• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee

Hej! Har inte varit så aktiv här på sistone eftersom jag bara sooooooover hela tiden! Obestämd

Men idag går jag in i vecka 12! Bara en vecka kvar av den här första tiden. På torsdag ska vi göra KUB-ultraljudet och sen efteråt kan vi äntligen börja berätta för folk. Vår dotter som är 3,5 år står först på tur. Ska bli sååå skönt att äntligen få berätta för henne (särskilt om varför jag varit så vresig och illamående på sistone och sovit på samma tider som henne!). Ska ta hit familjen på söndag om en vecka och visa UL-foto. Hjärta Första gången berättade jag direkt för dem, men efter tre tidiga missfall så har jag fått hålla mig den här gången. Men nu är det snart dags!
    PS. Tar för givet att KUB ser bra ut, har oroat mig tillräckligt den här tiden. OM nåt skulle vara fel så tar vi det då!  

• MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-02 22:07:21 följande:
    Haha 15 hmm långt ifrån gumman..
    Våran temp och nyketerna gav 22 grader utan skugga fattar du då 22 grader det var VARMT!!
    Ohh guuud så skönt.... jag vill åka nånstans där det är VARMT NU! Har kikat på lite resor men kanske Södra Jylland räcker då. ;)
    det gick åt skogen...igen.
  • 3 barns mamma84
    Safireee skrev 2011-04-03 09:21:48 följande:
    Hej! Har inte varit så aktiv här på sistone eftersom jag bara sooooooover hela tiden! Obestämd

Men idag går jag in i vecka 12! Bara en vecka kvar av den här första tiden. På torsdag ska vi göra KUB-ultraljudet och sen efteråt kan vi äntligen börja berätta för folk. Vår dotter som är 3,5 år står först på tur. Ska bli sååå skönt att äntligen få berätta för henne (särskilt om varför jag varit så vresig och illamående på sistone och sovit på samma tider som henne!). Ska ta hit familjen på söndag om en vecka och visa UL-foto. Hjärta Första gången berättade jag direkt för dem, men efter tre tidiga missfall så har jag fått hålla mig den här gången. Men nu är det snart dags!
    PS. Tar för givet att KUB ser bra ut, har oroat mig tillräckligt den här tiden. OM nåt skulle vara fel så tar vi det då!  
    åh gumman stort GRATTIS till vecka 12 idag Hjärta
    Såklart du kan berätta nu jag vet att detta kommer gå fint fint Hjärta
    Men roligare sen när man har också bild att visa
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush

Grattis Safiree! Underbart! Förhoppningsvis lägger dig tröttheten lite för dig nu. Spännande att berätta för storasyskonet och resten av familjen!

Själv firar jag 15+0 idag! Tiden går fort nu!
    Igår hade jag en tajt t-shirt (en vanlig t-shirt som numera sitter tajt som sjutton) och jag hann inte ta mer än tre steg utanför dörren förrän en granne som stod 50 meter bort ropade tvärs över gatan "VAD ÄR DET DÄR FÖR MAGE??!!"
    Hihi! Jag skojade och sade att jag nog ätit lite för mycket kakor på sistone...

Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Härligt Safiree med v 12!

2barnsmamma: Jag vabbar väl tills han är feberfri och hyfsat pigg förkyld lär han väl vara ett tag. Jag hoppas han är pigg tills på torsdag för då har jag tagit på mig extrajobb. Nåja annars så får maken vara hemma på torsdag.

Imorgon går jag in i v 23+0 alltså v 24 känns jätteskönt! Bara 17 veckor kvar då

• sugarrush

Hej hopp!
    Har varit hos BM och lyssnat på hjärtat. tydligen har jag räknat fel tidigare (eller så räknade hon fel) för hon sade att det slog i 140-142 slag/minut.
    Jaja. Huvudsaken är att det slog jämnt och fint.

Fjärde gången gillt?
  • Pancakes

Godmorgon! Ingen aktivitet idag än så länge?

Hoppas ni haft en bra helg! Oj, vad varmt det verkar vara i Danmark! Jag vill också!!! Vilken regnig och grå helg det varit i Stockholm, usch och fy! Jag har ägnat mig åt lite bebisinköp i alla fall och är nästan klar med allt nu. Skönt! Vecka 33 nu för mig!

Safiree, grattis till vecka 12! Det är en underbar känsla!
    Och Sugarrush, jäklar vad tiden går! Kul att du gått så långt nu och magen börjar synas :)

• Mabaja
    Pancakes skrev 2011-04-04 09:51:39 följande:

Godmorgon! Ingen aktivitet idag än så länge?

Hoppas ni haft en bra helg! Oj, vad varmt det verkar vara i Danmark! Jag vill också!!! Vilken regnig och grå helg det varit i Stockholm, usch och fy! Jag har ägnat mig åt lite bebisinköp i alla fall och är nästan klar med allt nu. Skönt! Vecka 33 nu för mig!

Safiree, grattis till vecka 12! Det är en underbar känsla!
    Och Sugarrush, jäklar vad tiden går! Kul att du gått så långt nu och magen börjar synas :)

de sa precis på nyhetsmorgon att det hade varit 16+ i lund så ganska varmt här i Sverige med!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Pancakes
    Mamma till W skrev 2011-04-04 09:56:29 följande:
    de sa precis på nyhetsmorgon att det hade varit 16+ i lund så ganska varmt här i Sverige med!
    Hoppas att det sprider sig till Stockholm snart också! Vore skönt!
    Jag stod ute och röjde igår på tomten i spöregnet, det ska väl ingen kvinna i 8:e månaden behöva göra??? :)

Hoppas allt är bra med dig och Wilda!
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2011-04-04 09:59:37 följande:
    Hoppas att det sprider sig till Stockholm snart också! Vore skönt!
    Jag stod ute och röjde igår på tomten i spöregnet, det ska väl ingen kvinna i 8:e månaden behöva göra??? :)

Hoppas allt är bra med dig och Wilda!
    det skulle jag aldrig gå med på! =)

Det är bra med oss.. Wilda blir 6 mån på söndag! 

har ni flyttat ännu?
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma