• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten

jag åkte in igår iaf..
    hjärtat slår fortfarande på min kämpe, men jag är fort.f orolig för dessa jävla flytningarna... klarar inte av att hantera oron när de kommer.

Längtan efter liten är stor
  • toksnippa

fick också känna av bebis igår på kvällen, två buffar och en starkare kick - kicken var jag inte beredd på, den var mycket starkare än buffarna. 18+6 då. Tidigare har jag bara kännt bubblor då o då.

• Längtan efter liten
    toksnippa skrev 2010-08-15 09:14:45 följande:
    fick också känna av bebis igår på kvällen, två buffar och en starkare kick - kicken var jag inte beredd på, den var mycket starkare än buffarna. 18+6 då. Tidigare har jag bara kännt bubblor då o då.
    mysigt, hoppas jag får uppleva det
    Längtan efter liten är stor
  • Cat79

Toksnippa och Kajsalisa: underbart med sparkar! Jag har inte känt några ännu utan mer fladder i magen men som sagt det kommer väl förr el senare. Moderkakan är i framvägg så då blir det väl inte lika tydligt från början.

Längtan efter liten: Försök nu tänka på att du faktiskt har ett litet levande liv i magen och allt kommer att gå bra. Du har en lång resa framför dig men med vår hjälp så ska du fixa det likväl som vi gjort. Heja dig!

Halvvägs idag 20+0 - JIPPI!!!!!!

• toksnippa
    Längtan efter liten skrev 2010-08-15 09:19:21 följande:
    mysigt, hoppas jag får uppleva det
    Lovar, det kommer du tids nog!! Skönt att kolla upp sig, flytningar kan man verkligen ha i massor - inget jag har oroat mig för över iallafall. Kram på dig!
  • kajsalisa

Längtan; skönt att få det bekräftat. Allt kommer bli bra. Håller tummarna!

• kajsalisa

Erica; ja det är första barnet. Cat; jag har ju också moderkakan i framkant och har kunnat känna hur det rör sig lite därinne, men det här var så tydliga sparkar. Mys!

• toksnippa

Cat79: jag har också moderkakan i framvägg o på ul sa barnmorskan att jag kunde få vänta upp till några veckor till innan jag kände - men icke Du kommer nog snart känna du med!

• EricaN81
    Längtan efter liten skrev 2010-08-15 08:44:29 följande:
    jag åkte in igår iaf..
    hjärtat slår fortfarande på min kämpe, men jag är fort.f orolig för dessa jävla flytningarna... klarar inte av att hantera oron när de kommer.
    Skönt att du fick se ett litet tickande hjärta! är det vanliga flytningar eller blodiga du har? Klart det kommer gå vägen för dig nu!

Jag vaknade inatt av att det gjorde fruktansvärt ont i magen, långt ner på höger sida...tänke shit inte ett utomkvedshavandeskap...sen tänkte jag, nej inte blindtarmsinflammation...det lugnade sig och nu känns det mest lite ömt...kanske bara var gasig..haha..
    Brösten är iaf fortfarande jätte ömma så det ser jag som positivt..=) Känner mig inte alls pigg idag...trött, o tungandad..är ju förskyld så viruarna har väl satt sig i luftrören nu...o nästan lite lätt illamående...

Hoppas ni andra mår bättre!
    Härligt alla ni som upplevs de första sparkarna - vi som har ett tag kvar längtar dit! så det blir mer verkligt!!
  • Mabaja

Längtan efter liten: Du måste börja tro på det här, se det positiva! Annars kommer du ha långa månader framför dig om du ska vänta missfall hela graviditeten.

Jag blödde som sagt mellan vecka 5-9, 14 och 21! Men min bebis mår bra och har gjort hela tiden!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma