• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-06-25 21:09:50 följande:
    ok, jag kanske har lite hormoner i kroppen ändå. Sitter i pappas vardagsrum och hör hur pappas granne snackar skit om mig i köket. Så här sitter jag och tokgrinar i rummet bredvid. Jag vet inte ens vad jag har gjort för att förtjäna allt han sa...
    öhm... vad är det för idiot?! Herregud vad är det med folk?? Kan du inte säga honom ett par sanningens ord och dra därifrån??
    Jahajaaa....
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-06-25 21:45:23 följande:
    Tack MCT! Snäll du är! Ja, jag orkar inte mer, gråter av oro varje dag, det känns som om han tynar bort helt. Nu väger han typ 57 kg till hans 180 cm... Känns ju sådär.
    Oj näe det är ju verkligen inte mycket... de får väl för fasen ta honom kvar och vätska upp honom i allafall!
    Jahajaaa....
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-06-25 21:49:34 följande:
    öhm... vad är det för idiot?! Herregud vad är det med folk?? Kan du inte säga honom ett par sanningens ord och dra därifrån??
    Sa bara att han kunde dra åt helvete... Skulle han säga något olämpligt och min man hör det- ja då blir det andra visor vill jag lova. Grannen har dessutom villkorligt så han kan inte göra något (han är rätt våldsam när han är onykter) så han måste verkligen hålla sig lugn.

Vi, jag och maken, har iaf bestämt hur våra midsomrar kommer se ut kommande år.. och det blir INTE mycket vistelse här hos pappa. Lunch på midsommarafton och sen träffas i Gropen. Därefter hålla oss ur vägen.

Det jag inte förstår är varför pappa inte försvarade mig utan bara svalde allt!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-06-25 21:53:21 följande:
    Sa bara att han kunde dra åt helvete... Skulle han säga något olämpligt och min man hör det- ja då blir det andra visor vill jag lova. Grannen har dessutom villkorligt så han kan inte göra något (han är rätt våldsam när han är onykter) så han måste verkligen hålla sig lugn.

Vi, jag och maken, har iaf bestämt hur våra midsomrar kommer se ut kommande år.. och det blir INTE mycket vistelse här hos pappa. Lunch på midsommarafton och sen träffas i Gropen. Därefter hålla oss ur vägen.

Det jag inte förstår är varför pappa inte försvarade mig utan bara svalde allt!
    Ja det kan du ju ta med honom sen, hans prio ett borde ju vara att stå upp för sin egen dotter kan man tycka......  kan han vara rädd för grannen??
    Jahajaaa....
  • telgebo

2 barns mamma: Jag vet bara hur det  är här att man inte får föda vaginalt efter iaf 2 snitt pga att det är väldigt stor risk att livmoderruptur alltså att livmodern spricker vid en vaginal förlossning efter snitt och det är ett livshotande tillstånd både för mamma och barn där barnet går allvarlig syrebrist och det läcker ut stora mängder blod i mammans buk. Vill du verkligen ta den risken? Jag tror inte läkaren i Danmark kommer låta dig föda vaginalt  det är för stora risker både för dig som mamma och för det barnet.

Vad menar du med det du skrev till Prommis ang moderkaka att en ny fixar vaginal födsel förstår inte alls?

Gravid v.22+5 BF 23/10 Bara 120 dagar dit
  • MCT79

har aldrig varit så skönt att se södertälje som nu,.... fet träsmak i baken efter att ha suttit i bil sedan 17,15....

Jahajaaa....
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-06-25 22:02:11 följande:
    Ja det kan du ju ta med honom sen, hans prio ett borde ju vara att stå upp för sin egen dotter kan man tycka......  kan han vara rädd för grannen??
    Nej han är inte rädd för grannen! tycker bara att det är dålig stil att pappa inte står upp för oss!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-06-25 22:25:55 följande:
    Nej han är inte rädd för grannen! tycker bara att det är dålig stil att pappa inte står upp för oss!
    Kunde itne hålla med dig mera!
    Jahajaaa....
  • Evve81

Mabaja: Men FY så trist! Ja ni gör helt rätt i att ändra era midsommaraftnar. Du kanske borde prata med din pappa men kanske inte nu utan vänta någon vecka tills det lagt sig så han förstår hur du/ni känner!

Telge: Här i mitt landsting är det samma som du skriver att efter 2 snitt får man inte föda vaginalt. En jag känenr har gjort 2 snitt och ska de skaffa en till blir det planerat snitt. Sedan rekomenaderar de inte fler än 3 snitt heller för det är inte heller bra.....

Imorrn ska vi på shopping. Synd bara att man inte fått lön

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma