• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Jag plussade på BIM-5 och det var inte något fisigt svagt, utan ett klart tydligt streck. Så det är inte alls omöjligt att plussa så tidigt!
    Ja, gravid är du och bebis blir det. Minst en

• Evve81

Jag hå¨ller tummarna för er tjejer. Det blir bebis nu!

Vi har nu bytt bilstol till sonen och vänt honom framåt dels blir det väldigt trångt sedan när bebis kommer och så domnar benen på honom när vi åker vil så jag antar att han är för stor för att sitta bakåtvänd även om det är lite ångest (i alla fall för mig) för helst ska de ju sitta bakåtvända tills de är minst 4 år. Så nu håller jag på tvätta klädseln till den stolen som bebis ska ha sedan. Sedan ska jag ta och kolla igenom och se om jag kan hitta spjälskyddet för jag är inte sugen att köpa ett nytt.........

• sugarrush

Fan...orkar inte mer nu... Åker in till akuten nu igen med sambon... Han har varit magsjuk i två veckor och tynar bort. Läkarna hittar inget men han blir bara sämre. Jag är så orolig..!

• MCT79
    sugarrush skrev 2011-06-25 20:04:20 följande:
    Fan...orkar inte mer nu... Åker in till akuten nu igen med sambon... Han har varit magsjuk i två veckor och tynar bort. Läkarna hittar inget men han blir bara sämre. Jag är så orolig..!
    Nämen????  håller tummarna för att de hittar nått lättbehandlat? Har de avföringsodlat honom? Magsjuk brukar man ju inte vara i två veckor, han kan inte ha fått nån salmonella eller nån sån infektion??
    Jahajaaa....
  • Evve81
    sugarrush skrev 2011-06-25 20:04:20 följande:
    Usch då! Hoppas de hittar nåt fel på honom så han kan få bli pigg. Kram till dig!
  • sugarrush

MCT, ja de har avföringsodlat men de hittade inget. Jag vet inte vad exakt de kollade efter då dock... Salmonella borde de väl ha kollat? Idag har han fått muskelkramper också, och han har så ont...

• Mabaja

ok, jag kanske har lite hormoner i kroppen ändå. Sitter i pappas vardagsrum och hör hur pappas granne snackar skit om mig i köket. Så här sitter jag och tokgrinar i rummet bredvid. Jag vet inte ens vad jag har gjort för att förtjäna allt han sa...

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-06-25 21:05:10 följande:
    MCT, ja de har avföringsodlat men de hittade inget. Jag vet inte vad exakt de kollade efter då dock... Salmonella borde de väl ha kollat? Idag har han fått muskelkramper också, och han har så ont...
    Ja det hör ju till en av de vanligare odlingarna.... muskelkramper kan bero på att hans salt/vätskebalans är helt rubbad om han varit magsjuk länge... jag hoppas de tar honom kvar och kollar upp närmare? Kanske kika in i tarmen med rektoskopi eller så och se om det är nån inflammation i den? Hoppas ni får bra hjälp!
    Jahajaaa....
  • sugarrush

Tack MCT! Snäll du är! Ja, jag orkar inte mer, gråter av oro varje dag, det känns som om han tynar bort helt. Nu väger han typ 57 kg till hans 180 cm... Känns ju sådär.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma