• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • plutten02

Nä hönni!!! Det var nog spökstreck på båda mina CB test både måndag och tisdag. Idag var det inte ens någon tillstymmelse till något +.

Och testlagrets stickor är hur blanka som helst fortfarande.

Vad ska jag göra nu???

Vänta in mensen eller kan man ha sån tur att mensen hoppar över denna månaden så jag kan börja testa för ägglossningen kanske???

• Evve81

Plutten: Har du testat neg sedan ditt mf? Kroppen spelar ju en ett spratt i bland. Jag och alla andra här inne förstår din frustration. Kroppen kommer att hämta sig och förmodligen kommer du snart bli gravid igen. Jag hålelr tummarna för dig. jag har aldrig testat ägglossningen så jag har inget råd att ge dig. Men jag kan säga att det tog 3 månader efter mitt MA innan jag blev gravid igen.

Mabaja: Jag håller tummarna för dig idag!!!

• plutten02
    Evve81 skrev 2011-07-14 07:37:27 följande:
    Plutten: Har du testat neg sedan ditt mf? Kroppen spelar ju en ett spratt i bland. Jag och alla andra här inne förstår din frustration. Kroppen kommer att hämta sig och förmodligen kommer du snart bli gravid igen. Jag hålelr tummarna för dig. jag har aldrig testat ägglossningen så jag har inget råd att ge dig. Men jag kan säga att det tog 3 månader efter mitt MA innan jag blev gravid igen.

Mabaja: Jag håller tummarna för dig idag!!!
    Ja jag testade negativt redan dagen efter jag hade börajar blöda, så det var inget sånt.
  • Evve81
    plutten02 skrev 2011-07-14 07:42:09 följande:
    Ja jag testade negativt redan dagen efter jag hade börajar blöda, så det var inget sånt.
    Kroppen kanske inte är redo än helt enkelt även fast man helst skulle vilja köra på direkt.
  • plutten02
    Evve81 skrev 2011-07-14 07:45:23 följande:
    Kroppen kanske inte är redo än helt enkelt även fast man helst skulle vilja köra på direkt.
    Men jag tycker ju lixom om inte ägget blev befruktat så borde ju mensen kommar... och inte utspela sig med en massa gravsymtom hela tiden.

Jag har ju två barn innan och hade ett MF innan vi fick den första. Så jag vet att kroppen kan spela ett spratt.

A, jag lägger undan tester och sånt nu får det bli när det blir. Ska se fram emot att kanske ha två mens så man har lite koll på sin cykel. Så kanske man kan räkna ut lite också när ÄL ska infalla.

Innan jag fick barn så hade jag en cykel på 28 dagar. Även mellan barnen hade jag 28 dagar. Sen när jag tog ut min p-stav i mars så blev det aldrig redigt innan jag blev gravid i maj. Den enda mensen jag hade där efter utttag av staven var endast 3 dagar så trodde inte det var en redig mens så där blev jag ju chockad när jag blev gravid där.

Nä som sagt. Nu lägger jag bort alla tester så får det bli när det blir.
  • MCT79

Tänker på dig idag Mabaja! Snart får du se hjärtat picka! :D

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • sugarrush
    plutten02 skrev 2011-07-14 07:16:23 följande:
    Nä hönni!!! Det var nog spökstreck på båda mina CB test både måndag och tisdag. Idag var det inte ens någon tillstymmelse till något +.

Och testlagrets stickor är hur blanka som helst fortfarande.

Vad ska jag göra nu???

Vänta in mensen eller kan man ha sån tur att mensen hoppar över denna månaden så jag kan börja testa för ägglossningen kanske???
    Nej men vad tråkigt!
    Det kan ju ha varit en kemisk graviditet, tyvärr... alltså att ägget blev befruktat men det fick inte riktigt fäste i livmodern, så du började liksom bli gravid och hcg började stiga men så lossnade det.  
    Fy vad synd, det suger verkligen att få upp hoppet sådär och så blir det inget... Mitt tredje missfall var ett sådant, inte kul. Tyvärr är det nog bara att vänta och se vad som händer, var det en kemisk så kommer mensen snart.  
    Stor kram!
    Fjärde gången gillt?
  • MCT79

Oj... jag ringde gyn sthlm i jakobsberg, drog min story kort och sa att jag är galet orolig och vill ha ett VUL... Det är stängt i jakobsberg i tre veckor och totalt fullbokat på st.göran.... "meeeen.... en sån där grej går ju fort.... jag klämmer in dig här!"

TACK!!  Supertrevlig, hon frågade hur jag mådde och förstod verkligen min oro! Rätt människa på rätt plats!!

Gravid igen, tvillingar! Chock!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma