Inlägg från: Liberté |Visa alla inlägg
  • Liberté

Plus igen efter mf/ma

Får nog göra det.....har ju knappast råd att vara utan ersättning....

• Liberté

Blanketterna var tydligen på väg... En hel jäkla djungel det här! Jag blir ju dock nervös om man inte får sin sjkskrivning godkänd- då tar det ju ytterligare tid o man har ju faktiskt räkningar att betala...

• Liberté
    JoWiAn skrev 2012-01-31 12:46:07 följande:
    Känner samma. Helt kaos här hemma denna månaden. 7 dagar som jag inte fick från jobb som nu ligger hos fk. De får jag ju sen OM det blir godkänt! Så nervös varje dag. Konstigt de dröjt så länge. Jag kunde skicka ansökan samma dag som det kom in från jobb.

Ja mycket konstigt...det gör att jag undrar om det är något galet liksom......

Vi har 2 månadslöner sparade men sen är det liksom slut på sparkontot! O de pengarna vill man ju gärna använda till vettigare grejer, för som jag ser det så är ju faktiskt pengarna från F-kassan inte något man ska böna och be om....utan något som man har rätt till eftesom jag betaler skatt..... Skönt att min läkare är så tydlig bara, han är väldigt skarp och rak så jag tror inte dom kan ifrågasätta hans bedömning hur mycket som helst. Speciellt inte med mina tidigare graviditter i bagaget.

Nu körde precis postbilen förbi....aksnek något kul i lådan idag då från FK....

Du jobbar också i fsk va?       
  • Liberté
    JoWiAn skrev 2012-01-31 12:58:40 följande:
    Liberte: nä jag tänker samma sak. Vissa går ju hemma år efter år och dom godkänner det. Då tycker jag man har rätt att få vara sjukskriven när man råkar behöva det för en gång skull!

Ja.... Jag ser tyvärr det ganska ofta inom jobbet, folk som går sjukskrivna hur länge som helst! Jag har aldrig varit sjukskriven, jobbat heltid fram till nu precis när jag gick ner i tjänst o jag är inte gnällig- men jag vill INTE föda i v 25 för att f-kassan inte godkänner mina läkarintyg...

Inget från f-kassan med posten, däremot en kallelse till ultraljud i v 32 Shit...nu börjar det närma sig!   
  • Liberté
    JoWiAn skrev 2012-01-31 13:06:02 följande:
    Oj oj nåt skoj i de mörka!!! Får nog min tid på måndag när jag ska till bm..

Jag vill jobba!!! Men de går ju inte. Hela bäckenet låser sig så fort jag försöker låtsas att jag inte har foglossning.

Nej jag vet hur det är, jag har också jävuslkt ont. Ett skämt bara att klä på sig! O så sammandragningar på detta som jag får andas mig igenom- nej tack...går icke!

När har du bf? 
  • Liberté
    Mamma till W skrev 2012-01-31 18:39:08 följande:
    Mct: jag är inte alls avis (viskar tyst: bara jättemycket). ;)

Men det har nog med att jag blir så arg på mig själv som inte orkar vara en bra mamma till w! Och Daniel blir aldrig klart med huset han målar så det är bara jag och w hela tiden.

Känner igen den känslan- men tänk att det är för en kort tid! Du är världens bästa mamma åt din lilla tjej <3 Ibland skulle jag vilja flytta in i en etta med kokvrå.... Blir liksom aldrig färdigt någonstans....
  • Liberté
    Mamma till W skrev 2012-01-31 19:39:05 följande:
    Tack liberte! Imorgon ska jag faktiskt smöra för henne. Vi ska åka och köpa en "kundvagn" hon och jag. W fick en i julklapp men maken drog sönder ena hjulet när han monterade den så den har bara 3 hjul och nu använder hon den dagligen. :)

Jag ska baka med mina....deras favorit men köket ser ju ut därefter- mannen har lovat att sanera när han kommer hem från jobbet!

Just nu har jag dom hemam då det går fruktansvärt mkt smitta på fsk, jag ska helst inte infekteras med vinterkräksjuka osv så att sammandragningarna får ännu mer vatten på kvarnen. Hoppas där är mindre sjuka nästa vecka, behöver vila känner jag! Dom får dock hjälpa till mycket, helt plötsligt klär dom sig själva, dukar fram och av, städar undan efter sig och hjälper till med det mesta. "Du msåte ju vila dig mamma för bebisen sprattlar så!" säger dom! Gullungar!     
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-31 19:50:54 följande:
    Jamen fifan nu får ni lugna er! Jag tar mig knappt framåt och kan knappt torka mig i röven själv!  Oskyldig

Haha! Förlåt...men det lät ganska kul!

Igår informerade jag mannen om att han har en uppgift inför förlossningen- med stora ögonen lyssnade han ingågende hur ben och mus ska rakas snyggt och fint!  Noga med rakningen av musen eftersom dom ALLTID fäst tejpen till snittet rakt i allt pubeshår- AJAJAJAJ! säger jag bara!  
  • Liberté

jag rakar mig ganska mycket,men endast för att det blir snitt o det gör SÅ ont med den breda kirurgtejpen som dom använder rskt ner i pubeshåret.....

• Liberté

Lycka till MCT!

Om igångsättningen misslyckas kan dom ju knappast skicka hem dig, så nu är nog mams imorgon   

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma