• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Toksnippa; ja, så man oroar sig. Fast som jag skrev i ett tidigare inlägg, det är ju inte så konstigt egentligen. Hoppas du känner att du kan slappna av lite nu. Det är inte förrän nu det börjar gå upp för mig att jag ska få bebis vid årsskiftet. Helt sjukt underbart...

• kajsalisa

Toksnippa; har ju som du, moderkakan i framkant å det ska bli sååå mysigt att få känna sparkar från liten därinne....

• Odetta
    toksnippa skrev 2010-08-10 16:57:38 följande:
    Här gick RUL jättebra! Bebisen visade upp sig så fint också, och vi väntar en liten kille! Blev framflyttade en dag så 8/1 istället 9/1. Hade mina aningar om att det var en grabb faktiskt
    GRATTIS till det lyckade RUL och lill-killen i magen

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa

Toksnippa, blandade jag ihop dig med någon annan nu när jag skrev det där om moderkakan? Fick en känsla av att klantade till det...,

• fröken SJ
    Cat79 skrev 2010-08-09 19:52:35 följande:
    fröken SJ: Kul med vagn, vad blev det för någon? Vi har med sagt att vi vill ha en ny men sen när man småkikar lite bland begagnat så finns det mycket bra barnvagnar även där och nästan som nya. Givetvis går allt bra när väl RUL är.
    Det blev en emmaljunga duo kombi Solig
  • Mabaja
    fröken SJ skrev 2010-08-10 21:11:10 följande:
    Det blev en emmaljunga duo kombi Solig
    vi ska ha en emmaljunga duo edge! :)
  • fröken SJ
    Mamma till W skrev 2010-08-10 21:13:49 följande:
    vi ska ha en emmaljunga duo edge! :)
    Hade vi köpt den nya vagnen jag sett ut så hade det blivit en sån =)
  • fröken SJ

Har haft molvärk i lillmagen då och då hela tiden,och varje månad ungefär kring menstid får jag typ som mensvärken jag hade innan jag blev gravid.Ont både fram nere mot äggstockarna och mycket värk bak i svanken och upp en bit.Detta började jag tänka på och konstaterade idag efter en stunds filisoferande...

Och det om massstodonflytningar känner verkligen igen!! Har dom i MASSOR!  varje dag .Känns ju för tusan som att man kissat på sig,bläää! Jag har provat sluta med trosskydd för jag läste att det ökar risken för svamp när man är gravid. Jag har en fuktande gel från Apoteket som jag använder ist och den funkar för mig,flytningarna minskar men har INTE försvunnit..

Längtan Det kommer gå bra! Håller tummarna för dig imorgon,kram

• kajsalisa

Lägger mig i vagndiskussionen då jag behöver HJÄLP. Till er som har barn sedan tidigare, vad skulle ni rekommendera/inte rekommendera? Jag vill ha en vagn med både ligg- och sittdel, och jag vill gärna att den ska vara lätt och smidig då jag förmodligen kommer röra mig mest i stan. Måste inte nödvändigtvis ha en ny vagn utan kan även tänka mig en fräsch begagnad. Tips?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma