Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2011-02-18 12:13:29 följande:
    Inatt har det blivit bättre....peppar peppar och nu sitter hon hos mig och fiser en hel massa hela tiden utan att skrika. Så jag hoppas det är på bättringsvägen nu. Men det har helt klart vart en jobbig tid.
    Åh va skönt!  Bättre med lite fisande än en ledsen och skrikande bebis! =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2011-02-18 12:23:29 följande:
    Ja och nu får du allt trycka ut liten mini 1010. :) eftersom det är ett sånt perfekt datum! 

Vi har ju hoppat igång bebisverkstaden redan nu eftersom det tog tid förra gången och skulle det ta sig redan nu skulle det bli kring 111111, inte exakt men där omkring. haha. men vi har sagt att en 2012:a skulle sitta fint! :)
    Mabaja- Åh jag har inte varit inne och kollat på din blogg på länge! Har ni redan satt fart med bebis nummer 2!!!!  Galningar ;) hihi ...

Jag tar jättegärna en fika framöver! Kommer till Sthm v 11 och som det ser ut nu så kan jag träffas måndag eller onsdag om det passar?  Är ni andra i tråden också fikasugna?
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Längtan- Gratulera till en papperspappa  då ;)  I den här tråden firar vi så mycket vi kan =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Längtan efter liten skrev 2011-02-18 15:55:54 följande:
    haha tackar :) tycker det där är liiiite onödigt faktiskt...
    vi har ju bott tillsammans i 5 år och har en dotter redan tillsammans..
    vad är det egentligen för skillnad på oss och gifta?
    Ja har en killkompis som blev riktigt provocerad och kände sig typ misstrodd, innan barn nummer två kom hade de gift sig så då slapp de "förhöret" ;)
    Så jag håller med småfjantigt vi lever ju på 2000 talet ;)

Mabaja - det hade varit urkul =) v 11 är måndag 14 mars och framåt, jag jobbar tyvärr så kan inte förrän efter 17 på dagarna. Tisdag har jag ibokat med min syster som vill träffa sin rundasyster =) men mån el onsdag, var är en bra plats att mötas jag jobbar på söder men kan försöka ta mig dit som passar =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-02-18 13:56:09 följande:
    Jag gillar att ha stenkoll på det mesta hihi, lite jobbigt faktiskt! Är en sån som vill att allt ska vara klart direkt och helst skulle BB-väskan vara packad redan nu
    hihi jag är nog mer tvärt om BB väskan packas när värkarna sätter igång (men då har jag bearbetat vad som ska vara med och tänkt på det i flera månader!) då kommer det gå fort! hahha inbillar jag mig iaf ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Färnevik- Hmmm så tråkigt då att du tyckte h*n var lite slarvig =/ Det hade ju varit roligt om du verkligen kunde ta siffrorna på allvar!!!
    Nu är du bannemig på sluttampen! Åh så härligt,  hoppas tappen mognar nu!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Telgebo- gött med testet!!!

Marlyn- Håller tummarna stenhårt för dig, och hoppas att allt ser toppen ut på tisdag!

2barnsmamma- Oj va du har varit med om. Jag är naturvetare men har vänner som tror stenhårt på liknande upplevelser som du beskriver och har berättat ordentliga historier. Jag har också varit med om en del som varit svårt att förklara ur ett naturvetarperspektiv ;) vi vet nog inte allt och livet är inte svart eller vitt ;)  Ibland får man ju känslor och ingivelser som är bäst att följa!

Ett hus vi tittade på så gick jag ut i ladugården och fick rysningar i hela kroppen,(är inte särkilt rädd eller orolig av mig annars)  Mannen märkte på mig att det var något och frågade vad det var. Jag svarade bara att hit skulle jag aldrig våga gå ensam när du är borta på jobb. Köpte inte den gårdenkan jag säga utan i vårt hus finns bara positiv energi hit kan jag bjuda mina "intuitiva" vänner och de kommer att känna sig så hemma....

Jag har själv drömt en del "sanndrömmar" iaf förr och min mamma har berättat att min mormor var likadan... Tror nog att min mormor fortfarande spelar en roll i mitt liv fast det är många år sedan hon dog =) mina fina mormor!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej girls! Intressanta diskussioner om 5 satser mm.

Småland beklagar att du träffat ett riktigt stolpskott. Jag kan ju f-n inte fatta vad den människan kläcker ur sig och vad hon sgt till Sofy tidigare.... får man verkligen vara så klantig i sina uttryck?

Någon som har erfarenhet av kronanvagnar? Var i väg i lördags och fick lite info om barnvagnar de hade emmaljunga och brio. Fastnade egentligen mest för Brion men hade tänkt att köpa en begagnad... men fick nu tips om kronan... Någon som vet något om denna?

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2011-02-21 17:35:07 följande:
    Det jag inte gillar hos Kronan är att de är så låga och handtaget... Vi köpte en Emmaljunga duo edge! :)
    Ja det var det enda som kompisarna hade emot vagnen..hon i paret är ganska kort men han lång... Vi kanske är för långa både mannen och jag... =/  175, 189
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Telgebo- Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.... Jag tycker att det är trist att du inte känner dig sedd och beklagar det! Men tycker att du tar i när du säger att "vi andra" inte unnar dig ett ord, man kanske inte kan räkna med att alla ska hugga på just det man skriver, på just sina frågor och kommentarer. Känns som onödigt och krävande om man ska klaga direkt om man inte får den respons man hoppas på. Man försöker hjälpa till och kommentera det man kan och anser sig ha något vettigt att svara på.  Jag vet inte om jag tidigare "grattat" folk för att de fått vul inbokat kanske kanske inte? Jag tycker att den här tråden varit väldigt varm och det blir liksom trist när man inte varit inne på hela dagen men när man väl kommer in så är det påhopp?

Marlyn- Åh håller fortfarande tummarna! Vi har ju haft solskenshistorier tidigare i tråden och hoppas att det kommer gå lika bra för dig!! Hoppas sambon och du kan finna tröst i varandra och att det ser bra ut när ni kommer dit nästa gång!

Mabaja- har nog strukit kronanvagnen nu.... den lär nog vara för låg =) Hur går det med Wildingen, är mannen frisk i benet nu?

Cresentvagnen- någon som har erfarenhet där? Sofy - va det du som startat en barnvagnstråd eller vem var det?  OCH HUR får ni plats i bilen när ni har barnvagn? ? ?

EGO- i morgon är det dags för första riktiga besöket hos bm (sen v 10) så snart kommer jag att fatta de siffror som figurerat i tråden innan som jag fattat  noll av då ;) har era respektive varit med på dessa besök?

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma