• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

Fördelen med snitt är att du vet när det blir Och det är många förlossningar som slutar i snitt, ca 20 % tror ja. Men om du vill, så fråga om de kan göra ett försök till med vändning, då har du gjort allt du kan.

• Pancakes

Sötfilur, nu har jag läst din berättelse! Jäklar, vad fort det gick. Verkade som om personalen inte riktigt fattade eller? Verkar ha gått väldigt smidigt i alla fall. Åh, vad roligt att det gick så bra! Hur mår du nu? Går det bra med lilltjejen?

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-05-03 15:44:56 följande:
    Fördelen med snitt är att du vet när det blir Och det är många förlossningar som slutar i snitt, ca 20 % tror ja. Men om du vill, så fråga om de kan göra ett försök till med vändning, då har du gjort allt du kan.
    Ja, många tycker det är en fördel och det skulle jag nog också tyckt i vanliga fall men nu har vi precis flyttat och har inte kommit i ordning än. Det har blivit försenat med inflyttningen och har inte ens golvläggning och målning klart så jag är rätt stressad över att allt ska vara kaos när bebisen kommer och och det är sågspån och och spackeldamm överallt. Men det får lösa sig, huvudsaken är att den lille mår bra.

Så du hade fel med att det var en kille :) Får se om jag också har fel...
  • kajsalisa

Pancakes; jag har inte erfarenhet från varken snitt eller säte, men jag skulle aldrig gå med på att föda i säte och det förvånar mig att dom pratade så varmt om det. På vår förlossningsförberedande kurs sa dom att det är väldigt ovanligt nu för tiden att man ens försöker, särskilt om man är förstföderska. Vill inte skrämma dig på nåt sätt, men jag skulle nog se till att göra massa research innan jag bestämde mig om jag vore du...
    Kram

• Pancakes
    kajsalisa skrev 2011-05-03 16:06:52 följande:
    Pancakes; jag har inte erfarenhet från varken snitt eller säte, men jag skulle aldrig gå med på att föda i säte och det förvånar mig att dom pratade så varmt om det. På vår förlossningsförberedande kurs sa dom att det är väldigt ovanligt nu för tiden att man ens försöker, särskilt om man är förstföderska. Vill inte skrämma dig på nåt sätt, men jag skulle nog se till att göra massa research innan jag bestämde mig om jag vore du...
    Kram
    Precis, jag är också förvånad och det är det som är så jobbigt. Jag var inställd på snitt och när man läser på blir man ju inställd på det också. Men läkarnas attityd gjorde mig förvirrad och min man också. Han tycker också att säte låter nästan okomplicerat nu efter det de sa igår. Det lät nästan på dem som att det var större risker med kejsarsnitt än med säte. Men så är det väl inte?? Usch, vad förvirrad jag är.
  • needtobreathe
    Pancakes;

Jag blir också förvånad över att dom säger så om sätesförlossning som förstagångs.. har dom pratat om att röntga bäcken osv isåfall? För det "brukar" man väl göra då? Så har dom sagt här iallafall..

Devin låg ju med huvudet vid mina revben, ryggen nedåt o rumpa + ben uppåt mot andra revbenet.. som en falukorvsring! Men de va aldrig snack om KS för mig.. tror dom ville undvika de in i de sista.. dom vände ju först samma dag som dom såg de på UL, o sen snurrade han omkring så dom gjorde de igen när vi kom in till förlossningen den 11e.. men han va lätt o vända sa dom.. sätesförlossning va de aldrig snack om..

Hoppas allt går bra, vad du/ni än väljer och att ni får en chans till för vändningsförsök om de är så!

Kram!
  • Pancakes

Sofy, gjorde vändningsförsök igår men det gick inte. De har gjort bäckenröntgen och det är bra mått så förutsättningarna är goda. Ska också göra TUL för att kolla hur stor bebisen är.

Jag vet inte vad jag ska tro. Fick inte så mycket info om riskerna med sätesförlossning mer än att 30% brukar sluta i akut kejsarsnitt men det skulle inte vara större risk för bristningar enligt dem. Vad är risken då?? Det måste ju finnas en anledning till att bäckenet inte får vara för litet och att bebisen inte får vara för stor.
    Däremot sa de att det kan bli lite andningsproblem för bebisen med planerat snitt och att risken för allergier ökar eller nåt sånt.

Vad skönt att Devin hamnade rätt till slut!!

• needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-05-03 16:19:45 följande:
    Sofy, gjorde vändningsförsök igår men det gick inte. De har gjort bäckenröntgen och det är bra mått så förutsättningarna är goda. Ska också göra TUL för att kolla hur stor bebisen är.

Jag vet inte vad jag ska tro. Fick inte så mycket info om riskerna med sätesförlossning mer än att 30% brukar sluta i akut kejsarsnitt men det skulle inte vara större risk för bristningar enligt dem. Vad är risken då?? Det måste ju finnas en anledning till att bäckenet inte får vara för litet och att bebisen inte får vara för stor.
    Däremot sa de att det kan bli lite andningsproblem för bebisen med planerat snitt och att risken för allergier ökar eller nåt sånt.

Vad skönt att Devin hamnade rätt till slut!!
    Hm, avvakta tills efter TUL då innan ni beslutar er.. jag hade dock aldrig vågat me sätes, vad dom än sa - då hade ja valt KS. Men alla är vi olika, gör de som känns bäst för er bara! :) Snart dags i vilket fall för er.. spännande! :D

Joo, fast de tog tid.. ;) Han låg ju för högt upp o dom fick inte ner honom så fick ju cytotec för o framkalla värkar som skulle fixa de o sen tog dom hinnorna o då sjönk han ner mer.. men inte helt förrän efter ett dygn när ja suttit på pilatesbollen o grejat också ett bra tag, o haft jävulskt ont, o fått värkstimulerande.. haha ;) Busungen.. men ja har ingen smärtgräns heller så :) Men allt gick ju bra o ja är nöjd me förlossningen! :D
  • sugarrush

Pancakes... jag tror inte jag skule våga på en sätes... Modigt om du gör det!
    Dock har jag hört mkt positivt om KS från vänner som gjort det (planerat KS), det behöver inte alls vara fel.

Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84

Hej flickor nu e jag hemma igen kom hem igår från sverige kl 20.30 vi åkte från sverige kl 11 tiden på morgonen.
    Allt gick bra.

En fråga ska mensen bara ta slut när den nyss började ?
    Hade avslag i många dagar då o då sen fick jag ''mens'' i måndags men va fan nu är det slut och inget mer kommer

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma