• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-05-01 17:23:22 följande:
    Ajj jag har liksom ont i ett område till vänster om naveln, i samma höjd som naveln... Konstant ont liksom. Någon som känner igen det?

Härligt att ni verkar ha en härlig helg.
    Men 64 par sockar prommis??? Är ni sock-fetischister i er familj?

Safiree.. känner igen det där, med instabil kalv..

Imorrn är det RUL, nervöst med kul!!!!
    Ohh spännande!! vilken tid imån?

hmm de med ont känner jag inte igen. Själv kan jag få ont på vänster sida med när sitter framåt lutad. men inte på en viss punkt bara. hoppas de går över snart!

Ego: jävlar vilket liv de e i magen idag. känns som den hoppar runder där inne å har värsta partyt
  • Safireee
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-05-01 17:38:45 följande:
    Ego: jävlar vilket liv de e i magen idag. känns som den hoppar runder där inne å har värsta partyt

Min bebis blev jättesprattlig igår kväll. Tror den tyckte om coca colan! Solig
  • sugarrush

Tack, vad skönt att fler känner igen sig.
    Nu har det släppt lite, kanske var det bebisen som tryckte, vem vet.

Vad kul att ni har så spralliga bebisar! Både kjaams och Safireees knoddar verkar fira första maj därinne. Underbart att höra Min har varit lite lugnare idag än igår, men har allt visat att den finns där.

Fjärde gången gillt?
  • Evve81

Jag har ju inte haft bebisar som rört sig så mycket. Denna är inte något undantag. Jag känner ju bebis flera gånger per dag men inte några hårda buffar. Endel känns på utsidan men de är lätträknade!

Imorgon går jag in i v 28!!!! Känns JÄTTESKÖNT och kul att det börjar närma sig. Såklart väldigt spännande med!

Min mamma tyckte att maken kunde åka 40 mil  bort till fjällen 2 veckor före bf och att jag och barnen kunde vara hemma. Även om jag gått över tiden 2ggr så finns det inte planer i världen att jag låter honom åka. Tror inte att han vill det heller...... SEdan föreslog hon i mitten på augusti istället då är bebisen kanske 2 veckor.... Jag vill gärna att han är på hemma plan första månaden. INte att han måste vara hemma utan han får gärna jobba mm men man vet ju inte hur man mår efter förlossningen och för de stora barnens skulle ska han såklart vara hemma så de kan åka och bAda mm om det är fint väder

• Sir Bubbalots mamma

Godmorgon tjejjer!!

Idag ska man på återbesök hos bm. skulle varit mitt v20 besök fast hon å hennes snurra hade ju fel (å jag rätt) över hur långt gången jag är. så jag är bara i v 18+2. undra om man ska komma tillbax i v20+ då igen eller om hon kan göra alla grejer ändå..
    man ska få moderskapsintyget med nu ju.
    Spännande!!!

Får även se hur stressad hon e. gilla inte henne de andra gångerna för hon va så stressad. är hon de ska jag nog säga till henne att jag finner de väldigt otryggt å se va hon säger. annars får jag väl byta. fast hon kan inte va sämre än haggan jag träffa innan påsk.. haha

• Safireee

Har ni planerat några särskilda semesterresor i sommar? Jag vet inte riktigt om jag vågar boka något eftersom jag inte vet hur jag mår. Kommer ju vara i vecka 26-29 under semestern och har ingen aning om ifall jag kommer få foglossning eller liknande. Funderar på att ha lite spontanplaner istället, t ex låna mammas husvagn och campa om jag känner att jag orkar det. Det blir iaf inte utomlands, Göteborgsvärmen lär bli tillräckligt jobbig ändå för mig.

• Sir Bubbalots mamma

Haha jag gillar att va i tid! Så jag brukar se till att va 20-15min tidig när jag ska på grejer! Fast i dag va jag 50min tidig! Lite fail att jag inte kan läsa ordentligt på min kallelse! Hahaha
    Dom fick sig ett gott skratt här på mvc iaf!

Ang semester ska vi ev åka upp till Dalarna i sommar å hälsa på min mans familj! Om jag känner att jag mår så bra då att jag pallar bilresan upp å ner! Får man foglissningar e de ingen hitt att sitta 9h i en bil precis!
    Kommer va i ca v30 då

• sugarrush

Hej tjejer!
    RUL gick bra, allt var normalt! 
    BM sade inget om kön, utan gjorde sin undersökning utan att nämna något om det. Vi tyckte dock båda att vi såg "tjej-delar" när hon tittade underifrån... Men vi frågade inget, det är ju så kul att spekulera och gissa...!

Jag hade moderkakan i framvägg så det var nog lite ovanligt att jag ändå känt bebisrörelser redan.

Ingen större förändring i BF-datum, det flyttades bara 3 dagar, till 28/9.
    Känns otroligt skönt att allt gick bra!

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma