• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • färnik

...å mina missfall har alltid börjat med smärta, aldrig med blödning, hittills...

• Mammatilldig
    färnik skrev 2010-08-10 08:56:24 följande:
    ...å mina missfall har alltid börjat med smärta, aldrig med blödning, hittills...
    Det kan vara något annat.
  • Längtan efter liten
    Mammatilldig skrev 2010-08-10 08:13:44 följande:
    Mina är inte bara genomskilninga utan gul bruna med och min bebis sprakar på i min mage varje dag och nyss med
    Jag skulle ha massa mf då som majabaja skrev.
    Ett mf är inte tecken på flytningar eller färgen utan det kan vara mkt.

Det kan vara vanligt det kan vara katerier i underlivet svamp osv men inte mf eller ma bara för detta gumman..
    just nu älskar jag verkligen dig.. åh vad jag önskar att ni alla har rätt..
    ni är så enormt underbara. jag fattar inte att ni bara kan vara så underbara.. tack!Hjärta
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-08-10 08:52:59 följande:
    Har fortfarande ont i magen från och till... Rynkar på näsan
    men gumman, hur ont har du? har du så pass ont ska du åka till akuten så de får kika på dig?
  • Längtan efter liten
    Odetta skrev 2010-08-09 22:59:22 följande:
    Nu är jag fan deprimerad

Jag har slitit som ett djur för att bli klar med min tenta som ska vara inlämnad innan klockan 08 i morgon bitti, jag har suttit och skrivit alla 5 sidorna och jag är KLAR....men kan jag lämna in den? NEJ

Såhär har min dag sett ut idag:

-inser att bläcket till min skrivare är slut
    -vi kör till högskolan så jag kan skriva ut där...men jag har inget utskriftskonto och expeditionen är stängd
    -kör till bibioteket
    -dem tar inte kort utan bara kontant, så vi måste hitta bankomat
    -hittar bankomat och tillbaks till bibioteket
    -köper utskriftskort och letar dator
    -hittar efter halva bibioteket en dator -måste ha lånekort (vilket jag inte har)
    -hittar en annan dator som funkar utan lånekort
    -BIBIOTEKETS DATORER STÖDJER INTE MINA DOKUMENT...dem är i works så kan inte skriva ut det ändå
    -ringer våra grannar...ingen har skrivare

hemma igen har jag omformaterat dokumenten till .doc och mailat in det till urkund (där dem kollar så man inte fuskar) och så tänkte jag att jag mailar dem till min lärare så kanske kanske kanske det går bra med det tills jag kan få in papperskopian till på onsdag....får ett automatiskt svarsmail att läraren har semester till och med den 16/8 så då kommer det gå genom receptionen och reglerna är att tentor som inte kommer in innom tidsramen skall skickas tillbaka underkända

wuaaaaaahhhhhhh känner jag bara Gråter Allt slit och så blir det såhär....jävla skit också
    men va faaaan, de kan ju inte ha semester om du ska lämna in en tenta! hallå och de måste ju ändå förstå att saker kan hända på vägen.. hur kan de underkänna en så lätt?
    hur har det gått för dig nu?
  • rontgensyrran

Odd, det lät ju inte kul alls!!! Hur har det gått vännen? Jag håller tummarna för att det löste sig till slut. Jag hade åkt ner till skolan en halvtimme innan och förklarat mitt dilemma till expeditionen och frågat om jag fått skriva ut det där, om jag hade betalt såklart. Det hade funkat på min skola är jag gick iaf, de har alltid varit schyssta på det sättet.

Hoppas iaf att du löste det, massa kramar!

Färnevik. Växtvärk hade jag till och från hela tiden under denna graviditet fram till v 12-14 eller nåt. Och jag minns inte att växtvärken gjorde så ont under förra graviditeten så jag tänkte också att kanske missfall var på väg. Som tur är hade jag antecknat lite förra gången som jag läste och då hade jag också en otrolig växtverk så jag fick knappra alvedon. Nu idag är jag redan i v19 (18+4) och mår hur bra som helst och har faktiskt börjat inse att denna gången blir det med stor sannolikhet bebis av detta :D

Längtan efter liten: Jag har normalt sett nästan inga flytningar. Men under graviditeten en dag så kom de bara där och det rann till i byxan och direkt kände jag paniken stiga och tänkte nu är det kört, nu har jag säkert fullt av blod i hela trosan och fått missfall igen, Jag pallar faan inte detta. Men när jag väl kom till toaletten så insåg jag att det faktiskt bara var flytningar. Och som jag skrev i ovanstående inlägg så är jag i v19 (18+4) idag :D

• Längtan efter liten
    rontgensyrran skrev 2010-08-10 10:29:17 följande:
    Odd, det lät ju inte kul alls!!! Hur har det gått vännen? Jag håller tummarna för att det löste sig till slut. Jag hade åkt ner till skolan en halvtimme innan och förklarat mitt dilemma till expeditionen och frågat om jag fått skriva ut det där, om jag hade betalt såklart. Det hade funkat på min skola är jag gick iaf, de har alltid varit schyssta på det sättet.

Hoppas iaf att du löste det, massa kramar!

Färnevik. Växtvärk hade jag till och från hela tiden under denna graviditet fram till v 12-14 eller nåt. Och jag minns inte att växtvärken gjorde så ont under förra graviditeten så jag tänkte också att kanske missfall var på väg. Som tur är hade jag antecknat lite förra gången som jag läste och då hade jag också en otrolig växtverk så jag fick knappra alvedon. Nu idag är jag redan i v19 (18+4) och mår hur bra som helst och har faktiskt börjat inse att denna gången blir det med stor sannolikhet bebis av detta :D

Längtan efter liten: Jag har normalt sett nästan inga flytningar. Men under graviditeten en dag så kom de bara där och det rann till i byxan och direkt kände jag paniken stiga och tänkte nu är det kört, nu har jag säkert fullt av blod i hela trosan och fått missfall igen, Jag pallar faan inte detta. Men när jag väl kom till toaletten så insåg jag att det faktiskt bara var flytningar. Och som jag skrev i ovanstående inlägg så är jag i v19 (18+4) idag :D
    jo, jag hade säkert inte oroat mig om mina var vita eller genomskinliga. men mina är ju faktiskt beiga... det oroar mig..
  • Odetta

Sen start på dagen...skönt efter gårdagens stress!

Vi kommer köra in till skolan idag igen...först till bibblan eftersom jag ju nu när jag ändrade format på mina filer  booooorde kunna skriva ut dem där...och sedan till skolan. Tentan ska egentligen vara inne innan 08 på morgonen, men jag tänkte att om det kanske går ändå...jag lämnar ju in den rätt datum i alla fall *hoppas*

Vidare ska jag till VC idag....känner mig lite orolig faktiskt Jag har fått något konstigt utslag Det började för 2-3 veckor sedan med en 2 cm stor oval rodnad som började flagna....den sitter på min ena sida om magen ner mot ljumsken. Och idag upptäckte jag att jag fått en massa småprickar däromkring, på andra sidan magen OCH på mitt ena bröst!!! Vad sjutton kan det vara??? Visst borde konstiga utslag inte vara farligt för bebisen?

Så jag ringde till VC och hon sa bara att jag ska komma in....så dit ska vi roa oss med att åka också. Men annars är det en bra dag

Hur har ni det idag då?

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

På tal om diskussionen om flytningar *äckelvarning* :

Min är alltifrån genomskinliga till vita till gulaktiga...och konsistensen vattnigt till snoraktigt. Jag frågade läkaren om det fick vara så och hon sa att det var heeeeeeeelt OK Dem kan bli lite konstiga när man är gravid, det ska vara så (kul va?)

*bamsekramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-08-10 11:25:29 följande:
    Sen start på dagen...skönt efter gårdagens stress!

Vi kommer köra in till skolan idag igen...först till bibblan eftersom jag ju nu när jag ändrade format på mina filer  booooorde kunna skriva ut dem där...och sedan till skolan. Tentan ska egentligen vara inne innan 08 på morgonen, men jag tänkte att om det kanske går ändå...jag lämnar ju in den rätt datum i alla fall *hoppas*

Vidare ska jag till VC idag....känner mig lite orolig faktiskt Jag har fått något konstigt utslag Det började för 2-3 veckor sedan med en 2 cm stor oval rodnad som började flagna....den sitter på min ena sida om magen ner mot ljumsken. Och idag upptäckte jag att jag fått en massa småprickar däromkring, på andra sidan magen OCH på mitt ena bröst!!! Vad sjutton kan det vara??? Visst borde konstiga utslag inte vara farligt för bebisen?

Så jag ringde till VC och hon sa bara att jag ska komma in....så dit ska vi roa oss med att åka också. Men annars är det en bra dag

Hur har ni det idag då?

Låter som nåt jag har haft vid två tillfällen förrut. Fats det har mer vart på hösten. Fast enbart den stora ovala. Har haft en nedåt magen och någon på benet. Ca 2 cm stora precis som man är supertorr. Men oavsett hur mycket man smörjer så försvinner det inte. Men vips en dag var de borta. Sen året efter var  de där igen och en dag försvann de. Har ingen aning om vad det är. Men tror absolut inte att det är farligt för bebisen. Se bara till att du inte får nån medicin som inte är farlig.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma