• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Färnevik, tack, ja man önskar ju att de kunde lägga in honom. Men han var inte uttorkad när de kollade igår. Låter som det du hade ja, ska försöka få med honom till vårdcentralen imorrn så vi kan få en remiss.

• färnik

Är han inte uttorkad är det väl tyvärr svårare att få dem att göra något, men är magen så i olag att han spryr/diarear av bara lite vätskeersättning så skulle kanske dropp ändå vara bra, så magen fick vila lite...
    Hoppas ni får hjälp fort! Man blir ju så orolig när man inte vet vad som är fel heller...

• sugarrush

Nej exakt, det är så hemskt oroande när man inte vet vad som är fel.... Blä! Som tur är så verkar inte jag bli smittad iaf. Känns dock som om bebisen märker att ngt är fel, den sparkar inte lika mycket som innan.

Om en vecka ska vi flytta, hur ska det gå om sambon mår såhär fortfarande, eller om han är inlagd? Hur ska jag fixa det här själv?
    Och tänk om han bara blir sämre.... Hemska tanke!

• Mabaja

2 barns mamma: Nu har jag läst lite i tråden och det är ju som sagt LIVMODERN som kan brista och inte moderkakan.

Jag vet bara att jag skulle prioritera min hälsa istället för att vilja föda vaginalt. Jag har fött ett barn på "rätt" sätt så skulle det inte gå fler ggr så är det lugnt för min del, men det är min åsikt... Jag skulle ALDRIG riskera att min livmoder brister för att jag är dum och SKA föda vanligt liksom... Men det är jag det!

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2011-06-26 16:26:55 följande:
    2 barns mamma: Nu har jag läst lite i tråden och det är ju som sagt LIVMODERN som kan brista och inte moderkakan.

Jag vet bara att jag skulle prioritera min hälsa istället för att vilja föda vaginalt. Jag har fött ett barn på "rätt" sätt så skulle det inte gå fler ggr så är det lugnt för min del, men det är min åsikt... Jag skulle ALDRIG riskera att min livmoder brister för att jag är dum och SKA föda vanligt liksom... Men det är jag det!
    Lite dumt skrivet det du skrev '' Jag har fött ett barn på "rätt" sätt '' jag har också fött barn men med 2 sätt och båda är föda barn.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-06-25 22:21:50 följande:
    har aldrig varit så skönt att se södertälje som nu,.... fet träsmak i baken efter att ha suttit i bil sedan 17,15....
    Ha ha visst är det ?
    Evve81 skrev 2011-06-25 22:40:31 följande:
    Mabaja: Men FY så trist! Ja ni gör helt rätt i att ändra era midsommaraftnar. Du kanske borde prata med din pappa men kanske inte nu utan vänta någon vecka tills det lagt sig så han förstår hur du/ni känner!

Telge: Här i mitt landsting är det samma som du skriver att efter 2 snitt får man inte föda vaginalt. En jag känenr har gjort 2 snitt och ska de skaffa en till blir det planerat snitt. Sedan rekomenaderar de inte fler än 3 snitt heller för det är inte heller bra.....

Imorrn ska vi på shopping. Synd bara att man inte fått lön
    Samma i detta landsting.
    Gravid v.22+6 BF 23/10 Bara 119 dagar dit
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-25 23:28:21 följande:

Jag kan ge dig länken till vaginalförlossning efter snitt.

Jag vet det finns fara men det är inte alltid det är fara likom. så länge moderkakan inte lossnar och klarar av så går det nog.

Det är inte moderkakan som syftas på här utan LIVMODERN som kan brista gå sönder och riskera ditt och barnets liv. Visst det är ju absolut inte bra om moderkakan lossnar före förlossninen över, men en livmoderruptur är förenat med livsfara.

Skicka länken om du vill men jag är nästan 100% säker på att man inte får föda vaginalt efter 2 snitt.
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-26 16:29:29 följande:
    Lite dumt skrivet det du skrev '' Jag har fött ett barn på "rätt" sätt '' jag har också fött barn men med 2 sätt och båda är föda barn.
    Jag tror inte Mabaja menade så... utan vaginalt..  Moderkakan kommer ju ut i samband med förlossningen så det är livmodern som kan brista efter flera snitt.
    Den behöver inte ens brista i samband med förlossning utan kan brista när livmodern växer. Vet att min moster efter tre snitt blev avrådd från fler barn då hennes livmodervägg var så tunn. Nu blev de ett fjärde men i samband med det snittet trasades livmodern sönder pga de tunna väggarna och man fick operera bort den. Hon fick höra att hon hade tur att den brast under "kontrollerade" former..
    Jahajaaa....
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-06-26 01:21:07 följande:
    Tvåbarnsmamma: länkar du verkligen till en familjelivstråd? Kan du inte länka till en medicinskt och forskning på det istället? Och det där med moderkakan tror jag inte ett dyft på eftersom det är lika farligt för ALLA kvinnor och barn om den lossnar efterso Barnet inte får syre! Även jag har läst om att man måste snittas efter två snitt pga att livmodern. Livmoderväggen är för tunn och för svag efter två snitt.
    Håller med till fullo. Lyssna på oss 2 barns mamma. Vi vill dig inget illa och moderkakan och vag födsel efter snitt har inget med saken att göra, men hittar du någon medicinsk sida som bekräftar det motsatta så länka gärna oss.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma