• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 08:21:17 följande:
    Tack tjejer. Jag vet att jag måste ändra mitt tankesätt, men det är så himla svårt när man först har gula flytningar, sen beiga flytningar, sen bruna flytningar, sen rosa, sen bruna och nu mellan brun beiga. Hela dagarna slits man mellan hopp och förtvivlan. Ena stunden vågar man tänka på bebisrummet och andra sekunden planerar man det värsta. Jag vet att jag inte kan hålla på så här men jag kan inget annat. Hur ska jag göra för att må bra ?
    du kan försöka börja tro på det läkaren sa till dig, att du har fullt normala flytningar! :) Även i färgväg! Okej, rosa är inte kul, men det betyder inte katastrof, det är jag ett bevis på! :)

pinklove: Jag har fyra katter. I början fick jag inte ta kattlådan då min svärfar hade kollat upp om det här med toxoplasmos. Men efter några veckor, typ när jag var i v 8-9 tog jag kattlådan ändå. Mina katter är utekatter och gräver i jord hela dagarna! :) och vad jag vet så har inte jag fått några problem.
  • Mabaja

Jo en sak till... Ska till bm idag! Har varit helt störd pga det då de ska kolla vikten (jag är överviktig och mår dåligt över det). Jag har försökt ta massa inolaxol för min kropp fattar inte att nr 2 ska fungera utan hjälpmedel, tack vare min ulcerös kolit och så järntabletter på det. Men har ändå inte gått på toa sen mitten på förra veckan. Trots det så visade vågen + 5.5 kg ( i vecka 34), så jag behöver nog inte skämmas när jag kommer dit i eftermiddag! :) och de kommer få gå på vad min våg visar för det är ju den jag ställt mig på hela tiden. :)

• Längtan efter liten

jag har pratat med min gyn nyss och hon sjukskrev mig nu...

Ska inte anstränga mig och bara ligga på soffan och gotta mig.

Hon sa att jag skulle få göra ul var 10 dag, och hon ska även kolla livmodertappen för att se om det kanske finns någon infektion i den som gör att jag blöder. Sen när jag sa att jag skulle till Grekland blev hon lite "oj då" men vi ska kolla på hur allt ser ut innan dess så får vi se hur det blir med resan. det var inget som var farligt på något sätt utan mest jobbigt om det skulle ske där och man inte förstår sig på språket ordentligt och om man var tvungen att skrapas eller liknande. Men ska iaf på vul nu på måndag och sen tisdagen den 31. Ser allt bra ut så åker vi till Grekland som planerat och försökaer att njuta...
    Hoppas innerligt att allt ser bra ut på måndag. Ge mig tur..

Jag pratade med henne om hur jag mådde, och hon förstog mig, men sa att det kommer kännas bättre ju längre jag går. Jag får försöka lita på det.

Längtan efter liten är stor
  • Smålands jänta i storstaden
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 08:21:17 följande:
    Tack tjejer. Jag vet att jag måste ändra mitt tankesätt, men det är så himla svårt när man först har gula flytningar, sen beiga flytningar, sen bruna flytningar, sen rosa, sen bruna och nu mellan brun beiga. Hela dagarna slits man mellan hopp och förtvivlan. Ena stunden vågar man tänka på bebisrummet och andra sekunden planerar man det värsta. Jag vet att jag inte kan hålla på så här men jag kan inget annat. Hur ska jag göra för att må bra ?
    Jag vet det är lättare sagt än gjort men lyssna på vad läkarna säger! jag har nu haft bruna/rosa flytningar i 6 veckor, har haft några dagars uppehåll denna vecka men nu är de tillbaka igen. varje gång jag blivit ännu mer orolig har jag tagit fram VUL bilden och det har lugnat mig lite.

Jag är i v 12 idag så sedan v 6 har jag haft bruna flytningar VARJE DAG! du kommer gå sönder om du går och väntar på mf, coh din lilla bebis mår inte bra av att du grubblar så mycket!

Har sett min minis hjärta slå vi 7+2, 9+0 och så hoppas jag på att få se det slå på onsdag 11+3!

Hoppas du kan slappna av lite nu!

KRAM!
  • Längtan efter liten
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-08-16 10:15:14 följande:
    Jag vet det är lättare sagt än gjort men lyssna på vad läkarna säger! jag har nu haft bruna/rosa flytningar i 6 veckor, har haft några dagars uppehåll denna vecka men nu är de tillbaka igen. varje gång jag blivit ännu mer orolig har jag tagit fram VUL bilden och det har lugnat mig lite.

Jag är i v 12 idag så sedan v 6 har jag haft bruna flytningar VARJE DAG! du kommer gå sönder om du går och väntar på mf, coh din lilla bebis mår inte bra av att du grubblar så mycket!

Har sett min minis hjärta slå vi 7+2, 9+0 och så hoppas jag på att få se det slå på onsdag 11+3!

Hoppas du kan slappna av lite nu!

KRAM!
    skönt att ha fler som har haft det som jag..
    jag fick ju mina flytningar 5+6 och sen dess har jag haft det var och varannan dag.
    är idag 7+0...
    Jo jag vet, jag måste ta det lugnt...

Hon sa att jag skulle få göra ul var 10 dag, och hon ska även kolla livmodertappen för att se om det kanske finns någon infektion i den som gör att jag blöder. Sen när jag sa att jag skulle till Grekland blev hon lite "oj då" men vi ska kolla på hur allt ser ut innan dess så får vi se hur det blir med resan. det var inget som var farligt på något sätt utan mest jobbigt om det skulle ske där och man inte förstår sig på språket ordentligt och om man var tvungen att skrapas eller liknande. Men ska iaf på vul nu på måndag och sen tisdagen den 31. Ser allt bra ut så åker vi till Grekland som planerat och försökaer att njuta...

Jag pratade med henne om hur jag mådde, och hon förstog mig, men sa att det kommer kännas bättre ju längre jag går. Jag får försöka lita på det.

• EricaN81
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 10:14:06 följande:

Skönt att de ska ge dig UL ganska tätt iaf...hoppas det stillar din oro lite...jag vet hur det är...en annan kan ju noja sig för att brsöten inte känns lika ömma t.ex...o jag som förut sa att nej jag ska inte sjåpa mig o vara så orolig över allt som endel är.....o vem är nu nojjig...=)

Jag håller tummarna för alla oss här att vi nu får stanna kvar i denna tråden...men det känns så!!
  • Smålands jänta i storstaden
    Längtan efter liten skrev 2010-08-16 10:14:06 följande:

va skönt att de lyssnade på dig! då har du många milstolpar du kan dra dig fram med och så vips så är du där på förlossningen i v 40 och ska föda din lilla bebis! det kommer gå bra ska du se!
  • Längtan efter liten
    EricaN81 skrev 2010-08-16 10:21:53 följande:
    Skönt att de ska ge dig UL ganska tätt iaf...hoppas det stillar din oro lite...jag vet hur det är...en annan kan ju noja sig för att brsöten inte känns lika ömma t.ex...o jag som förut sa att nej jag ska inte sjåpa mig o vara så orolig över allt som endel är.....o vem är nu nojjig...=)

Jag håller tummarna för alla oss här att vi nu får stanna kvar i denna tråden...men det känns så!!
    jag ska stanna i den här tråden, så är det bara...
    det känns iaf bra att jag blivit sjukskriven, för nu slipper jag oroa mig över hur det ska gå att jobba..
    och nu kan jag bara ligga på soffan utan att få dåligt samvete utav det, för nu har gyn sagt det..
    Och jag ska verkligen försöka att inte så pank över varje flytning... men det är svårt...
  • färnik

Längtan: ja du verkar ha fått en bra och förstående läkare iaf, sådana växer inte på träd direkt...

Jag ska göra VUL i morgon, iom smärtorna jag haft som kommit och gått. Det var likadant förra graviditeten, och då visade det sig vara ett MA, nämligen... Så jag ska dit i morgon, får inte äta innan, för de räknar väl lite med att det kanske behöver göras en ingrepp... Gråter (men, om allt ändå skulle vara bra, får jag ta det här VUL:et istället för det inbokade om 2 veckor, inte också. Snåljåpar!)

• EricaN81
    färnik skrev 2010-08-16 14:11:28 följande:
    Längtan: ja du verkar ha fått en bra och förstående läkare iaf, sådana växer inte på träd direkt...

Jag ska göra VUL i morgon, iom smärtorna jag haft som kommit och gått. Det var likadant förra graviditeten, och då visade det sig vara ett MA, nämligen... Så jag ska dit i morgon, får inte äta innan, för de räknar väl lite med att det kanske behöver göras en ingrepp... Gråter (men, om allt ändå skulle vara bra, får jag ta det här VUL:et istället för det inbokade om 2 veckor, inte också. Snåljåpar!)
    Vad är det för smärtor du haft? jag har ju oxå ont som växtvärk..eller ja alla säger att det är växtvärk...o det hade jag sist oxå när det slutade med mf...blir ju orolig nu..=( Hoppas det går bra för dig! Håller tummarna!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma