• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Smålands jänta i storstaden

Jag gjorde ett nytt test idag på morgonen, har ju flera liggandes hemma. Sträcket blev starkare än kontrollsträcket, trodde nästan att testet skulle spricka, det är så sjukt skönt att se det!! {#lang_emotions_plus}

Ingen tvekan längre jag har en  {#lang_emotions_baby} i min {#lang_emotions_gravid}!!!

Maria A 78 skrev 2010-05-04 18:53:15 följande:
    Inte du också lilla snöflingan! Jäklans skit!Med mig är det fortfarande detsamma, inget blod sen i lördags men bruna flytningar varje dag. Idag ringde jag till barnmorskan och bokade in första mötet, det där hälsosamtalet som jag nu ska på för tredje gången det senaste året. Jag går ändå, dels för att det kan vara skönt att prata av sig lite och dels för att de ville ta ett blodprov så tidigt som möjligt eftersom min mamma har någon sköldkörtelsjukdom. Försökte både där och hos gyn att få komma på ett vul pga blödningarna men det fick jag inte :( Så ännu vet jag inte om det är missfall på g eller om jag kan njuta av att vara gravid... funderar på att söka privat och få ett vul, men vi får se.
    Det är bra med inget mera blod! min förra graviditet hade jag ju blödningar i början och den gick ju som sagt till v 14! blödning behöver faktiskt inte alltid betyda MF!
    lilla snöflingan skrev 2010-05-04 15:44:22 följande:
    Jag har börjat blöda idag, som i början på en vanlig mesn ungefär. Jag tror att det är slut för denna gången nu, jag har hela tiden känt på mig att något har varit fel. Bara gått och väntat på blodet och nu kom det. Men vi får väl se hur det utvecklar sig...
    Neej! va tråkigt! men ge inte upp hoppet! Håller tummarna för att det ska gå bra!!{#lang_emotions_flower}
  • rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-05 10:53:26 följande:
    Jag gjorde ett nytt test idag på morgonen, har ju flera liggandes hemma. Sträcket blev starkare än kontrollsträcket, trodde nästan att testet skulle spricka, det är så sjukt skönt att se det!! Ingen tvekan längre jag har en   i min !!!
    Även jag tog ett test på BIM +2 bara för att se :) Idag är man i v 4+4 :D Tiden går iaf även om sakta...
  • rontgensyrran
    rontgensyrran skrev 2010-05-05 10:57:50 följande:
    Även jag tog ett test på BIM +2 bara för att se :) Idag är man i v 4+4 :D Tiden går iaf även om sakta...
    Hahhahaa...underbara mig! Jag tog fel på en dag är ju hela en dag längre, nu helt plötsligt gick tiden väldigt mycket snabbare *asg* Jag är 4+5!
  • kajsalisa

Hallå alla blivande mammor! Tänkte bara kika in och säga hej. Hoppas ni mår bra?! Jag är på väg till en väninna i grannkommunen så det blir nog ont om inlägg från mig senare idag. Kram på er alla!!

• maria204

Hej på er!
    Inskrivning idag. JAg fick rådet att ringa till KK och berätta min historia och få tid för VUL. KK har inga lediga telefontider, så jag får snällt vänta tills imorgon. Jag tog i alla fall ett grav-test som var jättestarkt. Blöder gör jag fortfarande, och jag tycker nog att det är lite mer nu. Molvärken är samma som förut. Jag har inte något stort hopp, men väntar och ser tills imorgon igen.

Hur går det för er, snöflingan och Maria A?

• lilla snöflingan
    kajsalisa skrev 2010-05-04 21:56:40 följande:
    Hur går det Lilla snöflingan? Nåt nytt? Blöder du fortfarande?
    Nu är det definitivt slut. Blöder mer idag, ungefär som mens eller lite mer. Rött, slajmigt med klumpar. Har inga symptom kvar. Jag vet helt enkelt att det är slut, tyvärr. Hoppas i alla fall att det går bra för er andra och att det inte dröjer så länge innan jag blir gravid igen (även om det känns helt hopplöst att få behålla det just nu). Jag är i alla fall glad att det blev missfall så fort så jag slapp vänta till vecka 12 denna gången...
  • maria204

Usch då snöflingan
    Jag tänker som du. Är det slut nu så slipper man i alla fall gå långt innan man vet.
    Hoppas att du lyckas nästa gång!

• Maria A 78
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-05-05 10:55:08 följande:
    Det är bra med inget mera blod! min förra graviditet hade jag ju blödningar i början och den gick ju som sagt till v 14! blödning behöver faktiskt inte alltid betyda MF!
    Skönt att höra att man kan blöda utan att det behöver vara missfall... i mina tidigare gravditeter har mina blödningat lett till missfall så det är lite svårt att tro något annat bara...

I mitt senaste missfall som var i v 14 blödde jag från v10 och framåt. Var på flera VUL men de kunde inte konstatera varför jag blödde men såg att fostret mådde bra. Men det ledde ju som sagt till missfall till slut ändå :(

Men nu jäklars tycker jag att det är min tur!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma