Inlägg från: Liberté |Visa alla inlägg
  • Liberté

Plus igen efter mf/ma

Tjejer........... HUR slutar man oroa sig???

Är så deppig ikväll, tycker inte jag har samma symptom som jag brukar när gravidieteten gått bra..... Inget kräk, inget morgonillamående.......   

• Liberté
    FruW skrev 2011-10-02 21:40:06 följande:
    Tinkalilla - jag har tyvärr inget bra svar, undrar också! har inga direkta symptom, inga av de "klassiska" iaf, såg att pormaskar kan vara ett symptom o det har jag börjat få... Kul!

Nej, ge mig illamående, molvärk o ömma tuttar! Samt en mobil ul-apparat o en läkare som intygar att allt kommer gå bra!!!  Flört

Vilken v är du i? Jag har precis gått in i v 6....

Kram på dig!

Leaeva - tack!! Jag hoppas du har rätt!! Hur mår Winston, var länge sen vi hörde ngt om honom nu!!
    Jag är i v 7 (6+1), ska till BM på torsdag och VUL om 1.5 vecka. Är så nervös att jag funderar på att avboka det bara för att slippa utsätta mig för det plågsamma besked jag anar att jag kommer att få....
  • Liberté
    FruW skrev 2011-10-02 22:12:46 följande:
    Jo jag vet, får äta upp det senare om det blir så... Men NU, nu vill jag ja massa symptom så jag vågar tro lite på det..,

Är det bara jag som är helt galen när det gäller testandet? Har iofs massa tester från testlagret hemma...

Tinkalilla vad är det som gör att du tror att du kommer få neg besked?

Jag känner mig inte som när jag var gravid med mina pojkar, har tre missfall innan de kom och då hade jag mkt mindre symptom. Dock har jag enorma ömmande bröst nu, det är mest de utblivna kaskadkräkningarna dagarna i ända som gör att jag oroar mig.... Inget illamående på morgonen, men på eftermiddagen o kvällen kommer det lite grann. Vet inte om man helt plötsligt tål hcg hormon bättre ju fler ggr man blir gravid o därmed mår bättre...?
  • Liberté

Om du åker in med ett vattkoppssmittat barn så tänk på att du måste gå via infektionsslussen och INTE blanda er med övriga patienter, vattkoppssmitta är dödligt för tex cancerpatienter.

• Liberté

Jag ska på VUL på onsdag, är sjukt nervös.... Enlgit BM är jag i 7+6, enligt mig själv 7+4. Vad tror ni jag kommer att kunna få se?

• Liberté

Laeva: Hoppas dom stannar inne ett tag till! När jag låg i lund med prematura sd så sa dom att om  tappen är under 15 mm så är det en akut hotande risk för förlossning, så 2 cm har ju lite marginal Hoppas den håller sig så! Jag mådde bra på Tractocile infusionen- till skillnad från bricanylen....

Lycka till när det blir dags för dem att ploppa ut! 

• Liberté

vul gick över förväntan,en liten räka med hjärtaktiviret! läkaren mätte till 6+5,blev tillbakaflyttad mer än väntat. enligt bm som går strikt enligt sista mens så är det 8+0 imorgon. kan ni hjälpa mig att räkna? sista mens 18 augusti,31 dagara cykel och äl den 6-7 septemberk

• Liberté

jag gjorde ett nytt vul idag,allt såg bra ut,v 8+1. har missfallsrisken sjunkit nu eller fortsatt hög fram till v 12?

• Liberté

Grattis mimmi!!

Här verkar bebis trivas oerhört bra, har varit lite förvånad innan att jag inte kaskadkräkt som jag gjort med de andra.... hehehe, idag har jag tapetserat diverse ytor i huset med kräk efter att jag inte hunnit till toaletten. Fullkomligen sprutar ur halsen och bara flyger på mig....precis som de andra gångerna graviditeten slutat i en liten bebis. Skit jobbigt men känns ändå skönt, känns som om det kommer att gå vägen...! Fick ställa in dagens handlingsrunda....kan inte gå o kräka i affärerna ju!   

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma