• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MissT

Tack Prommis
    Jag hoppas att jag är här för att stanna....

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-04-29 14:45:53 följande:
    Haha ja, det skulle ju bli en kille... så vi har inga namn på lager alls... lilla namnlösa tjej
    Underbart, grattis!!! Vad roligt att det blev en tjej, du som trodde på kille :)

Hur gick det med vändningen? Vände hon sig själv? Jag var på vändningsförsök igår men det var helt kört, den vägrade. Nu vet jag inte vad jag ska göra riktigt. Någon som kan tipsa/stötta lite? Känns lite tungt nu..
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2011-05-01 17:23:22 följande:
    Ajj jag har liksom ont i ett område till vänster om naveln, i samma höjd som naveln... Konstant ont liksom. Någon som känner igen det?
    Ja, hade också så och det var huvudet som låg och tryckte där och enligt barnmorskan känns det extra mycket för att huden runt naveln är tunn.
  • Pancakes

Åh, Sugarrush grattis till RUL! Vilken fin bild och så söt den är!

Ingen aning om det är tjej eller kille. Vår bild såg ungefär likadan ut men vi vet inte heller.

• Cat79

Pancakes: Min syster gjorde vändningsförsök som ej lyckades o då fick hon kejsarsnitt. Det positiva är ju att du får veta vilket datum din bebis anländer o slipper går över tiden. Det kommer gå jättebra för dig. Stor kram!

Sugarrush: Vilken sötis - underbart!

MissT: Välkommen, här kommer du trivas. Kram

• Pancakes
    Cat79 skrev 2011-05-03 09:12:32 följande:
    Pancakes: Min syster gjorde vändningsförsök som ej lyckades o då fick hon kejsarsnitt. Det positiva är ju att du får veta vilket datum din bebis anländer o slipper går över tiden. Det kommer gå jättebra för dig. Stor kram!
    Tack, skönt att höra! Var bara så inne på "vanlig" förlossning. Kejsarsnitt skrämmer mig lite.

Har inte bestämt mig ännu dock. Läkarna var så himla positiva till sätesförlossning och sa att jag har bra förutsättningar men jag vet inte..fy vad läskigt.
  • maria204
    MissT skrev 2011-05-02 19:26:34 följande:
    Hejsan!

Kikar in här och säger hel till er alla. Har varit inne och kikat ett par gånger tidigare och önskat att jag också skulle kunna "tillhöra" tråden och i fredags plussade jag. Fick MA i v10 i dec och har hållit till i systertråden ett par månader. Har rejäl molvärk, mår illa och börjar lite smått känna av brösten. Åt pergo, hade sista mens 26 mars och antagligen ÄL runt 12 april så förhoppningsvis, om allt går vägen denna gång, kommer den lilla runt nyår/början av nästa år. Hoppas få göra ett vul om ett par veckor så vi kan se om den lille lever där inne eller inte.

Ha en bra kväll allihop {#emotions_dlg.flower}
    Välkommen hit! Nu hoppas och tror vi att ditt lilla pyre får stanna kvar och komma ut lagom till jul.
    sugarrush skrev 2011-05-02 19:31:22 följande:
    Här är dagens bild på vår lilla älskling, v. 18+4! Så söt att man bara dör! Hjärta

Visserligen är det inte rätt vinkel riktigt, men skulle ni gissat på tjej eller kille? Man ser ju inget som "sticker ut", men å andra sidan kanske en snopp kan gömma sig bakom benet... Hmmm.....
    (En kille är förstås lika välkommet, men ja, jag är så sjukt nyfiken bara... )
    Vilken fin bild. Grattis! HjärtaJag tycker att det är jättesvårt att se. Själv tyckte jag tydligt att jag såg "springan" mellan beben på bebis = flicka, men när jag pratade med en BM om det efteråt sa hon att de på RUL som regel undviker att visa bilder där man tydligt kan se könet. 

Vi tror stenhårt på en kille eftersom alla i vår släkt får det, men en tjej vore ju jättekul. Efter "en unge i minuten" igår slutade jag hoppas på en tjej och insåg att det faktiskt inte spelar någon som helst roll. Ge mig en frisk unge så är jag nöjd! Glad

• maria204
    Evve81 skrev 2011-05-02 17:19:40 följande:
    Sugar: UNDERBART!

Safiree: Vi ska åka på djurpark i början av juni då är jag i v 32. har funderat om det är urkorkat för jag har ju känningar av fogarna men jag vet att man kan åka tåg runt.......... Vi får väl se vad det blir!
    Vi ska till Kolmården på lördag, och då är jag i mitten av v.31. Jag är också lite orolig för hur det kommer att gå att promenera runt där, men jag får väl ta med mig en stickning eller en bra bok, hoppas på gott väder och sitta på en bänk när det blir jobbigt. 
  • MissT

Tack Cat och Maria Jag hoppas också att den lille ska stanna den här gången.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma