• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Bjornis

Å massa sparkar. Va gött. Jag känner ju också av min kotte men tycker fortf det är lite otydligt... Är 21+3 idag. Ibland känns det "tydligt" att det är en kick men oftast är det bara lite "obehag" i magtrakten. Haha.
    Va många vi är med moderkaka i framvägg. Det ska ju va ovanligt men nästan alla mina vänner som har barn hade det också. Skumt. Hehe.

• Mabaja

På mitt rul låg min moderkaka perfekt, högt upp. På vul i vecka 14 var den lågt sittande... Sen i vecka 29 på 3d-ul hade jag moderkakan i bakvägg utom en liten del som var i framvägg. Så för er som har den i framvägg, den kan flytta på sig! :)

Här bankar det mest hela dagarna. Roligast är när den spjärnar emot så jag har en fot eller knä på vänster sida, en rumpa på höger sida och trycker ner huvudet mot min kissblåsa. Då är det bråttom till toaletten! :)

• Bjornis
    Mamma till W skrev 2010-08-15 17:22:37 följande:
    På mitt rul låg min moderkaka perfekt, högt upp. På vul i vecka 14 var den lågt sittande... Sen i vecka 29 på 3d-ul hade jag moderkakan i bakvägg utom en liten del som var i framvägg. Så för er som har den i framvägg, den kan flytta på sig! :)

Här bankar det mest hela dagarna. Roligast är när den spjärnar emot så jag har en fot eller knä på vänster sida, en rumpa på höger sida och trycker ner huvudet mot min kissblåsa. Då är det bråttom till toaletten! :)
    O, kan den flytta sig. Intressant. Nu på rul låg den i framvägg fortf men hoppas kiddot sparkar bak den till ryggen så jag kan få se en spark snart!
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-08-15 17:23:48 följande:
    O, kan den flytta sig. Intressant. Nu på rul låg den i framvägg fortf men hoppas kiddot sparkar bak den till ryggen så jag kan få se en spark snart!
    Jag trodde inte att den kunde flytta sig mer än upp och ner typ eftersom moderkakan ska flyttas upp i takt (för det mesta) med att livmodern växer. Men min har verkligen flyttat runt ordentligt. För var troligtvis pga lågt sittande moderkaka som jag blödde i vecka 14. Jag blev jätteglad på rul när den låg på ovansidan.. och så plötsligt ligger den i bakvägg med en flärp i fram på 3d-ul :) och då måste den ju ligga ganska långt ner eftersom den körde in huvudet i moderkakan nästan hela tiden. :)
  • EricaN81
    Mamma till W skrev 2010-08-15 17:22:37 följande:

Låter mysigt...längtar tills jag oxå kan känna av att bebisen rör sig o sparkar..=)
  • acure
    EricaN81 skrev 2010-08-15 21:23:48 följande:
    Låter mysigt...längtar tills jag oxå kan känna av att bebisen rör sig o sparkar..=)
    Välkommen hit! Hit kommer man för att stanna. :)
  • acure
    Längtan efter liten skrev 2010-08-15 08:44:29 följande:
    jag åkte in igår iaf..
    hjärtat slår fortfarande på min kämpe, men jag är fort.f orolig för dessa jävla flytningarna... klarar inte av att hantera oron när de kommer.
    Håller tummarna för dig! Är säker på att allt är som det ska, men jag förstår din oro.

Stor kram!
  • acure

En knäpp fråga kanske:

När jag var upp och kissade inatt hade katten bajsat på badrumsmattan, hon brukar aldrig göra något utanför lådan så jag antar att det bara var tillfälligt, men jag kände inte att jag bara kunde lämna bajspluttarna där åt sambon utan tog och spolade ner dem själv. Jag använde mycket toapapper så att jag kom aldrig i kontakt med bajset men jag oroar mig ändå för att jag ska ha fått nån toxoplasmosparasit. Har visserligen en innekatt, men har varit uppväxt med utekatter hela livet så troligtvis har jag redan toxoplasmos sen innan graviditeten, men jag oroar mig ändå. Tror ni att det är någon fara? Jag tvättade händerna säkert 4 ggr efteråt och tog handsprit lika många ggr. Hur gör ni andra som har katt?

• Lallan
    acure skrev 2010-08-16 07:24:13 följande:
    En knäpp fråga kanske:När jag var upp och kissade inatt hade katten bajsat på badrumsmattan, hon brukar aldrig göra något utanför lådan så jag antar att det bara var tillfälligt, men jag kände inte att jag bara kunde lämna bajspluttarna där åt sambon utan tog och spolade ner dem själv. Jag använde mycket toapapper så att jag kom aldrig i kontakt med bajset men jag oroar mig ändå för att jag ska ha fått nån toxoplasmosparasit. Har visserligen en innekatt, men har varit uppväxt med utekatter hela livet så troligtvis har jag redan toxoplasmos sen innan graviditeten, men jag oroar mig ändå. Tror ni att det är någon fara? Jag tvättade händerna säkert 4 ggr efteråt och tog handsprit lika många ggr. Hur gör ni andra som har katt?

Så länge man tvättar händerna efter så ska det inte vara någon fara. Det är vanligare att man blir smittad av rå köttfärs än av kattbajs.
  • Längtan efter liten

Tack tjejer. Jag vet att jag måste ändra mitt tankesätt, men det är så himla svårt när man först har gula flytningar, sen beiga flytningar, sen bruna flytningar, sen rosa, sen bruna och nu mellan brun beiga. Hela dagarna slits man mellan hopp och förtvivlan. Ena stunden vågar man tänka på bebisrummet och andra sekunden planerar man det värsta. Jag vet att jag inte kan hålla på så här men jag kan inget annat. Hur ska jag göra för att må bra ?

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma