Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Evve81 skrev 2011-02-15 18:13:13 följande:
    Mallanis: Åh vad kul att shoppa bebiskläder! Ett stort steg

Vi har inte heller köpt men jag har en kompis som köpt något för varje sak som hänt. Först vid +, sedan vid inskrivning, vid första VUL o.s.v. som en milstolpe liksom. Efter UL ska jag med köpa nåt riktigt! Imorgon har jag gått 16 fulla veckor. Tror bm räknar att man är i v 16 då och FL att man är i v 17 eller???
    Jag vet fortfarande inte hur BM räknar ;)  Men när jag var på rul så frågade jag om mf riskerna hon sa att v 13 är en milstolpe OCH efter v 16 är det ännu mer ovanligt med mf (hade inte hört det innan BM berättade det på  RUL) .... Så du har också anledning att fira =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej tjejer- Tur man ska jobba hemma i morgon så man kan följa med lite bättre i tråden ;)

Röntgen - Kul med en liten rapport om er och kämpa på och hoppas att koliken/magontet ger med sig nu!!!!

2 barnsmamma- Förstår att du blev orolig men skönt att allt gick bra! Misstag gör vi alla (tyvärr) man är ju aldrig perfekt! Hoppas det känns lite bättre nu!

Sugar- Stort grattis till klimpen!!!!  Tjooohooo!

Marilyn- Va bra att det blev vul inbokat och nytt test och skönt med en vettig BM =)

Telgebo- Har inte riktigt hängt med i svängarna. Vi alla här har nog känt förtvivlan till och från vissa har tagit det bättre än andra. Klart man får vara deppig jag har funderat under denna resa om man inte kunde prata med någon psykolog, det är så mycket man vill ha ut och de kanske kan hjälpa en att bryta mönster man har hamnat i. Men så klart måste det vara någon man har förtroende för verkar som du träffat några stolpskott tidigare =(  Håller också med om att testa var enda dag om det gör att det känns bättre!  Håller alla tummar för dig och din guldklimp i magen! *kram*

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Happi- så sött!  åhh snart kommer hon!

Småland- Aj då lät ju inte helt bra! Tänka sig som skrevs tidigare i tråden att din klimp ville titta ut tidigare men nu verkar bebis vara nöjd med livet där inne =)

Telgebo- Bra att du är vid bättre mod och känner dig ordentligt gravis idag! Vi är ju alla i olika stadier i graviditeten men hoppas att vi alla kan känna att vi får plats här i tråden. Visst kan det kännas långt bort när man är nyplussad men det gäller ju att ge och ta. Vi har ju alla gått samma väg och jag har iaf känt att det är super med dem som redan har gått igenom det man själv känner till och från och när man behöver kloka råd eller en spark i baken så finns de här ;)  För min del kan ju säga att jag litar mer på töserna i den här tråden än min BM ;)

Ego- Här är hela magen ÖM jag känner inte alls igen det ni beskriver om domning (tyvärr ;) just idag )  känns som om jag har träningsvärk. När började era SD är det kanske det jag har haft i natt och känner mig lite öm? Eller bara magmusklerna som ger "vika" för bebis?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Marlyn skrev 2011-02-18 10:32:58 följande:
    Enligt mig är jag på v. 5+1 och enligt bm är jag på 5+3.
    Jag har precis pratat med gyn... fick en tid redan på tisdag. Är sååå nervös. Hjärtat börjar picka på måndag, vi får se vad som händer innan dess, men det känns inte bra tråkigt nog.
    Uch! Men bra att du fått tid iaf, håller tummarna för att det bara en är skrämselblödning! {#emotions_dlg.flower}
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-02-18 10:51:14 följande:
    Är de någon här inne som gjort ett gravidalbum med gravidbilder för att spara och är det ngt som är kul för barnet senare tror ni?
    Jag tror jag hade velat att min mamma hade någon bild på sig som gravid men då var det inte så inne att fota sig själv. Vi har nu tagit rätt mycket bilder å det blir ju så fint i t ex svartvitt. kanske man skulle ge sig på att pyssla ihop ett litet album!!
    Nej det har jag inte gjort men visst vore det kul!! Min syster är 9 år äldre och där finns allt filmer, bebisbok och allt är så ifyllt!  Men när jag föddes så finns inte så mycket sparat, tyckte det var oerhört trist när jag var liten att inget fanns. ;) 
     Jag har samma funderingar har ju ett par bilder på magen i olika veckor det kan ju vara kul, samt böcker vi köpt och förberedelser inför bebis ankomst (bland annat tänkte vi ta kort på före och efter i barnrummet. Sen skulle jag vilja ha en fotosession med bilder på oss och magen. Jag köpte en bok där jag tänkte skriva om graviditeten men den gapar tom ;) tror mer på en fotobok !
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    telgebo skrev 2011-02-18 11:32:52 följande:
    Jag känner mig gravid, sjukt trött, varmare, riktigt större bröst som är mjukare och ömma och varma, men nu tjejer måste jag fråga er.

Igår började jag känna av halsen, det är ömt när jag sväljer och jag är ganska snorig och när jag snyter kommer lite blod ur näsan. Hur är det med förkylning såhär när man är nygravid? Inget bra va? Fan att man ska bli förkyld nu också. Förra gången så var jag tokförkyld och det gick ju käpprätt åt helvete då så nu kommer ju oron att det ska bli MA igen pga förkylning om jag nu blir det. Känner mig inte jättedåliig men är så galet trött så jag egentligen helst bara vill sova hela dagarna.
    Immunförsvaret blir svagare när man är gravid du har ju en liten "parasit" där inne som ska klara att växa till och då måste immunsystemet "backa lite" så parasiten kan växa. Denna graviditet blev jag tokförkyld med feber sen åkte jag på halsfluss, fick tillslut antibiotika och piggade på mig.  Men sov och vila så mycket du kan!

Det var någon som nämnde tidigare att om man hade feber en viss vecka så var det en pojke man väntade ;) kommer inte ihåg vilken vecka någon som kan uppdatera mig?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-02-18 11:55:03 följande:
    Imorgon tror jag att jag ska ner på stan och köpa saker som är bra att ta vid skötbordet... lite tidigt kanske men gud så coolt att köpa sitt första blöjpaket här i livet Vilka blöjor är bäst?
    libero de är miljömärka med svanen ;) (har ingen som helst aning om de är bra har aldrig köpt ett paket blöjor i  hela mitt liv) men miljömärkning  kan jag ;)

Tror du får ett startpaket från libero eller var det pampers? Om du går in på deras sida!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    rontgensyrran skrev 2011-02-18 12:00:38 följande:
    På tal om lågt immunförsvar blir det inte bättre efter förlossningen vill jag lova. När Ines var 1,5 fick jag maginfluensa. När hon var 4 v fick jag feber för att nu när hon är 8 v få förkylning. *suck* undrar när man kommer att pigga på sig och inte bli smittad av allt. Som tur är ammar jag delvis vilket jag tror är räddningen för att lilla Ines inte ska bli drabbad. Hon får låga doser av det genom bröstmjölken.
    ah är det så generellt  sett eller har du bara haft otur Röntgen?  Hur går det med Ines mage/kolik ?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Har också gluttat på barnkammarboken! Jag tycker att de är så fina så jag skulle kunna köpa dem allihop bara för att ställa in dem i barnrummet  på en snygg bok list ;)

Jag beställde ett paket från goboken och då fick man en "mitt första år" bok. Helt ok men kommer nog köpa barnkammarboken också ;)  men skulle vilja göra en fotobok!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    rontgensyrran skrev 2011-02-18 12:11:56 följande:
    Vet fakttiskt inte. Men har hört om många som blivit sjuka efter.
    Det måste ju ändå vara en pärs för kroppen att först genomgå en graviditet och sen en förlossning =) Tänkte om det kan vara likadant efter förlossning som under graviditeten att "kroppens immunförsvar är lite lågt" för att det är bra för bebis på något sätt? Men man kanske bara är sliten och kroppen blir nedsatt pga det man varit med om?
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma