• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MissT
    MCT79 skrev 2011-07-14 08:43:26 följande:
    Oj... jag ringde gyn sthlm i jakobsberg, drog min story kort och sa att jag är galet orolig och vill ha ett VUL... Det är stängt i jakobsberg i tre veckor och totalt fullbokat på st.göran.... "meeeen.... en sån där grej går ju fort.... jag klämmer in dig här!"

TACK!!  Supertrevlig, hon frågade hur jag mådde och förstod verkligen min oro! Rätt människa på rätt plats!!
    Åhh sådana personer skulle man vilja stöta på mer av .
    Vad bra att hon tog dig på allvar så du får komma in och göra ett vul.
    Tror och hoppas att är allt precis som det ska där inne i magen
  • MCT79
    MissT skrev 2011-07-14 09:04:28 följande:
    Åhh sådana personer skulle man vilja stöta på mer av .
    Vad bra att hon tog dig på allvar så du får komma in och göra ett vul.
    Tror och hoppas att är allt precis som det ska där inne i magen
    Ja eller hur, henne skulle man klonat! =) Så skönt med människor som inte är så s-tans stelbenta!

Jag hoppas också allt är bra!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Mmmbop

Oj, underbart!

Själv oroar jag mig bara mer och mer för MA, jag mår för bra... Inte illa alls längre, känner mig piggare i kroppen. Bara ömma bröst och lite molvärk kvar och jag är bara i vecka 6+5. Det är INTE normalt. Vid den här tiden ska man väl få mer och mer symptom och inte mindre och mindre.

INTE kul...

Inga tider får jag heller.

Ultragyn sa att jag skulle återkomma nästa vecka.

Kul semester.

• MCT79
    Mmmbop skrev 2011-07-14 09:14:15 följande:
    Oj, underbart!

Själv oroar jag mig bara mer och mer för MA, jag mår för bra... Inte illa alls längre, känner mig piggare i kroppen. Bara ömma bröst och lite molvärk kvar och jag är bara i vecka 6+5. Det är INTE normalt. Vid den här tiden ska man väl få mer och mer symptom och inte mindre och mindre.

INTE kul...

Inga tider får jag heller.

Ultragyn sa att jag skulle återkomma nästa vecka.

Kul semester.
    Jag har inte heller mkt symtom MmmBop... inte mkt alls. Ömma bröst (igår var de nästan inte ömma alls, idag mer) Har inte varit jättetrött förrän egentligen sista 2-3 dagarna... har klart mindre illamående än när jag var i new york.. då mådde jag hemskt illa men i princip helt borta.... (6+2 när jag kom hem)

Har du provat ringa det som det tipsades om igår? Stället i Västerås och på hötorget?
  • Evve81

MCT: ÅH vad härligt med någon som var så tillmötes gående! Jag upplevde också när jag ringde om att jag ville ha ett VUL att den jag pratade med var VÄLDIGT förstående för hon ifrågasatte ingenting mer än att jag fick betala 300kr vilket jag gärna gjorde!

mmmbop. Försök tänka positivt för det blir så jobbigt att må dåligt över något man heller inte kan påverka även fast jag förstår din oro. Minns att jag i början var väldigt orolig.

• Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-07-14 09:20:01 följande:
    Jag har inte heller mkt symtom MmmBop... inte mkt alls. Ömma bröst (igår var de nästan inte ömma alls, idag mer) Har inte varit jättetrött förrän egentligen sista 2-3 dagarna... har klart mindre illamående än när jag var i new york.. då mådde jag hemskt illa men i princip helt borta.... (6+2 när jag kom hem)

Har du provat ringa det som det tipsades om igår? Stället i Västerås och på hötorget?
    Vilka på Hötorget? Försöker med ultraljudsbarnmorskorna nu... Telefonkö
  • MCT79
    Mmmbop skrev 2011-07-14 09:23:13 följande:
    Vilka på Hötorget? Försöker med ultraljudsbarnmorskorna nu... Telefonkö
    Södertälje www.oxbackskliniken.se/

Täby www.vardguiden.se/Hitta-vard-och-omsorg/Hitta-vard-och-omsorg/Kontaktkort/
    Hötroget www.citygyn.se/
     Gyn Stockholm ( har alltid fått komma fort dit och det är dit jag fick tid på tisdag) Finns på fyra olika ställen www.gynstockholm.se/sida.asp%20sjukhus

Ibland inbillar jag mig att det är lite lättare att söka i utkanterna av stan... de flesta ringer till centrala ställen men om du har semester så kan du ju förflytta dig till utkanterna? Sen är det ju semestrar och det blir automatiskt svårare...

Kram!
  • acure

Mmmbop: mitt illamående började först i vecka nio och mina bröst ömmade sent de också, och det är tydligen bara 1/3 av alla gravida som mår illa överhuvudtaget. Säker på att allt är okej. I vecka 7 hade jag bara lite växtvärk i livmodern men vissa dagar kände jag ingenting. Det är så individuellt, och varje graviditet skiljer sig. Någon son mådde bra med första barnet kan ju må pyton med andra, och tvärtom.

www.ourfamily.se <--- NY ADRESS!
  • sugarrush

Angående symptom som kommer o går - såhär har jag fått det förklarat för mig:

Hormonerna ökar men kroppen vänjer sig också vid hormonpåslaget. Så en dag mår kanske kroppen skit av hcg 250, medan nästa dag har kroppen "vant sig" vid det, och man mår mkt bättre. Några dagar senare är hcg på 1500, och då reagerar kroppen igen och man mår skit, men några dagar senare har kroppen vant sig, igen, och man mår bättre.
    Och det är individuellt hur starkt kroppen reagerar på hormonerna och hur snabbt man "vänjer sig".

Vet inte helt om det stämmer, men det kändes väldigt logiskt iallafall.

• SoMa72
    MCT79 skrev 2011-07-14 08:43:26 följande:
    Oj... jag ringde gyn sthlm i jakobsberg, drog min story kort och sa att jag är galet orolig och vill ha ett VUL... Det är stängt i jakobsberg i tre veckor och totalt fullbokat på st.göran.... "meeeen.... en sån där grej går ju fort.... jag klämmer in dig här!"

TACK!!  Supertrevlig, hon frågade hur jag mådde och förstod verkligen min oro! Rätt människa på rätt plats!!
    Tjohoo, härligt! När fick du tid?
    ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma