Inlägg från: Liberté |Visa alla inlägg
  • Liberté

Plus igen efter mf/ma

Pust o stånk.... Alltså- är det någon mer än jag som är HELT slut? Jag blir andfådd av ingenting, frustar och pustar som en liten gris. Känns som en elefant sitter på bröstet! Kan sova mig igenom hela dagar utan problem- och ändå somna i normal tid på kvällen (och vakna trött....).

Är i v 22 nu, men kommer inte ihåg att jag känt mig så här "klumpig och fet" med andan i halsen någon av de andra gångerna.  

• Liberté

telgebo:

Ta kontakt med mödravården för att kunna ta ett test, dessutom kan de lotsa dig vidare i hur du ska hantera situationen med samtalshjälp osv- lita på deras tystnadsplikt. Där kan du också få vidare hjälp med preventivmedel, test  för ev. könssjukdomar osv vilket ju är viktigt- en graviditet är inte det enda du kan då. Kuratorer och psykologer finns ju också till hjälp.

Nu vet jag inte varför dina barn är omhändertagna, dock träffar jag en del av dessa barn i mitt yrke, och mitt råd till dig är att ta kontroll över situationen du befinner dig i nu. Skulle du vara gravid så måste du ta fatta ett ansvarfullt beslut både för dig och barnets skull. Hårt sagt och det är inte så jag menar det- utan att kontroll över situationen också kan hjälpa dig vidare i att se på dig själv på ett positivt sätt.     

• Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-20 21:32:55 följande:
    Fast du sa ju tidigare att även barnmorskan på BB hade uttryckt oro? Innan ni kom till det där hemmet?

Barn omderhändertas inte utan anledning..... Det dyker altid upp något fall i media där socialen tydligt gjort en missbedömning av situationen- men även där är det omöjligt för oss lekmän att göar en korrekt bedömning eftersom man ofta hör en sida av saken. Däremot så träffar jag ofta (FÖR ofta) barn i mitt yrke som jag önskar fått mer hjälp av de sociala myndigheterna, man talar ofta om att föräldrar har rätt till sina barn, barn har rätt till föräldrar. Men barns rätt till utveckling, barns rätt till självkänsla och barns rätt att vara i ett ansvarsfullt hem- det är mer sällan på tapeten. Eftersom jag handskas och arbetar med att hjälpa dessa barn så skulle jag önska att systemet såg annorlunda ut, att man vågade agera långt innan..... och att man presenterar kontakt med myndigheter som en hjälp- inte stjälp..... Ja...detta var lite dravvel, men sitter just nu uppe i fall där man tvekar på att "gå vidare" och det är ganska komplext, men oavsett hur komplext det är så bär man barnets öde med sig i sitt hjärta resten av livet.

Hur mår du förresten? Något mer gott från bakmaskinen kanske? Jag är såååå sugen på en sådan!! Man kunde göra paj också.....?   
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-20 21:44:17 följande:
    Det ramlar ut gott bröd.... i morse ett franskbröd... i förrgår ett fullkornsbröd.. (blev lite tungt dock..)
    Sambon ska sno ihop ett morotsbröd över natten som ska ges bort till en äkta brödoman i morgon. ;)

Ja det finns nått recept på äppelsmulpaj men jag vet inte.. jag är skeptisk... äpplena ska kokas först så det verkar en aning lättare att göra den i pajform+ugn. ;)
    Risgrynsgröt finns det också. Vore ju kanon till frukost men då ska man ha ägg och allt iformen över natten...nja...

Låter gott! Men jag som inte ska äta bröd....hehe, bakmaskin känns faaaaaaaaaaaaarligt!

Går man full tid med twins eller hur gör dom? Väntar på att det ska komma igång av sig själv eller hur funkar det?  
  • Liberté
    telgebo skrev 2012-01-22 21:25:36 följande:
    Jag skulle ha mens i fredags men om jag utgår från när jag då hade sexet så har det gått för kort tid för att ett test skulle visa rätt. Tar jag ett test nu och det är negativt så kan jag inte veta om jag kan lita på att det verkligen är negativt. Det har bara gått 9 dagar sedan dess och det är för tidigt att lite på ett test. Håller ni inte med mig om det? Jag vill testa när jag kan lita på resultatet att det verkligen är negativt och jag tycker dessutom att det låter osannolikt att man skulle ha ÄL på dag 22 i cykeln när jag har en klockren 29 dagars cykel, jag ansåg det som en säker period.

Jag skaffar inte barn för att soc ska ta hand om dom åt mig. Jag har haft otur med ett ex som sanckat skit om mig Odd som har vårdnaden om mina äldre barn (3 st) och min yngsta kämpar jag livet ur mig att få tillbaka så att du skriver att jag är oansvarslös är väldigt elakt.

Jag vet inte vad jag ska göra om jag är gravid men jag kan inte tänka mig att jag blivit gravid 6 dagar före jag förväntar mig mens. Jag försöker hitta andra anledningar till att mensen dröjer som tex min viktminskning på 14 kg sedan Alice föddes.

Att ta ett test nu skulle inte göra mig klokare för jag skulle inte kunna lita på att det är negativt om det visar negativt så därför avvaktar jag tills det gått 2 veckor efter sexet vilket är nu till nästa helg.
    Jag tycker du ska ta emot den hjälp som jag förutsätter erbjuds dig från olika håll och ordna upp ditt liv. Barn omhändertas inte utan anledning i Sverige idag- det finns inte resurser till det! Tvärtom skulle fler resurser behövas för att ge fler barn chansen till ett bättre liv.

Som Odd sa, ta ett test och sluta spamma tråden- Helt omöjligt för en forumtråd på internet att hjälpa dig i din situation.   
  • Liberté
    telgebo skrev 2012-01-22 21:36:38 följande:
    Du Tinkalilla jag tycker du ska ge fan i att uttala dig om min dotter och bla bla bla och att inga barn omhändertas i Sverige utan anledning. Du har inte vart med och vet inte om att hela utredningen är byggs på en persons felaktiga uppgifter det är lögner från början till slut alla som känner mig och hade kontakt med mig sedan Alice föddes säger samma sak att det här stämmer inte du har ju inte gjort det här som står här och inte detta och detta och detta och BVC och neo har inte gjort nån anmälan utan tycker jag är en riktigt fin mamma till Alice men soc har valt att ta kontakt med dom efter mycket tjat från mig så ringde dom BVC men det som hon sa på BVC står inte med i utredningen av nån konstig anledning. Dessutom har jag fått gott omdöme från pegagogerna som är med på mina umgängen med Alice och dom ser inte heller att jag brister i omsorgen om henne och inte heller hennes jourfamilj.
    Pegagogerna?? *fniss*

Kan inte annat än hoppas att dina fyra barn får ett fantastiskt liv med vuxna förebilder runt sig som älskar dem, sätter deras behov främst och framförallt respekterar deras RÄTT TILL UTVECKLING! Det handlar inte om oss vuxna, det handlar om försvarslösa omyndiga individer som har mycket små chanser att påverka sitt liv. Föräldrar har o vårt samhälle rätt till sina barn, men när det ska barnens rätt till TRYGGHET, SJÄLVKÄNSLA, FYSISK-PSYKISK OCH SOCIOEMOTIONELL utveckling sättas i främsta rummet?

Om dessa förebilder består av dig eller andra återstår att se, men sätt för guds skull barnens bästa främst och tänkt rationellt och intellektuellt- inte emotionellt....  

Tänker inte diskutera detta mer med dig, sådana här fall är en del av mitt dagliga arbete och jag ser ingen anledning att dryfta din historia på ett internetforum- i synnerhet inte i en tråd som handlar om par som länge kämpat för att få barn.  
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-23 11:43:11 följande:
    Idag är det en SÅN DÄR dag... sammandragningar fast jag sitter rakt upp och ner....

Stackare..... Men det är inte på G då? Regelbundna?
  • Liberté
    MCT79 skrev 2012-01-23 11:54:17 följande:
    Näe inte onda alls. Mensvärken som väckte mig är borta... det här är mer "hårt"... lite som jag haft av och till sedan v 20...

Kanske ska be om en tapp-kontroll i morgon... är ju aldrig gjort på mig...

Jag har också sånt idag, magen blir väldigt hård liksom, mest i i nedre delen. Så jag stannar i sängen! Ska på tappkontroll imorgon! Hade ont ut i ryggen igår också men det har släppt.
  • Liberté

Min mage är stenhård nu, haft sammandragningar hela dagen trots att jag legat i sänge. Får nog vackert ringa in och höra vad dom säger.... 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma