• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-07-23 19:56:29 följande:
    Grattis Safireee till tredje trimestern!

Odd, jag har förstått att du haft det tufft med lille V, och att han slutat andas flera gånger. Klart man är orolig då. Har de hittat vad det kan bero på? Kloka ord, att man får oroa sig bara man älskar. Och shit vad jag älskar de här lilla livet som sparkar på alla mina organ... Gränslöst mycket! Vet du, jag har faktiskt köpt ett exakt likadant andningslarm som du har, när jag vet hur det räddat V så vågar jag inte vara utan.

Kjaam: jag håller med, verkar som om många tycker det är löjligt med larm, och löjligt att oroa sig. Men det skiter jag i! Skulle själv aldrig banalisera någon annans oro, inte när man själv vet hur tufft det är att förlora en älskad bebis (och det har ju liksom varit på embryo-stadiet, säkert en piss i missisippi mot att förlora ett barn i psd...)

Haha, visst är det kul att bebis-shoppa! Fantastiskt vad bra er lilla aygo verkar vara i lastutrymme! Vi har själva en liten Citroen C3, och imorrn ska vi packa in allt vi köpt (barnvagn, bilstol, flera kassar med bebisgrejer + en massa grejer som vi skaffat till oss själva) och köra hem från England, där vi befinner oss nu. Haha, vi har nog förköpt oss lite, som tur är kommer svärföräldrarna över i november och de har lovat att ta med det vi inte lyckas få med. Jag är så sjukt impad av min svärmor, hon har hittills stickat 6 cardigans, 8 olika bebistofflor/skor och fyra mössor, och nu har vi valt ut ytterligare 10 plagg som hon lovat att göra tills vi ses nästa gång. Otroligt!
    Ohh hoppas ni får in allt i bilen! Å kör försiktigt

Oj hon måste vara grym på att sticka.  mysigt med lite hemmagjorda saker

Ska ni ha sånt larm?   
  • Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-07-23 21:30:04 följande:
    Okej... tacos är inte lättspytt.. nu har jag vansinnigt ont i halsen och mår fortfarande illa...

Usch vad jag gnäller...
    Usch lider med dig! <spydde upp de ett par gånger jag med.. nu har jag svårt att äta de bara därför.. Men de e rätt kryddigt så du kanske ska vänta med kryddig mat? det gjorde mig mer illamående iaf.
  • MCT79
    Mmmbop skrev 2011-07-23 22:00:19 följande:
    Har du kommit på något mönster? Typ nåt du äter eller så som framkallar det? Någon lukt kanske?
    Näe det har bara hänt en 4-5 ggr... iofs alltid på eftermiddagen..
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-07-24 15:54:29 följande:
    Usch lider med dig! <spydde upp de ett par gånger jag med.. nu har jag svårt att äta de bara därför.. Men de e rätt kryddigt så du kanske ska vänta med kryddig mat? det gjorde mig mer illamående iaf.
    ja... det fastnade fasen i halsen...isch!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79

Ohhh... 9+0 idag... konstigt.. förra gången räknade jag varje varje dag... nu måste jag tänka efter...=)

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Mmmbop

Semestern gör att veckorna går lite fortare tycker jag.

Nu har jag mått lite halvilla och varit trött-däckad i två dagar. Får se det som något positivt. Illamåendet är sådär lite lurande i bakgrunden hela tiden, blir värre när jag inte äter. Funderar på att testa såna sea-bands eftersom jag ska på semester i en vecka och vara toksocial hela tiden. Då måste man iaf må hyfsat =)

• Evve81

Mmmbop: Seaband och postafen funkade för mig

Till er som m¨år illa kan jag säga att jag från början åt posafen VARJE dag för att kunna jobba det funkade faktiskt men jag var sjukt trött varje kväll!

Håll nu tummarna för oss imorrn då vi ska på UL. jag har inte bestämt mig för om jag ska hoppas att bebis växt MASSOR så jag blir igångsatt eller inte utan att de ska få komma igång av sig själv. Jag hoppas det startar av sig självt SNART!

• kajsalisa

Vi väntar på dig i nästa tråd Prommis. Kom dit snart!!

• Mabaja

Jag har galet ont i magen. Ge mig lavemang någon så det släpper! ;) och ja jag vet att det är orsaken för har släppt de få ggr jag varit på toa!

En annan sak- det är pensionärsvarning på mig! Varje söndag kollar jag på ... Sommarpratarna. Haha

• Cat79

Mabaja: Hur var det att se hjärtat ticka på VUL? Underbart med ett nytt liv som växer inom dig igen och Wilda ska bli storasyster :)

Prommis: Vi ses snart i andra tråden, du är välkommen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma