Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84

GISSA hur varmt vi hade idag jag säger bara folk gick runt utan jacka och långärmade och svettades hahaha och vi grillade idag för första gången och satt ute och åt
    Gissa jag säger bara ni kommer inte kunna gissa rätt

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Så här varmt har det inte varit på en april månad sen 2002

• Evve81

MCT: Det verkar vara olika över när man får råd att försöka igen. Vi fick rådet att vänta en mens för om det skulle finnas något kvar skulle det komma ut då och inte vara till hinder för en ny graviditet! Jag testade aldrig när testet blev negativt så jag vet inte

3 barns mamma84 skrev 2011-04-02 21:22:06 följande:

Så här varmt har det inte varit på en april månad sen 2002

Oj 15 grader kanske men det känns ju väldigt varmt för att vara 2 april...... vi har typ +2

Jag har fynbdat på bytardagen idag både till mina stora och till bebis. Märkeskläder som ser nya ut för 10 kr st. Jag kanske borde sälja det på tradera för då skulle jag tjäna en hacka tror jag!
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-04-02 21:30:18 följande:
    MCT: Det verkar vara olika över när man får råd att försöka igen. Vi fick rådet att vänta en mens för om det skulle finnas något kvar skulle det komma ut då och inte vara till hinder för en ny graviditet! Jag testade aldrig när testet blev negativt så jag vet inteOj 15 grader kanske men det känns ju väldigt varmt för att vara 2 april...... vi har typ +2

Jag har fynbdat på bytardagen idag både till mina stora och till bebis. Märkeskläder som ser nya ut för 10 kr st. Jag kanske borde sälja det på tradera för då skulle jag tjäna en hacka tror jag!
    Haha 15 hmm långt ifrån gumman..
    Våran temp och nyketerna gav 22 grader utan skugga fattar du då 22 grader det var VARMT!!
  • 3 barns mamma84
    gemigsinnesro skrev 2011-04-02 22:10:15 följande:
    2-barnsmamman: Vi har haft 14 grader varmt här där jag bor så gissar att ni haft  19 grader kanske?
    14 brrr fryser näh gummanhär i dk hade vi idag tänka sig 22 grader det var den varmaste dagen i april månad sen 2002
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma