• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee
    sugarrush skrev 2011-04-22 11:05:01 följande:
    Ja väldigt vad lugnt det är! Kanske sitter alla o slukar påskmat?

Igår så hände något underbart! Min älskling friade! Sitter nu här med en något för stor provisorisk ring och är såååå kär!
    Grattis!! Vad härligt! Vilken underbar känsla! Skål
    Jag friade för 6 år sedan, men jag minns det som igåååår... (klyschigt!) 
  • Bellas7

Sugarrush vad roligt såå underbart :)) grattis

Ego idag blev mina tester starkare Bim-3 aldrig varit så här starka hoppas nu 6 gången gillt

• Safireee

Okej, men då ser jag det som ett uppdrag att fylla tråden lite då. Solig

Jag går in i vecka 15 idag och magen syns ordentligt redan nu på morgonen. Berättade för cheferna på jobbet igår. De blev jätteglada. De sa att de hade hoppats på gravidbesked och inte t ex sjukskrivningsbesked när jag hade bett om att få ett möte med hemligt innehåll med dem (skrev direkt att jag inte skulle säga upp mig).

Ska få en vikarie från och med mitten av september, så det känns skönt för då får jag garanterat ha kvar min roll när jag kommer tillbaka på 50% i augusti 2012 (dvs. så ingen annan på företaget tar över mina uppgifter och behåller dem sen). 

Sen berättade jag för en kollega som sitter bredvid. Hon sa direkt "jag visste det!". Hon hade sett mina seabands (som jag har försökt dölja). 

Sugarrush: Vad vill du ha för ring föresten? Jag tycker att det är så roligt med ringar! (fast jag kan inte ha några nu längre för jag känner mig svullen och obekväm om fingrarna) 

• Safireee
    Bellas7 skrev 2011-04-22 11:24:16 följande:
    Ego idag blev mina tester starkare Bim-3 aldrig varit så här starka hoppas nu 6 gången gillt
    Det är ju ett jättebra tecken! Jag har varit gravid 5 gånger och de starkaste plussen har jag haft första gången när jag fick dottern och denna gång när jag tagit mig till vecka 15.  
    Håller tummarna för dig!
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-04-22 11:05:01 följande:
    Ja väldigt vad lugnt det är! Kanske sitter alla o slukar påskmat?

Igår så hände något underbart! Min älskling friade! Sitter nu här med en något för stor provisorisk ring och är såååå kär!
    GRATTIS!! Gud va kul Skål 
  • Sir Bubbalots mamma
    Bellas7 skrev 2011-04-22 11:24:16 följande:
    Sugarrush vad roligt såå underbart :)) grattis

Glömde säga grattis till dig igår. :) Kul att vi blir lite fler här inne
  • FruW

Sugar stort grattis vännen!! Visst är det underbart!! Då kan vi diskutera lite bröllopsplanering mellan varven med ;)

Härligt leaeva, det kommer gå bra!!

Kram från mig

• Sir Bubbalots mamma

I dag är jag helt slut å de blir en slö dag med filmer. är redan inne på den andra filmen.

Har sjukt ont i magen idag.. helt mörbultad blev jag av ultraljudet.
    ska försöka lägga upp bilderna idag. måste scanna in dom å sånt.. men de e så suddiga.

• kajsalisa

Åh Sugar, va underbart. Blev alldeles tårögd när jag läste ditt inlägg. Det är underbart mysigt att vara gift. Vilken härlig tid du har framför dig med bebis och bröllop.
    Undrar också, vllken typ av ring vill du ha? Min man friade med en väldigt "osvensk" diamantring. I löööv it!!

• sugarrush

Tack snälla ni!
    Ja, det var häftigt och fint. Jag blev verkligen SÅ överraskad, hade inte alls väntat mig det.

Vi har pratat lite ring här ja, och jag brukar inte ha så mkt smycken, så jag tror det blir något väldigt enkelt. Vitt guld eller titan. Sambon är inne på samma spår till honom. Den jag fick igår är av betong, han hade hittat den på nätet, jättefin och enkel, med silver på insidan. (Ska hitta någon kedja så jag kan ha den runt halsen tror jag.)

Leaeva, härligt med starkare test! Grattis!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma