• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-08-10 11:31:02 följande:
    Låter som nåt jag har haft vid två tillfällen förrut. Fats det har mer vart på hösten. Fast enbart den stora ovala. Har haft en nedåt magen och någon på benet. Ca 2 cm stora precis som man är supertorr. Men oavsett hur mycket man smörjer så försvinner det inte. Men vips en dag var de borta. Sen året efter var  de där igen och en dag försvann de. Har ingen aning om vad det är. Men tror absolut inte att det är farligt för bebisen. Se bara till att du inte får nån medicin som inte är farlig.
    Var dina röda också? Min stora ovala är röd och när jag smörjt in den har den sett arg ut i färgen dem små runt om är som små prickar, men dem på bröstet är större och lite ovala med....dem känns lite knöliga också.

Men VC kanske vet....jo, jag tänkte också på det där med medicinen

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-08-10 11:36:52 följande:
    Var dina röda också? Min stora ovala är röd och när jag smörjt in den har den sett arg ut i färgen dem små runt om är som små prickar, men dem på bröstet är större och lite ovala med....dem känns lite knöliga också.

Men VC kanske vet....jo, jag tänkte också på det där med medicinen

*kram på dig*
    Inga röda prickar vid sidan av. De är lite upphöjda men inte knöliga. Hoppas det är nåt som snabbt fölrsvinner. Du får skriva vad det var sen....är lite nyfiken etersom man haft nåt liknande själv :)
    *kram på dig med*
  • kajsalisa
    gemigsinnesro skrev 2010-08-09 21:57:49 följande:
    Rul:et gick jättebra :). Krabaten har växt som den ska och har allt som behövs för att överleva. Så himla skönt. Att jag inte känt sparkar eller buffar än beror på att den låg djupt inne i magen samt att jag hade moderkakan i framkant. Kanske att jag skulle försöka börja tro på att det verkligen blir bebis i december nu då och börja knyta an så sakteliga. På tal om flytningar så har jag alltifrån gula,beiga och vita och i mängder dessutom. Riktigt ofräscht.
    Underbart! Sååå glad för din skull!
    Kram
  • kajsalisa

Odd, har lite taskigt med tid, men vill bara säga att jag tänker på dig och hoppas att allt löser sig till det bästa.

Stor kram

• toksnippa

Här gick RUL jättebra! Bebisen visade upp sig så fint också, och vi väntar en liten kille! Blev framflyttade en dag så 8/1 istället 9/1. Hade mina aningar om att det var en grabb faktiskt

• Mabaja
    Toksnippa: Underbart att det gick så bra på rul! Kul!

Idag är nog en riktig "lyckodag" för mig. Ringde fk om föräldrapenningen för att fråga om min inkomst skulle räknas på det jag tjänat tidigare dvs innan jag började plugga eller om den ska räknas utifrån det jag tjänar idag. Hon berättade för mig att det var vad man tjänade 180 dagar före bf som gällde och jag gick upp på heltid 182 dagar före bf. Förstår ni vilken tur jag har? Min föräldrapenning kommer beräknas utifrån det jag tjänar idag! Helt underbart. Innan jag började plugga hade jag ca 16500 före skatt och nu närmare 22000, det blir liiite skillnad i plånboken. Och går  min man upp och jobbar på ackord får vi ut mer eller lika mycket som idag med två heltider. Idag är min dag! :)
  • kajsalisa
    toksnippa skrev 2010-08-10 16:57:38 följande:
    Här gick RUL jättebra! Bebisen visade upp sig så fint också, och vi väntar en liten kille! Blev framflyttade en dag så 8/1 istället 9/1. Hade mina aningar om att det var en grabb faktiskt
    Härligt! Stort grattis!
  • Odetta

Hemma igen

Nu har jag lämnat in min tenta....fast expedistionen var stängd så vi får se. Skönt att vara av med den i alla fall.

På VC konstaterades det av 2 sköterskor och en läkare (sköterskorna var lite osäkra) att jag har fått "Medaljonsjukan". Den är tydligen helt ofarlig, går icke att behandla och försvinner efter ca 6 veckor (ivissa fall efter ända upp till 12). Jaha, då vet jag det....medaljonsjuka....ja, det finns bra knasiga saker.

Sedan måste jag berätta en annan bra sak idag! MAN SKA LYSSNA PÅ SIN MAGKÄNSLA! Jag kände på mig att niferexen inte var bra för mig, fick ont i huvudet av den och kände på mig att mitt hb skulle sticka iväg. Dessutom fick jag totalt stopp i systemet av den trots laktulos och linfrön. HURSOM, eftersom vi var i samma pårt som MVC när vi var på VC så gick jag in till dem också och frågade om jag kunde få ta ett snabbt hb. Jag har inte ätit niferex på 3-4 dagar nu och ja, mitt hb var ändå uppe i 144 (146 är gränsen för att bli farligt när man är gravid). BM som tog mitt hb höll med om att jag trots en reserv på bara 13 INTE ska äta niferexen då eftersom mitt hb ju sticker iväg sådär. Hon sa att vi ska ta en ny reservkoll längre fram

Jag VISSTE det! Var så tveksam till att börja med niferexen just av den anledningen av mitt höga hb! Nu är jag ju såklart supernojjig att bebisen ska ha tagit skada av dem 7-10 dagar som jag hade hunnit äta niferexen, men vi ska på nästa ul redan nästa vecka, så det känns skönt. 

Nu ska jag äta järnrik mat och ta mina multivitaminer (som också innehåller järn) så hoppas vi att mitt hb klarar av det och att det hjälper min reserv. Och viktigast av allt...hoppas att bebis mår bra 

Ja....det var min dag det. Hur har eran dag varit?

*bamsekramisar*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma