• sofy

Plus igen efter mf/ma

Dag och natt skrev 2010-09-02 09:23:40 följande:
    Jag har inte speciellt ont, tycker att jag känt lite stickningar i magen och det kan ju vara tillräckligt. Vet inte vad jag ska tro. Tror ni att de blir sura om man kommer in för bruna flytningar? 
    Nej då, säg att du e jätteorolig pga tidigare MF (MA?) så är de säkert inga problem! :) Har de avtagit eller fortsätter de?
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-02 12:59:55 följande:
    Åh så hade jag skrivit massor och så försvann det...

Uppdatering: 
    Vi åkte iväg till gynakuten för jag kunde inte sluta oroa mig. Läkaren kunde se att jag hade lite brunt när han tittade på livmodertappen. När han tog VUL såg han att livmodern såg fin ut, fostersäcken var rund och gulesäcken var på plats. Fostersäcken var 11 mm och han tyckte därför att jag var i vecka 5+0. Livmodertappen var stängd och han såg inte att något såg konstigt ut. Han tyckte också att jag skulle ringa min bm och berätta om min oro efter förra mf:t och höra om jag kan få VUL om några veckor igen för att se att allt ser bra ut. Kan ju försöka iaf.

Men är det inte konstigt att jag bara skulle vara i vecka 5+0 enligt honom? Jag fick gravid på cb digital enligt min beräkning när jag var i vecka 4+0 (alltså för ca två veckor sen) men enligt hans skulle jag då ha varit i cirka 3+0. Det känns ju alldeles för tidigt? Jag fick ju dessutom svaga plus på testerna två dagar innan. Och pga min uvi hade vi ju knappt nåt sex vid ÄL, det skulle ha inneburit att de har överlevt typ 7 dagar med hans beräkning, och det känns väl också helt otroligt och osannolikt?

Och om det alltså är så att hinnsäcken egentligen är för liten, är det nån som vet vad det kan innebära? Är det då bara att vänta på ett mf igen eller vad?  
    Hmm.. när ja va på VUL förra onsdagen då va min hinnsäck 4 (!!) mm... PYTTELITEN! ;D Hon sa att de va en väääldigt tidig grav i v 4.. Jag blev skitnojig o trodde de slutat växa o ja skulle vänta in MF.. men på VUL iförrgår så va hinnsäcken 15 mm i 5+6.. den hade då växt 2 mm om dagen sen sist.. så oroa dig inte över dom måtten! De gjorde jag o de va ju obefogat eftersom den hann ikapp me råge på 1v sen.

No worries vännen! De kommer gå så bra så! :)

Kramar!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-02 15:09:22 följande:
    5+3 idag och mensvärk kommer nu... är det normalt eller?

Tänk om det är ett jävla helvetes missfall på gång?
    Växtvärk vännen.. växtvärk ;)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-02 18:56:44 följande:
    Nej, vad kan de göra? De kan ju varken bekräfta missfall eller ngt eller hur?
    är väl förl itet för att se?
    Dom kan nog visst bekräfta om de är MF eller ej. Du va ju i 5+3? När jag va i 5+0 så såg dom ju hinnsäck och så ser dom varifrån blödningen kommer, om de är livmodern eller om de är från tappen! ÅK! Iallafall för att minska oron och få veta.

Hoppas de är ngt helt normalt!

Massa kramar!
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-02 19:00:39 följande:
    Tror itne sambon vill det... skulle de ens ta emot oss?
    Dom kan inte neka dig vård på plats! Du är gravid, du är orolig pga tidigare MF och nu blöder du me lite smärta (?) Åk in! Då får du iallafall bekräftat om de är tappen som blöder eller om de är från livmodern..
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-02 19:04:40 följande:
    Ska fråga sambon, kanske ringa sjukvårdsrådgivningen först?

Men det är sent nu... har ingen lust till ngt...
    De är ingen idé o ringa dom, antingen säger dom avvakta eller så säger dom åk in.

Åk in säger jag, för din egen skull! Har du jätteont?
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-09-03 11:17:30 följande:
    Ringde sjukvårdsrådvigningen nu eftersom det kom blod nu och mer flytningr samt ont...
    De hänvsiade till ett nummer som itne gick att komma fram på, ringde igen, fick då komma till akuten i staden 5 mil bort som säger att detiderna är fulla idag och att jag får åka in akut och vänta om jag vill..

de flesta tyckte nog jag skulle åka in för att veta, samt utesluta utomkveds. men troligen är det missfall sa alla jag pratade med..

är så skakig och rädd och ledsen framför allt.

vet inte hru jag ska göra. om jag ska säga att jag har ont i magen på jobbet eller vad???
    Tänker på dig! Hoppas de inte är ngn fara!

Kramar!
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-03 12:28:58 följande:
    Sofy: Hur går det med ditt illamående nu? Jag ligger här på soffan och känner mig rätt yrslig men det går aldrig så långt att jag spyr, vilket i sig skulle kännas lite befriande... 
    De går upp o ner.. Idag e de ganska ok, sålänge jag äter haha ;) Annars hänger ja över toan.. Igår va de inga problem alls.. Så de varierar från dag till dag.. Som allt annat också, gah!

Brösten ömmar hela tiden, växtvärken kommer o går, illamående vissa dagar, andra inte.. Finnar har ja börjat få, GRR! Men ibland känner jag mig jätte ogravid.

Hur mår du annars, förutom yrseln.. ?
  • sofy

Är de förresten ngn av er som skriver blogg? Utanför FL? :) Vore kul o läsa isåfall!

Jag har en blogg ja skriver i, inläggen om tidigare MF, läkarbesök och nu väntan på denna bebis är lösenordsskyddade, men inboxa mig om ni vill ha adress och lösen så fixar jag de :)

De är mest för min egen skull jag skriver, kul att ha senare för att läsa om när och vad som har hänt, men även för folk i min närhet som är intresserade :)

• sofy
    Dag och natt skrev 2010-09-03 12:42:03 följande:
    Ja jag försöker äta lite smått jag med så det ska gå över... Känns som det tar längre och längre tid innan jag blir ok igen. Är jätteförkyld så det tar all energi, vore skönt om det kunde gå över nu. Glad Symtomen kommer och går, jag känner inget i magen eller .. svanken nu men är lite öm om brösten! 

Och nu är det ju strax helg, hade ju varit skönt att vara frisk då men jag tror inte jag orkar göra så mycket nu. 
    Läste på din sida att du vill bli ambulanssyrra, hur långt har du kvar?  
    Haha förstår dig.. jag e fortfarade förkyld, snart 2 v nu.. men kroppen har ju liiite annat o sköta om också så de e väl inte konstigt att de blir mer långdraget ;)

Jag har måånga år kvar, när ja e klar på syrrautbildningen så ska man jobba 1 eller 2 år på akutmottagning o sen läsa 60 p prehosp, så de e väl iallafall.. hm.. 4-5 år kvar.. Men de göör inge! Jag har ingen brådska..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma