• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Kjaam: Åh vad jobbigt! Skickar en bamsekram till dig!

Toksnippa: Fy så hemskt med din mamma men skönt att hon ändå hann "träffa" Mileon och att nåt sånt händer så snart efter att man fått barn då ska man ju få vara glad över det.

2barnsmamma: Här får man inte föda barn vaginalt efter 2 snitt och de rekomenderar inte att man gör fler snitt än 3 tror jag.....

Som tur är han jag inte haft mer ont i dag. Om det beror på att jag ätit alvedon eller att det inte längre trycker på urinvägarna vet jag inte. Jag hoppas verkligen att det inte är njursten för det ska ju göra FRUKTANSVÄRT ont. Det gjorde iofs detta med så jag kan nog förstå hur det känns. 1000 gånger värre än att föda barn i alla fall. Just nu känner jag mig bara sjukt trött och om det beror på att jag varit uppe i natt eller nåt annat vet jag inte. Jag har ju 2 veckor kvar att jobba men ska denna smärta komma och gå så måste jag nog sjukskriva mig nästa vecka....

• 3 barns mamma84

Jag har fått höra från läkarna här sålänge moderkakan kan så får man göra hur många man vill och hur moderkakan klarar av ett vagnalt efter 2 snitt

Evve81 skrev 2011-06-24 17:02:19 följande:

Kjaam: Åh vad jobbigt! Skickar en bamsekram till dig!

Toksnippa: Fy så hemskt med din mamma men skönt att hon ändå hann "träffa" Mileon och att nåt sånt händer så snart efter att man fått barn då ska man ju få vara glad över det.

2barnsmamma: Här får man inte föda barn vaginalt efter 2 snitt och de rekomenderar inte att man gör fler snitt än 3 tror jag.....

Som tur är han jag inte haft mer ont i dag. Om det beror på att jag ätit alvedon eller att det inte längre trycker på urinvägarna vet jag inte. Jag hoppas verkligen att det inte är njursten för det ska ju göra FRUKTANSVÄRT ont. Det gjorde iofs detta med så jag kan nog förstå hur det känns. 1000 gånger värre än att föda barn i alla fall. Just nu känner jag mig bara sjukt trött och om det beror på att jag varit uppe i natt eller nåt annat vet jag inte. Jag har ju 2 veckor kvar att jobba men ska denna smärta komma och gå så måste jag nog sjukskriva mig nästa vecka....

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ mamma84.bloggagratis.se/
  • Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-24 19:34:55 följande:
    Jag har fått höra från läkarna här sålänge moderkakan kan så får man göra hur många man vill och hur moderkakan klarar av ett vagnalt efter 2 snitt
    Ibland kan jag tycka att det är konstigt att man har olika rekomendationer beroende på var man bor...... Samma är det ju med gränsen för graviditetsdiabetes...........

Bebis rör sig och rör sig och det är så himla skönt efter gårdagen och natten. Undra om jag borde packa bb väskan. Sa det till maken att om jag måste åka in så är det kanske bra att ha den packad. Huvudsaken att man har med sig kameran när bebis kommer resten av grejerna kan man ju få sedan!
  • toksnippa

Prommis: ja det var en väldigt turbulent tid, tidig vattenavgång, mamma blev jättedålig, fick sättas igång för infektionsrisk till slut. Bebis blir beräknad som prematur, högt gulsotsvärde som bara trilskas, hamnar på neonatalen och man ränner fram o tillbaka mellan våningarna - mamma, mileon, mamma, mileon. Så slutligen somnar hon in, mitt i babybluesen.. Är faschinerad att man klarade sig igenom allt utan att snavat helt åt skogen. Tuff tid, att bli mamma blev inte riktigt som jag tänkt mig på långa vägar. Både lycka och väldigt mycket sorg.

Tycker allt du ska packa väskan så den är klar, det är inte roligt - vår väska var inte packad på långa vägar, kaotiskt! Det finns annat o lägga tiden på när det väl gäller. Kram!

♥ Mileon 3/12-10 ♥
  • Mabaja

Nu inatt har det kommit för mig att det här kommer att gå åt pipan. Alltså inte kan utan kommer. Har tom satt i trosskydd för att vara beredd.

Jag kan ju vara dum men det är så jag känner!

• sugarrush

Mabaja: det kommer inte alla gå åt pipan! Du vet, du har fixat en hel, fullgången graviditet en gång redan. Din kropp vet exakt hur den ska göra för att det ska gå lika bra igen!
    Men vi alla vet precis hur du känner....
    Har du bokat något tidigt VUL?

• Evve81
    Mamma till W skrev 2011-06-25 01:24:09 följande:
    Nu inatt har det kommit för mig att det här kommer att gå åt pipan. Alltså inte kan utan kommer. Har tom satt i trosskydd för att vara beredd.

Jag kan ju vara dum men det är så jag känner!
    Det kommer gå bra! Men efter att man haft ett mf så bara väntar man ju på att något ska hända så jag förstår din känsla men försök tänka positivt. Jag tycker att man inte blev lugn förrän man känner bebis varje dag! Kram till dig och det kommer säkert att gå bra!
  • Mabaja
    Evve81 skrev 2011-06-25 09:58:29 följande:
    Det kommer gå bra! Men efter att man haft ett mf så bara väntar man ju på att något ska hända så jag förstår din känsla men försök tänka positivt. Jag tycker att man inte blev lugn förrän man känner bebis varje dag! Kram till dig och det kommer säkert att gå bra!
    Jag hoppas såklart, men jag tror inte att det går vägen. Men jag blöder inte ännu iaf. och det är ju positivt!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma