• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Jag kan ge dig länken till vaginalförlossning efter snitt.

Jag vet det finns fara men det är inte alltid det är fara likom. så länge moderkakan inte lossnar och klarar av så går det nog.

telgebo skrev 2011-06-25 22:11:51 följande:
    2 barns mamma: Jag vet bara hur det är här att man inte får föda vaginalt efter iaf 2 snitt pga att det är väldigt stor risk att livmoderruptur alltså att livmodern spricker vid en vaginal förlossning efter snitt och det är ett livshotande tillstånd både för mamma och barn där barnet går allvarlig syrebrist och det läcker ut stora mängder blod i mammans buk. Vill du verkligen ta den risken? Jag tror inte läkaren i Danmark kommer låta dig föda vaginalt det är för stora risker både för dig som mamma och för det barnet.

Vad menar du med det du skrev till Prommis ang moderkaka att en ny fixar vaginal födsel förstår inte alls?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84
    telgebo skrev 2011-06-25 22:11:51 följande:
    2 barns mamma: Jag vet bara hur det är här att man inte får föda vaginalt efter iaf 2 snitt pga att det är väldigt stor risk att livmoderruptur alltså att livmodern spricker vid en vaginal förlossning efter snitt och det är ett livshotande tillstånd både för mamma och barn där barnet går allvarlig syrebrist och det läcker ut stora mängder blod i mammans buk. Vill du verkligen ta den risken? Jag tror inte läkaren i Danmark kommer låta dig föda vaginalt det är för stora risker både för dig som mamma och för det barnet.

Vad menar du med det du skrev till Prommis ang moderkaka att en ny fixar vaginal födsel förstår inte alls?
    www.familjeliv.se/Forum-2-99/m51320925.html
  • sugarrush

Mabaja: fy vilken idiot! Ställ din pappa till svars, sådär kan han ju bara inte göra!

Uppdatering: alla sambons prover visar utmärkta resultat igen. Så nu åker vi hem igen. Känns lite hopplöst, hur länge ska han vara såhär sjuk utan att de hittar ngt...?

• Mabaja

Tvåbarnsmamma: länkar du verkligen till en familjelivstråd? Kan du inte länka till en medicinskt och forskning på det istället? Och det där med moderkakan tror jag inte ett dyft på eftersom det är lika farligt för ALLA kvinnor och barn om den lossnar efterso Barnet inte får syre! Även jag har läst om att man måste snittas efter två snitt pga att livmodern. Livmoderväggen är för tunn och för svag efter två snitt.

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-25 23:51:55 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-99/m51320925.html
    Frågan är hur vanligt det är att man efter 2 snitt föder vaginalt med de risker som finns... Jag skulle nog aldrig ta risken måste jag erkänna. Hon jag känenr som gjort 2 snitt blev erbjuden att röntga sitt bäcken för att se om det är för trångt även fast hon inte skulle få föda vaginalt.

Idag har vi en plan på att åka på shopping. Eller vi ska ha några små grejor i alla fall lite kräkhanddukar till bebis, kanin till sonen och lite kläder till bebis. Tänkte passa på att gå på polarns rea med man kanske hittar nåt där. Även om det är till dottern jag tänkte kolla för hon behöver strumpbyxor och deras är outstanding tycker jag.
  • kalmar brud

Nu är vi på NY kula igen. Efter det tidiga MF 5 Juni. Vi hade mys 22 Juni på kvällen. Utslag på ÄL test 23 Juni, på eftermiddagen. Så vi borde ha träffat. ÄL borde varit 24 någon gång.

BIM 8 -10 JULI någongång

• MCT79
    kalmar brud skrev 2011-06-26 07:10:24 följande:
    Nu är vi på NY kula igen. Efter det tidiga MF 5 Juni. Vi hade mys 22 Juni på kvällen. Utslag på ÄL test 23 Juni, på eftermiddagen. Så vi borde ha träffat. ÄL borde varit 24 någon gång.

BIM 8 -10 JULI någongång
    Spännande, jag håller tummarna för dig!
    Här har du systertråden där vi väntar på plus... eller vi.. jag har ju plusssat...igen..  men det finns många där som går igenom samma sak som du just nu!
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html
    Jahajaaa....
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-06-26 01:21:07 följande:
    Tvåbarnsmamma: länkar du verkligen till en familjelivstråd? Kan du inte länka till en medicinskt och forskning på det istället? Och det där med moderkakan tror jag inte ett dyft på eftersom det är lika farligt för ALLA kvinnor och barn om den lossnar efterso Barnet inte får syre! Även jag har läst om att man måste snittas efter två snitt pga att livmodern. Livmoderväggen är för tunn och för svag efter två snitt.
    Jag hittade tråden för långe sen här i familjeliv och gav er den till ja telge. Du och ni alla borde ju förstå att jag VILL föda vaginalt !
  • sugarrush

Pust, jag orkar snart inte mer. Sambon har varit uppe och kräkts 20-30 ggr inatt. Det fanns inte ett dugg att kräkas upp ens första gången.. Försökte få honom att dricka vätskeersättning, men efter två msk fick han kraftig magvärk och fick gå dubbelvikt till toan o kräkas och diarréa.

• färnik
    sugar: varför läggs han inte in så han kan få dropp åtminstone!?! Så¨där kan han ju inte ha det!!! Rynkar på näsan

Jag hade något liknande hösten-09, en magsjuka som inte gick över utan jag mådde istället sämre och sämre... Ont som tusan i magen och det lilla jag fick i mig kom ut igen fortare än kvickt, från bägge håll, så att säga... Oskyldig Jag blev inlagd med näringsdropp i 2 veckor, de gjorde alla tänkbara undersökningar, gastroskopi, coloskopi, div olika röntgenundersökningar och odlingar... Hittade absolut INGENTING. (jo, en stor cysta på en äggstock, men den var knappast skyldig till annat än möjligtvis smärtan) Det tog flera månader innan jag kunde äta och fungera som vanligt igen...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma