• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • FruW

Jag har titan i förlovningsringen, ska ha det även i vigselringen, är såå nöjd med den! :D

• 3 barns mamma84
    FruW skrev 2011-04-22 14:39:48 följande:
    Jag har titan i förlovningsringen, ska ha det även i vigselringen, är såå nöjd med den! :D
    Vi hade guld ring när vi förlovade oss första gången som 16 åringar sen förlovade vi oss andra gången och nu har vi stål i förlovningsring och en diamant sten i mitten

När jag skulle gifta mig någongång hmm ja haha få se så vill jag ha en STOR diamant sten i mitten
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-04-22 14:03:57 följande:
    Tack snälla ni!
    Ja, det var häftigt och fint. Jag blev verkligen SÅ överraskad, hade inte alls väntat mig det.

Vi har pratat lite ring här ja, och jag brukar inte ha så mkt smycken, så jag tror det blir något väldigt enkelt. Vitt guld eller titan. Sambon är inne på samma spår till honom. Den jag fick igår är av betong, han hade hittat den på nätet, jättefin och enkel, med silver på insidan. (Ska hitta någon kedja så jag kan ha den runt halsen tror jag.)

Leaeva, härligt med starkare test! Grattis!
    Stort grattis till er gummanSkål
  • Sir Bubbalots mamma

Vi har väldigt enkel guldring som förlovningsringar. Och våra vigsel ringar är oxå väldigt enkla fast med vitt å rött guld.
    Likadana har vi. Just nu har jag min mans ringar på mig å han mina. Hans blev förstora när vi gick ner i vikt å de skilde en halv storlek på våra ringar så vi byta tills vi har råd att fixa dom.

• sugarrush

Åh vad fina ringar ni verkar ha här i tråden! Stål låter coolt, 2barnsmamma!
    Mimmi, hur blir titanet efter några års användning? Förändras färgen eller ytan, eller är den helblank fortfarande?

Kjaam, vad praktiskt att det funkade att byta ringar er emellan!

• Sir Bubbalots mamma

Ohh nu blev jag helt nostalgisk. ska nog allt ta å lägga upp några av våra bröllops bilder i ett album här på FL med.

• FruW

Titan är tåligare än guld, blir inte slitet lika fort, vitguld, som jag tycker är jättefint, har ju en tendens att mörkna o bli flammigt ganska fort, iaf de jag har sett. Min ring är efter snart 4 år så klart märkt av tiden, men inte så sliten som om den vore av guld. Sen beror det ju på hur försiktig man är om den med. Jag tar av den vid träning, ridning o annat tungt arbete, men annars har jag den jämt o då slits den ju med.

Kärleken har en slät förlovningsring, min har en diamant. För titan kan man ju välja slipning, vi har halvblank, helt blank blir känsligare för repor.

• 3 barns mamma84

Här e min ring
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-04-22 16:03:18 följande:
    Åh vad fina ringar ni verkar ha här i tråden! Stål låter coolt, 2barnsmamma!
    Mimmi, hur blir titanet efter några års användning? Förändras färgen eller ytan, eller är den helblank fortfarande?

Kjaam, vad praktiskt att det funkade att byta ringar er emellan!
    Det var mannens ide han tyckte nu när vi ände skulle förlova oss för andra gången så skule det inte vara guld denna gången
    Först tänkte jag va fan hahaha men sen tyckte jag hmm det var väl inte så illa
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma