Inlägg från: Liberté |Visa alla inlägg
  • Liberté

Plus igen efter mf/ma

MCT79: Kikade in på din profil.... jisses vilken resa ni har haft Helt fantastiskt att det gått vägen nu- och att det är TVÅ!!!! 

Jag var på vul förra veckan, mätte 8+1, såg fint ut. Kände mig lite säkrare efter det, men nu såg jag att du fått mf i just de dagarna....... Sa läkaren något om det var vanligt vid den tiden? Kände du dig annorlunda de sista veckorna?  

• Liberté
    MCT79 skrev 2011-10-23 10:56:52 följande:
    Näe jag kände mig inge annorlunda. Den här gången märkte jag av mer förändringar kring den tiden, symtom klingade av etc så jag fick panik... men allt var bra.
    Vad jag förstått så är det vanligast med mf dels i v 5-6 när hjärtat ska börja slå. Sedan i v 9-11 när moderkakan ska ta över.
    Det var förmodligen något med moderkakan som gick fel i mitt fall men det får jag aldrig veta...

Det är OVANLIGT med mf efter man sett hjärtat slå... jag tror risken i vårt fall var 3%... Så vi hade sjuk otur..

Ja sjuk otur måste ni ha haft.....beklagar verkligen. Hade två ma och ett mf innan vi fick vår första pojke, trots att vi har positiva upplevelser av graviditeter också så sitter de negativa upplevelserna som hugget i sten i själen.....
  • Liberté
    MCT79 skrev 2011-10-23 11:18:53 följande:
    Att det gör ja... man blir ju aldrig sådär lyckligt naiv igen... Som man var när man plussade första gången...

Precis! Den lyckan har jag aldrig upplevt igen, ett plus har bara varit förenat med ren och skär ångest. Denna graviditet är en riskgraviditet också, försöker att inte tänka så mkt på det men vägen känns lång till att man har ett förhoppningsvis friskt barn i sina armar i april eller maj....
  • Liberté

stort grattis!!!! snitt under enbart lustgas.....det låter fruktansvärt.....

• Liberté
    Bellas7 skrev 2011-11-03 09:05:58 följande:
    I går har mina två största myggor hamnat i värmesäng. De väger fortfarande bara 1295,1320g men är pigga som vilket barn som helst. Elliot försöker amma och Kelly vill verkligen ha uppmärksamhet. de mår oförskämt bra, vi har inte förstått vår tur.

Elton ligger i kuvös på natten och även cpap han har det lite jobbigare men det är en mognads grej. Han ligger hos mamma och pappa eller hos sina syskon om dagarna. Han väger nu 970g

Vi har fortfarande inte fattat vilket tur vi har haft och de pratar redan om hemgång runt vecka 34. Vi är 31+2 idag. Nu hoppas vi bara att lillen växer till sig lite :)

Mimmi jag tänker på dig gumman och du kommer ha ett underbart bröllop. Sen kommer det att finnas kraft att orka igen och ni kommer oxå få ert lilla knott. Tänker mycket på dig gumman

Härligt att höra!! Vet inte var ni bor men vi blev erbjudna hemsjukvård och kunde därför släppas hem med sond i v 34 Underbart att få komma hem!

Igår var jag hos BM och tog upp det här med att bedövningen inte tar, enligt henne är det extremt ovanligt men hon hade inget bra svar på vad dom gör när det händer utan hänvisade mig till narkosläkaren. Jag har även bestämt mig för att föda i Lund istället för mitt hemsjukhus som jag inte har förtroende för. Hon ska idag prata med min läkare om att det kanse vore lämpligt att redan nu slussa över mig till spec mvc där så att jag känner mig trygg i kontakten med dem.

• Liberté

Nu lämnar jag tråden...... den stämmer inte riktigt överens med rubriken om man säger så- ni kan ha er sandlåda för er själva.

Lycka till alla ni som är gravida   

• Liberté
    MissT skrev 2011-11-09 19:42:03 följande:
    Javisst håller tummarna stenhårt för att allt ser bra ut i morgon!

MCT håller tummarna för att allt ser/såg bra ut!

Hemma hos oss pajade frånluftsvärmepumpen/varmvattenberedaren idag. Det var fullt med vatten i tvättstugan och vi behöver nu införskatta en ny snarast. Har inget varmvatten i huset men kallvattnet funkar i alla fall tack och lov så vi kan gå på toa, laga mat, dricka osv. Känns inte roligt att behöva ut med så mycket pengar (20000-30000kr) nu när jul och bebisens födelse närmar sig. Det är ju pengar som vi egentligen inte har men det måste lösa sig på något sätt hoppas jag....klarar oss inte utan en sån tyvärr.

Ta hand om er alla! Trevlig kväll {#emotions_dlg.flower}

Kan ni inte kontakta er bank och undersöka möjligheten att låna? Inte roligt att tömma alla konton man har i er situation, räntan på 20-30 000 är ju marginell i jämförelse med att inte ha några sparade tillgångar.

Vi var med om samma sak en gång, fick en extra utgift på 35 000 som vi var tvungna till- kontaktade banken och det var inga problem. Vi var så tacksamma över det..... Bara känslan att inte ha ett öra kvar efter en sådan utgift kan ju stressa upp vem som helst.  
  • Liberté
    MissT skrev 2011-11-10 09:02:31 följande:
    Vi har funderar med det på lån men vi får tyvärr inte låna mer på banken eftersom jag läser och vi redan har höga lån på t ex huset (köpte det strax innan jag började plugga då det inte ingick i planerna att börja plugga). Vi tog även ett extra lån för ngt år sedan för att kunna lösa ut vårat huslån som låg på en väldigt hög ränta och lägga det rörligt i stället. Alternativet är att låna av massa släktingar men det känns inte så kul det heller med tanke på att det kommer dröja innan vi kan betala tillbaka något. Har pluggat i snart 3,5 år och ska snart vara föräldraledig så vi får ju inte direkt in extra pengar som vi kan spara/betala av. Fick lite pengar av min mormor för ett tag sedan ut morfars dödsbo så det får bli till att ta dem (de skulle varit hjälp till körkort till mig) + sparpengar. Alltid trist när stora pengasummor ska ut. Har i alla fall hittat en för strax under 21 000kr nu så det blir ju bättre än 30 000kr i alla fall..... Tack för omtanken Glad
    Jätte trist men skönt att ni kan lösa det, de där sparpengarna blir aldrig till det man tänkt sig. Vi försöker spara så mkt som möjligt men när man äntligen fått ihop en slant går någon bil sönder, barnen blir långvarigt sjuka så att vab tar en hel lön eller så skadar sign ågot av djuren. Slår aldrig fel!

Men men, jag brukar tänka att så länge alla är friska och krya & mår bra så ska jag inte klaga, hälsa kan man faktiskt inte köpa för pengar

• Liberté
    Javisst skrev 2011-11-10 09:19:50 följande:
    Tack för era tummar, det hjälpte!! Vi fick se en livlig krabat som gjorde volter för oss - så himla härligt!! Mätte 11+1 så stämde alldeles utmärkt. Känner mig såååå lättad!

GRATTIS!!!!
  • Liberté
    telgebo skrev 2011-11-17 22:24:47 följande:
    Uppdaterar hur det gick att träffa min dotter

Det gick jättebra igår.

Jag förundrades över hur liten hon verkligen är, hade förväntat mig konstigt nog att hon skulle vara så mycket större, fråga mig inte varför. Jag frågade om jag fick hålla henna och när jag fick henne i famnen så kändes det så overkligt som är hon verkligen min fantastiska underbara söta bebis? Hon är min. Hon har utvecklas så mycket på dessa dagar vi varit ifrån varandra (15 dagar) hon rör mer på armar, ler och fixerar blicken men har fortfarande många av de saker jag minns från vår första tid tillsammans.

Fick mata henne och byta blöja.
    Tiden gick så fort.

Hon pratade en massa och hade så mycket ögonkontakt, hon kände igen mig och var trygg, pickade med munnen mot min kind, sög på min knoge lite, dåsade en stund mot min axel.

Åhh vad gosigt det var.

Frågade en massa, fick veta att hon äter var fjärde timme som max vid 7, 11, 15, 19, 23 och 03 90 ml Nan 1, hon sover jättebra och vaknar på natten när hon vill äta men jourmamman ställer klockan ändå.

Hon väger 3800 g och 53 cm lång, är en nöjd liten bebis, väldigt lätthanterlig, de är ute och går i 2 timmar varje dag med henne i vagnen.
    Har strl 50 i kläder och strl 1 i blöjor (Libero).

Ska träffa Alice nästa onsdag i 3 veckor framöver och sedan ska en utvärdering göras.

Jag mådde väldigt bra efter jag fick träffa Alice, men idag har jag mått jättedåligt och gråtit hur mycket som helst.

Roligt för dig att träffa henne!

Har inte riktigt hängt med men varför bor hon hos jourmamma? Verkar vara en nyfödd liten tös  
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma