• sofy

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-08-31 19:50:43 följande:
    Tack sofy, får köpa det om det är likadant imorgon... det jobbiga är ju att orka jobba också...

Har nog frågat detta nyligen men står i valet och kvalet själv om vi ska göra KUB... får en tid i mitten av oktober på tittut i Sthlm om jag vill... kanske man ska boka? Eller få och få, det kostar 1800 kr men då får vi film och bilder också

Kanske känns skönt att göra det, såg precis en tråd om en tjej som var förkrossad över att hennes barn skulle ha downs... hon var i v 30 nu ...

Har ni gjort eller ska göra KUB?
    Gör så! Joo, de e ju nackdelen.. men hellre de än o va illamående, då kan man ju inte koncentrera sig heller.. :/

Jag tror inte jag ska göra de, ja är 23 o min man också.. Har ingenting sånt alls i släkten så risken känns inte så överhängande, men jag kanske ändrar mig..
  • sofy
    färnik skrev 2010-08-31 20:03:10 följande:
    14 timmar kvar till ultraljudet nu då, fan vad jag är nervös! Har lite molvärk nere i magen och i ljumskarna, har inte haft det på länge nu, så det blev plötsligt ett extra orosmoment. Vet inte vad jag tar mig till om den visar sig vara död i morgon... Gråter
    Men förlååt! Glömde helt svara på ditt inlägg förut :( Virrpannan! Jaa.. fast asså ja e inte lös i magen heller, utan normal dom dagarna liksom.. Men ja har alltid varit en sån som gjort nr två varannan dag ungefär, så de e inge konstigt egentligen om ja inte går nån dag eller två..

Men usch va jobbigt för dig! :( Prova som Sugarrush gjorde, den där muslin me allt i, de lät svingott o om de får magen o funka så? Kan va värt ett försök?

De kommer gå kanon imorn! :D Ska tänka på dig kl 10! Uppdatera så fort du vet något :)

Kramar!
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-31 20:18:04 följande:
    Tack kära Sofy, Happiness och Havsklippan för ert stöd!
    Jag var hos advokaten idag och han tycker fallet är solklart till min fördel. Jag hade letat upp det gåvobrev som vi skrev för ca 1 år sedan, där mitt ex skrivit under på att jag numera äger halva huset. Så utöver sambolagen har jag ett skriftligt avtal som gäller. Han är nog inte medveten att jag har en kopia på detta kvar... hah, vilket trumfkort!
    Nu skickar advokaten ett brev till honom och ger honom chans att betala tillbaks inom en månad. Om han inte gör det vidtar vi förmodligen rättsliga åtgärder.
    Men ja, antagligen tar han sitt förnuft tillfånga och betalar innan vi går vidare till Tingsrätten.
    Man trampar inte på mig sådär, det ska han ha klart för sig! *arg*
    Tacka inte, de e sånt man gör för varann. Stöttar, peppar och ger råd! ;) Hihi.

Fan va skönt, att advokaten tycker de är till din fördel! Och GRYMT bra att ha pappret kvar av dig, riktigt gött! :D Tror nog inte heller han är medveten om det.. hahaha! Snopet när han får se de där brevet i lådan sen.. ;) Hoppas han tar sitt förnuft till fånga då bara och betalar så de slipper gå så långt som till tingsrätten, för allas skull..

Kram!
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-08-31 20:26:30 följande:
    Sofy: Ja men visst, samma som du! Jag får se hur det känns framöver och se om det bara är nåt tillfälligt eller inte. Har läst lite om tidiga foglossningar men jag ska söka lite mer på det men det verkar ju som andra också har börjat känna av det i samma vecka. Får ju hoppas att det gör nåt uppehåll i så fall så man inte behöver gå med det hela graviditeten...
    Härligt! Hoppas vi ses på förlossningen i april då, hahaha ;) Du bodde i sumpan va? Om jag inte minns heeelt fel? Jag e lite virrig nuförtiden så får skylla på de isåfall..

Hoppas du slipper foglossning, och att de bara är ngn nerv eller ngt i kläm nu.. De verkar inge kul alls o ha de :(
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-08-31 20:30:51 följande:
    Har något att göra varje kväll denna vecka och nu blev vi bortbjudna till sambons bekanta också...i helgen, på min lediga kväll när vi eg. skulle bara till mina föräldrar och äta men det visste inte sambon om...
    Hm, vem tackar man ja till? Har noll lust att träffa folk om jag mår illa samt hålla på att smussla samt att jag vill vara "ledig" en dag utan främmande människor också...

Vad skulle du gjort?
    Jag hade nog valt föräldrarna då faktist.. Eller allra helst avbokat allt o bara varit hemma o myst en kväll! De e de allra bästa o om man mår dåligt äre inge roligt o va borta, ens hos föräldrar.. Men de e bara jaag :)
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-09-01 10:41:10 följande:
    Och jag som klagade på att jag inte kände några syptom och inget illamående! Det har jag fått äta upp nu
    Höll på att spy inatt, men räddade mig med knäckebröd. Har haft en sjuk molvärk inatt också. Menmen, jag är inte den som klagar!
    Hahaha välkommen till klubben! Jag har också haft växtvärk igen.. hmmm! Känns som magknip ibland, men nu ere ganska lugnt igen..
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-01 16:34:42 följande:
    I morgon är det samma dag som när jag fick missfall förra gången, 6+1, det är svårt att inte bli lite orolig.
    Jag vet ju att det kan komma när som helst men det vore skönt att passera den dagen utan några komplikationer - jag vill aldrig ha dom igen så klart!

Har ni känt problem när ni t.ex. reser er ur soffan, att det krampar till långt där nere i magen så att det tar några sekunder innan man kan börja räta ut sig utan att det gör ont? Känner det även när jag står böjd och ska räta mig upp, eller legat böjd med benen och ska räta ut mig. Verkar som det har att göra med ligamenten?
    Usch, de kommer inte va ngn fara men förstår din känsla! :( Jag fick ju mina mini blödningar på mina MF dagar, 4+4.. vilken ångest jag hade då! Men de va ju ingen fara alls :) Vi ska ju ses på förlossningen i april ju ;) Så de e klaart de ska gå bra!

Och JAAA, jag känner så hela tiden.. om ja reser mig snabbt o går ut i köket så äre som de krampar därnere, svårt o förklara känslan men de går över ganska fort. Ibland kan ja inte ligga me böjda ben för de känns för mkt då.. Och ibland inte helt rakt, haha.. Vet inte va de är men skönt att du har samma!

Nu är vi i v 7 också! YIHA :D Heja oss!
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-01 16:44:18 följande:
    Visst är det fantastiskt Sofy, jag är glad att vi är där nu men helst skulle jag vilja snabbspola fram till typ vecka 30 Skrattande 

Jag har försökt att googla på våra symtom, det verkar som det har typ med ligamenten att göra så jag tror inte det är nån fara! Första gången jag kände det för några dagar sen tänkte jag direkt att "jaha då var det dags för mf då" men sen började jag misstänka att allt kanske trots allt var i sin ordning...!

Hahaha jaa, de e klart.. de vill jag nog också om ja tänker efter.. eller iallafall tills magen syns o den börjar sparka! ;)

Jaa, de kanske är ligamenten då.. men de trodde ja skulle kännas annorlunda, fast vad vet jag egentligen - ingenting! Men de kan kännas som en liten boll som trycks ihop på mig, ere alldeles för svårt förklarat då? :p

Min molvärk har förresten smugit sig tillbaka liiite smått, de va så skönt o va utan för då hade ja inga MF tankar, men de får man ju nu, Buu! Fast de e säkert bara växtvärk liksom, inge annat. Och de e ju helt normaalt, bara jag som inte får in de i skallen.
  • sofy

Va de inte ngn härinne som sa vart man kunde ladda ner "Livet från BB?" De går ju inte se på kanal5 play :( Och min man som kommer hem nu vilken sekund som helst ville kolla på någe annat.. han har ju jobbat sen kl 6 imorse så de får gå för den här gången ;) Men då vill ja ladda ner mitt program så ja kan se de imorn :D

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-02 07:51:33 följande:
    Vaknade upp och hade bruna flytningar idag, samma dag som förra mf! Varför? Varför skulle det gå bra just den här gången? 
    Men nä :( Är de bara bruna flytningar, inge mer? De verkar ju va ganska vanligt härinne, Muffe hade de, Sugarrush hade de..

De är säkert ingen fara vännen!!

De ska ju va vi på BB! :D

Kramar!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma