• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81
    Mamma till W skrev 2011-06-25 10:17:09 följande:
    Jag hoppas såklart, men jag tror inte att det går vägen. Men jag blöder inte ännu iaf. och det är ju positivt!
    Jag känner ju bebis varje dag och har ju gjort det ett tag jag kollar ändå VARJE gång jag går på toa om jag blöder...... Försök att tänka positivt! Kram
  • sugarrush

Mabaja, de där första veckorna suger verkligen, när man inte kan kolla upp fostret på VUL och inte höra hjärtat med doppler. Håll ut, försök tänka på något annat. Gulla med din söta dotter. Om bara några veckor kan du kolla med VUL.

• Mabaja

Jag har tänkt kolla med vul om en månad. Har inte ringt varken mvc eller för vul.

• MCT79

Jag är också orolig trots starka plus.. har ett vul på tisdag för att uteslut att min grav sitter i äggledaren pga tidigare X... men sen vet jag itne.. på tisdag lär man ju som bäst kunna se en hinnsäck..
    Jag har ju fått remiss till ultragyn på danderyd för att följas sen och jag hoppas det finns en kallelse när jag kommer hem från New York! =)

Jahajaaa....
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-06-25 12:04:03 följande:
    Jag är också orolig trots starka plus.. har ett vul på tisdag för att uteslut att min grav sitter i äggledaren pga tidigare X... men sen vet jag itne.. på tisdag lär man ju som bäst kunna se en hinnsäck..
    Jag har ju fått remiss till ultragyn på danderyd för att följas sen och jag hoppas det finns en kallelse när jag kommer hem från New York! =)
    jag har ju inte ens fått starka plus! :( Så mycket ligger nog där med.. plus att jag inte har några direkta symptom.. Så lika bra att vara inställd att det går åt pipan.

Härligt med vul på tisdag iaf. Även om det är tidigt! Ett för att konstatera en graviditet på rätt ställe och sen ett eller flera för att konstatera att bebisen lever! Perfekt ju!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • MCT79
    Mamma till W skrev 2011-06-25 12:08:49 följande:
    jag har ju inte ens fått starka plus! :( Så mycket ligger nog där med.. plus att jag inte har några direkta symptom.. Så lika bra att vara inställd att det går åt pipan.

Härligt med vul på tisdag iaf. Även om det är tidigt! Ett för att konstatera en graviditet på rätt ställe och sen ett eller flera för att konstatera att bebisen lever! Perfekt ju!
    Hoppas åt dig ändå Mabaja...
    Jahajaaa....
  • Safireee

Håller verkligen tummarna för er MCT och Mabaja! De första veckorna är verkligen värst! Jag pustade ut bit för bit som veckorna gick, efter vul i vecka 8, efter kub, efter vecka tolv och efter rul. men oron försvinner ju inte helt. är orolig för att hen ska sluta sparka eller födas för tidigt. men samtidigt vet man ju att risken för att man inte ska få sin bebis minskar hela tiden. 
    Håll ut!! Tiden går ju så långsamt  i början, men det blir bättre...Hjärta 

Molly okt-07, Lillkotten okt-11 (v.22+5)
  • sugarrush

MCT, vet inte om du läste mitt inlägg i andra tråden, men jag fick gravid3+ när jag var på BIM+4 i den här graviditeten. Och det var ändå bara EN bebis. Så du behöver nog inte vara rädd för fyrlingar.....

• MCT79
    sugarrush skrev 2011-06-25 12:32:24 följande:
    MCT, vet inte om du läste mitt inlägg i andra tråden, men jag fick gravid3+ när jag var på BIM+4 i den här graviditeten. Och det var ändå bara EN bebis. Så du behöver nog inte vara rädd för fyrlingar.....
    Näe jag är nog inte seriöst rädd för fyrlingar...
    Jag får inte riktigt ihop min cykel denna månad alls... äl 7/6... då borde jag ha haft bim 21/6 men att plussa på bim -6???? känns väldigt tidigt...

OH WELL!! Jag är gravid!!  :D
    Jahajaaa....
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma