• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    Cat79 skrev 2010-08-11 18:48:46 följande:
    SHit vad ni skriver... har inte varit inne på 2 dgr och nu har jag läst allt nytt.

Vilken härlig positiv våg med alla VUL och UL, så det ska se ut. Läntan efter liten: stor kram till dig!

Mabaja: Härligt med föräldrarpenningen, alla pengar är ju välkomna!

Det kommer att bli många janauribebisar här i denna tråd och för vissa andra så är det inte långt kvar...spännande.

Jag träffade min läkare igår för att ha en liten avstämning ang graviditeten och hon visste att RUL visade jättebra. Hon ville ändå titta på vår liten med egna ögon så igår fick vi se vår ögonsten igen - underbart! Vår läkare var så nöjd att allt såg kanon ut och nu skulle vi njuta fullt ut :) Hon frågade om vi hade kort från tidigare UL och det har vi ett gäng men ändå fick jag 4 st helt ljuvliga kort från henne, hon är så grym och vänlig.

KRAM
    tack för kramen, den värmer. hur är det med dig? ååh så hörligt med massa kort. jag tog ett igr med där men ainte ser en knysst nästan. men ville ändå ha det. dom korten betyder ju så mycket :)
    Längtan efter liten är stor
  • fröken SJ
    toksnippa skrev 2010-08-11 05:17:58 följande:
    fröken SJ: växtvärk kommer o går, får också mer värk i samband då jag egentligen skulle haft mens - är nog rätt vanligt. Flytningar är inte roliga om de kommer i mängder, men använd du trosskydd men glöm inte att lufta dig emellanåt Som att sova med bomullstrosor alt. naken om det kanske funkar om det är lugnare med flytningar då.
    Hm jo det får nog bli så för det här är INTE fräscht!! Bläääääää!
  • rontgensyrran

Nästa fredag har jag gått i genom halva graviditeten!!! TJOOOOOOOOOHOOOOOOO!!! Tiden går mycket snabbare efter vecka 13 och tur är väl det. Sen går det ju snabbare i regel under semestertider när man är ledig och så. :D

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-08-12 10:16:46 följande:
    Nästa fredag har jag gått i genom halva graviditeten!!! TJOOOOOOOOOHOOOOOOO!!! Tiden går mycket snabbare efter vecka 13 och tur är väl det. Sen går det ju snabbare i regel under semestertider när man är ledig och så. :D
    är det därför jag tycker att tiden står still? För att jag inte har nån semester? Glad Det ska jag komma ihåg. Sparar mina dagar så jag kan ta ut de istället för mammadagar nu i höst! :) och sen över jul och nyår. :)
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-08-12 10:21:12 följande:
    är det därför jag tycker att tiden står still? För att jag inte har nån semester? Glad Det ska jag komma ihåg. Sparar mina dagar så jag kan ta ut de istället för mammadagar nu i höst! :) och sen över jul och nyår. :)
    Hahahaha...men se det positivt ju snabbare det går för mig gör att det går snabbare även för dig även om det inte känns så ahahahahaa... NÄää men skämt åsido det är nog semestern som gör det :)
  • rontgensyrran

hittade en graviditets kilo uträknare, dvs hur mycket du kommer att gå upp under graviditeten.Om jag ska tro den så kommer jag gå upp 13,6 kg. Lägger länken sist om ni är intresserade av att räkna ut själva :)

Mamman: Livmoder 1,1 kg Bröst 0,5 kg Blod 1,4 kg Vatten 1,9 kg Fett 3,8 kg Delsumma 8,6 kg Fostret: Foster 3,4 kg Moderkaka 0,7 kg Fostervatten 0,9 kg Delsumma 5,0 kg

Summa 13,6 kg

http://se.babycenter.com/tools/weightgain/results?_requestid=1027393

• rontgensyrran

Fattar mig inte på när man skriver in utklipp här. Ligger snyggt i staplar och sen när man postar är allt på rad??? Skrikandes

• EricaN81

Hoppar gärna in här om jag får....fick mf i januari i år...och fick idag ett efterlängtat plus! kan knappt tro att det är sant...=)

• rontgensyrran
    EricaN81 skrev 2010-08-12 11:15:58 följande:
    Hoppar gärna in här om jag får....fick mf i januari i år...och fick idag ett efterlängtat plus! kan knappt tro att det är sant...=)
    Välkommen. Vi har en BF lista nån sida bak. Skriv gärna upp dig på den. Här kommer du säkert att vråltrivas precis som vi andra :D
  • Nataliesliv
    rontgensyrran skrev 2010-08-12 11:11:41 följande:

hittade en graviditets kilo uträknare, dvs hur mycket du kommer att gå upp under graviditeten.Om jag ska tro den så kommer jag gå upp 13,6 kg. Lägger länken sist om ni är intresserade av att räkna ut själva :
    Summa 13,6 kg
    se.babycenter.com/tools/weightgain/results..

Jag ska också gå upp 13,6 kg enligt den!
    Då har jag 14 kg kvar att gå upp, eftersom jag gick ner så mycket i början...
    Tror inte riktigt på den då den borde tagit lite mer parometer än längd och vikt
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma