Inlägg från: Liberté |Visa alla inlägg
  • Liberté

Plus igen efter mf/ma

KMW skrev 2012-01-27 22:01:41 följande:
    Liberté; jag köpte både amningslinnen och amningstshirtar på hm. Amningslinnena använde jag jättemycket då det var smidigt att ha koftor och sånt över. Linnena kunde jag även använda utan bh vilket var skönt emellanåt.
    Amningstshirtarna däremot använde jag bara någon gång på bb. Skitfula och taskig passform. Så hms linnen kan jag rekommendera. (Fanns ett par olika så jag kan bara svara för den typen jag använde.)

Hade deras linnen med mina andra barn också, bh:arna använder jag fortfarande- har aldrig börjat använda mina vanliga bh:ar riktigt efter förlossningarna hihi! Nu har jag köpt BOOBs amningströjor, suuuuuuper sköna men sååååå dyra! Så jag köper bara på tradera eller liknande.

Nu har jag siktat in mig på twilfits bh:s, har fått så mycket skav i sidorna av hm:s tyvärr... Men linnen ska jag köpa tänkte jag, jag kunde ha amingskupor o dom utan att ha bh. Skönt när melonerna gick från 75B till 95E..... 
  • Liberté
    KMW skrev 2012-01-27 22:11:07 följande:
    I know. Jag levde i hms amningslinnen läääänge.

Har väldigt svårt att inte ha mammakläder efter att jag fick barn, gillar ffa längden o tröjor o toppar- hatar när det blir glapp mellan byxa o tröja!
  • Liberté

MCT: Vänta inte för länge med att packa Kanske något på g nu?

Har idag varit på stan, efter en timme gav vi upp och åkte hem. Under den tiden hade jag sprungit på olika toaletter 3 gånger.... Ätit mig riktigt mätt nu ikväll, är så sjukt hungrig- men på riktig mat och inte snabbmat eller snask!

När började ni "boa" ordentligt för era små? Jag tjatar på mannen att ta fram alla nyfödd/preamturkläderna, om 3 veckor ska vi ta fram vaggan och ställa iordning den Imorgon ska jag lägga ner lite i väskan till sjukhuset om vi behöver åka in....      

• Liberté

Jag har också haft mycket växvärk, ffa i nedre delen av magen- har  fortfarande det och är i v 23 nu.

Har gjort 3 inköp till bebisen idag, 2 velouroveraller och en tunn åkpåse i fleece Kan verkligen inte hålla mig Ikväll åker bebiskläderna ner från vinden!    

• Liberté
    Dag och natt skrev 2012-01-29 14:24:50 följande:
    Jag har så fnasiga läppar nu, är det nån som har nåt riktigt bra supercerat som kan rekommenderas?
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥

jag har också eight hour,super bra! de har ett cerat också. äförstår dig med inköp.... jag hade tre ma/mf innan vår förste son.....o oron släpper aldrig! nu är jag i v 24 snart o ja firar varje vecka med något nytt plagg har sagt till mannen att han får ha förutseende med mitt shoppande, att shoppa till en bebis är så härligt o nu är det sista barnet för oss.
  • Liberté

Håller tummarna MCT!!!

Jag mår mycket bättre tack vare sjuskrivningen, har inte så mycket sammandragningar som innan men om jag gör för mkt drar det igång direkt.....

Hur funkar det med f-kassan? Min arbetsgivare har ju anmält att jag är sjuk mer än 14 dagar nu när jag är sjukskriven resten av gravdiiteten. Måste jag ansöka om sjukpenning eller det kommer automatiskt? Blir hetl nervös på dom....gör fel VARJE gång dom ska göra en utbetalning.       

• Liberté

Ah ok.... Jag är ju föräldraledig 25% och har arbetat 75% så jag ska ju ha hel sjukpenning.... jag undrar om dom får rätt på det....

• Liberté
    Mamma till W skrev 2012-01-31 11:54:58 följande:
    Av ren nyfikenhet: hur gör ni med barnet de 25% du skulle varit föräldraledig men nu är sjukskriven istället?

Mot min vilja så måste  vi ha dom på förskolan så att jag kan vila, vet att om jag inte gör det så blir jag inlagd och det tror jag är mer traumatiskt för dom än att vara på förskolan varje dag. Enligt schemat så har vi dom där på heltid OM det är så att jag måste åka in eller helt enkelt inte kan resa mig, men hämtar dom oftast på eftermiddagen så att dom är där 6 h/dag. Det var förskolan som hellre ville att dom hade heltidsschema eftersom det är bättre att dom är medräknade än att vi måste förlänga tiden. Ju längre graviditeten går desto sämre blir jag så det är ingen omöjlighet att jag inte har så många veckor kvar i hemmiljö utan måste ligga inne, då har vi tyvärr inte råd med att min man går ner i tjänst för att kunna hämta tidigare utan då får dom stackarna vara där på heltid. När jag tänker på det så undrar jag hur smart det var med en graviditet till.... 

• Liberté
    JoWiAn skrev 2012-01-31 12:25:14 följande:
    Du måste ansöka oxå. Får papper hem från fk. Annars kan du göra de på mina sidor på deras hemsida. Massa som ska fyllas i. Är du sjukskriven heltid?? Skit svårt att få beviljat för sammandragningar håller tummarna att de ska bevilja min för foglossning. Inte så lätt det heller har ja hört.

Funkar inte att göra det på mina sidor, var precis inne och kollade. Problemet är inte bara att jag har sammandragningar, mina tidigare barn är födda rejält prematurt då jag öppnat mig i v 22 och haft sammandragningar med kraftig cervixpåverkan, fick en livmoderruptur sist också som inte  får påverkas av sammandragningar . Frågade min läkare hur vi gjorde om jag fick nej från FK- då får jag helt enkelt ringa upp dom och så skickar vi in hela din journal, för du SKA inte jobba.  
  • Liberté
    JoWiAn skrev 2012-01-31 12:32:53 följande:
    Vilken bra läkare!!! härligt att de tar en på allvar. Arbetsgivaren kanske inte hunnit sjuka dug på fk än. Kommer upp en liten röd flagga på din sida när det är gjort. De anmäler ju när 2 veckor gått. Som jag skickade mig en måndag. Efter helgen efter 2 veckor skickade arbetsgivaren meddelande till fk. Då kunde jag gå in och ansöka. Fick även papper hem men de skickar dom automatiskt så de var varar att kasta.

Vad konstigt.... För jag kan se att min arbetsgivare sjukanmält mig för över en vecka sen, snart 2 veckor sedan! Kan ändå inte begära ersättning....  Får man hem papper då eller?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma