• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Härligt Sugarrush! Stor kram till dig!

• sugarrush

Tack! Och hjärtslagen låg på typ 150 slag/minut.. Jag är helt inne på tjej nu tror jag!

Fjärde gången gillt?
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-05-02 11:49:06 följande:
    Hej tjejer!
    RUL gick bra, allt var normalt! 
    BM sade inget om kön, utan gjorde sin undersökning utan att nämna något om det. Vi tyckte dock båda att vi såg "tjej-delar" när hon tittade underifrån... Men vi frågade inget, det är ju så kul att spekulera och gissa...!

Jag hade moderkakan i framvägg så det var nog lite ovanligt att jag ändå känt bebisrörelser redan.

Ingen större förändring i BF-datum, det flyttades bara 3 dagar, till 28/9.
    Känns otroligt skönt att allt gick bra!
    åhh så härligt!! :)

Jag har oxå min i framväggen men mer ¨på höger sida!! å jag känner de mest på vänster!!
  • Sir Bubbalots mamma

Allt gick jätte bra. e så glad mitt blodtryck e nere igen.. 115/75.. Antar att vila har gjort susen.
    Fick mina blodprovs resultat från inskrivningen. Visste inte att de kolla efter syfilis å hiv! men allt va ju bra så.. allt förutom att jag va motaglig för röda hund! Men de kan ju inte va så vanligt att man utsätts för de väl?
    Hade den vanligaste blodgruppen som finns 0+. Sockervärden såg bra ut å inga bakterier heller i urinen.

Min livmoder nådde nu till en lite över navlen å hjärtljuden låg på 152.

• Safireee

Härligt med lyckat RUL Sugarrush och skönt att blodtrycket gått ner igen kjaam

Kul med eventuell tjej också Sugarrush! Ska ni avvakta till förlossningen nu eller ev. gå på extra könsul? Jag ska på RUL om ca 3 veckor och funderar på att fråga (eller spana själv). Det står dock på kallelsen att könsbestämning inte ingår (med typ hundra utropstecken känns det som!), men jag vet att de blivit mindre stränga på det i Göteborg sen jag fick barn sist, så jag kanske vågar fråga? 

• Sir Bubbalots mamma
    Safireee skrev 2011-05-02 13:22:10 följande:
    Härligt med lyckat RUL Sugarrush och skönt att blodtrycket gått ner igen kjaam! 

Kul med eventuell tjej också Sugarrush! Ska ni avvakta till förlossningen nu eller ev. gå på extra könsul? Jag ska på RUL om ca 3 veckor och funderar på att fråga (eller spana själv). Det står dock på kallelsen att könsbestämning inte ingår (med typ hundra utropstecken känns det som!), men jag vet att de blivit mindre stränga på det i Göteborg sen jag fick barn sist, så jag kanske vågar fråga? 
    klart du ska fråga! kosta inget att fråga! till mig sa dom att de inte ingick men om dom såg de när dom ändå höll på så kunde dom berätta men dom leta inte efter de..
  • sugarrush

Tack snälla ni!

Safireee, klart du ska fråga! Du kan ju inte få mer än ett nej, liksom.. och isåfall kan du ju fundera på om du vill göra privat köns-UL. Här i Skåne berättar de om man frågar..

Vi ska inte gå på ngt speciellt köns-UL, men vi har fyra TUL inbokade p.g.a. min behandling med blodförtunnande (som jag har på grund av våra tidigare missfall) så kanske får man se tydligare då... spännande är det iaf!

Fjärde gången gillt?
  • kajsalisa
    Safireee skrev 2011-05-02 13:22:10 följande:
    Härligt med lyckat RUL Sugarrush och skönt att blodtrycket gått ner igen kjaam! 

Bor du också i Göteborg Safireee? Var då?
    Jag har hört att om du frågar bm om könet vid RUL så får hon inte neka att berätta om hon har sett...
  • Safireee

Det är bra att ni peppar mig! Är lite rädd för att få något surt svar, men jag ska försöka. Om nu min man tillåter mig vill säga... Fick övertala honom förra gången också. 

kajsalisa: Jag bor nära Östra sjukhuset. Du då?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma