• sofy

Plus igen efter mf/ma

Dag och natt skrev 2010-09-06 17:46:41 följande:
    Sofy: Åh häftigt...! Så de erbjöd dig KUB? Trodde inte landstinget i Stockholm gjorde det för de under 35? Men vad skönt att äntligen få bli inskriven... allt känns så mycket mer på riktigt då!! Glad 
    Jaa alltså, hon gick igenom alla info papper, o så stod de om fosterdiagnostik o UL på ett, o då frågade hon eftersom ja haft så många MF.. hade ju ett 07, två 09 o sen tre nu i år. Så de va mest därför hon frågade, o så sa hon att då får ja ju ett extra UL också o de kan ju va skönt sa hon :) Så nu blir de ju VUL på fre, sen KUB drygt en månad senare, o sen äre ju bara 5 veckor drygt till RUL :) Så de e faktist riktigt härligt! :D

Håller me om att de känns mer verkligt, men ändå har ja verkligen inte fattat att jag ÄR gravid. De går liksom inte in i skallen. Gjorde ett CB till idag, ett vanligt för o se. Och hela strecket va ju tokstarkt, mycke starkare än de ja tog förra veckan som ja tyckte va starkt då, o knallblått. Men ändå går de inte in. Haha! Sjukt. Och så har jag ju gjort 2 VUL också, men nä.. Fattar inte. Tror de blir mer verkligt efter VUL på fre, när man ser lite mer liksom, att de verkligen ligger någon därinne. Även om den e pytteliten ;)

Snart v 8! Fan va vi e bra :)

Hur mår du förresten? Molvärk? Min e nog tillbaka nu! Men nu ska ju livmodern växa på sig lite igen, den ska ju va stor som en apelsin i v 8 säger dom. Så de e väl normalt :)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-06 18:58:33 följande:
    sofy- så ni ska göra KUB, vi ska nog också göra det och får troligen åka långt för att göra detm en tror det är värt det.
    Hur har ni resonerat om det visar sig att barnet har kromosomskada, behålla eller inte?
    Jaa, eftersom vi blev erbjudna de så gör vi de :) Blodprov om 2v o så UL om drygt en månad! Jag tror inte de finns ngn risk faktiskt, men man ska aldrig säga aldrig. Vi båda är 23, har ingenting i släkten alls så ja, men som sagt.. vi får se va de visar. Men eftersom de e gratis kan man lika gärna göra de! Annars hade ja skippat.

Vi har inte pratat så mkt om de, faktist..
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-06 21:23:58 följande:
    Härligt att det gick så bra! Snart kommer det kännas mer verkligt, jag lovar! Du ÄR gravid! Jättegravid!
    Jag hoppas de! För nu glömmer ja bort de hela tiden, typ. Om ja mår illa får ja för mig att ja e magsjuk, har ja växtvärk tror ja att ja ska ha mens.. osv ;D Haha sjukt allting! Men på fre om hjärtat tickar så hoppas ja på att de går in!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-06 22:10:34 följande:
    Jag glömmer också bort det hela tiden! Men det är rätt bra tycker jag, då går tiden lite fortare.
    Haha ja faktiskt! Senaste dagarna har ja faktiskt lugnat ner mig lite. Och så känns de SÅ bra efter mina BM besök, hon är så jävla bra! Förstående, trevlig, lyhörd och ja.. fan ta mig grym!

Nu har ja ju en koll inne i magen var 4e vecka till RUL :) De känns bra! Några milstolpar som gör att tiden känns lite lättare. Nu vill jag bara ha fredag och sen ska jag koppla av och njuta en månad till! :D

Hur mår du?
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-06 22:15:34 följande:
    Vad underbart att ha så många milstolpar att se frm emot. Jag är avundsjuk!
    Själv är det 2 veckor och 1 dag kvar till VUL, men innan dess ska jag njuta av New York i en vecka, så tiden går nog rätt fort ändå!
    Jaa, tack vare min underbara BM! Jag bad inte ens om de men hon erbjuder sig! Wonderful!

Men vafan, NY! Lyx ;) De kommer gå skitfort! Vill också! Avis!
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-06 22:23:04 följande:
    Nej det är verkligen svårt att förstå det, men jag mår så risigt så jag hoppas verkligen att jag är gravid! Glad Jag är nog några dagar efter dig, jag hoppas verkligen att jag kan få lite mer klara besked om hur långt jag är gången senare! Men jag har inte så mycket molvärk, det är mer yrseln och illamåendet som är påtagliga för mig. 

Nu är det godnatt för mig. Hoppas det är bra med er alla {#emotions_dlg.flower}
    Haha jaa ;) Några dagar efter? How come? Förvånad

Jag mår illa ofta, men spyr inte ofta - tack och lov! Värst på morgon och kväll dock.

Hoppas på en liten kille därinne haha ;)

Gonatt!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-06 22:21:12 följande:
    Ja det ska bli supernajs! Jag och bästa tjejkompisen ska dit och ha så mysigt och shoppa. Funderar på om man vågar handla lite bebisgejer... Tror att jag ska shoppa lite sånt näst sista dagen faktiskt, just den dagen har jag klarat mig längre än jag gjorde förra graviditeten, och det ska firas!!!

Vilken underbar BM du har! Är det privat eller landstingets?
    Jaa gör de! Ja vågar inte riktigt köpa något än, men tänkte köpa typ en liten body, eller nån nappflaska ja vill ha eller någe iallafall snart.. Bara för att. Men känns lite läskigt ändå :/ Förstår känslan, men de kommer ju användas nån gång! :D Så kör på!

De är landstinget.. Huddinge barnmorskemottagning här där ja bor :) Alla som jobbar där är kanon men hon ja har är verkligen TOPPEN! :D
  • sofy

Usch, hemsk dag!! :( Gick upp me sambon imorse o körde honom till jobbet, när ja kom hem la ja mig i sängen men va så jäkla illamående då, o sen spydde ja ut allt ja hade, kan inte finnas ngt kvar där nu. Gah! Men de blir inte bättre även om ja ätit lite.. :( Och så är ja sjukt trött, men ska på möte på banken kl 14, såå sugen idag! Men what to do..

Ska vila lite nu o hoppas de här blir bättre..

Hoppas ni andra mår bra iallafall! :)

• sofy
    Mamma till W skrev 2010-08-27 12:08:31 följande:
    Det här är väääldigt OT. Men jag måste bara tipsa er om att titta på Biggest Loser Sverige som börjar 6 september. En vän till mig är med, han var yngst och tyngst!

www.dt.se/noje/bling/article726326.ece

Han hoppas på att gå ner ytterligare 20 kg än de han redan gått ner och sista avsnittet spelas in 16/9. :)
    Ååååh! Jag tittade på de inatt, de va repris trorjag. Jag satt o störtbölade hela programmet, Mattias va den som berörde mig mest!

Härligt att de går bra för honom! Hälsa och gratta för resultaten! :)
  • sofy

Hemma igen från banken! De gick så jävla bra och jag e så sjukt glad just nu! Tog postafen förut så illamåendet lugnade ner sig!

Muffe; min molvärk kommer då o då, ibland ingenting alls på flera dar o sen kommer de igen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma