• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush

Grattis SoMa! Nu jäklar blir det bebis!

• sugarrush

Usch, har åkt på en förkylning! Inte kul alls! Så ont i halsen, feber och täppt. Och i helgen har jag besök av 10 pers så jag har verkligen inte tid att vara krasslig, har så sjukt mkt att fixa: måste handla, städa, montera en spjälsäng, tippskydda ett par möbler då några av gästerna är små barn.. Hur ska jag orka??????

• SoMa72
    sugarrush skrev 2011-07-28 10:22:59 följande:
    Usch, har åkt på en förkylning! Inte kul alls! Så ont i halsen, feber och täppt. Och i helgen har jag besök av 10 pers så jag har verkligen inte tid att vara krasslig, har så sjukt mkt att fixa: måste handla, städa, montera en spjälsäng, tippskydda ett par möbler då några av gästerna är små barn.. Hur ska jag orka??????
    Stackare! Jag har ju fått samma sak, började förra torsdagen, är fortf inte bra, smaken och lukten lyser med sin frånvaro. Sommarförkylningar är pest, hoppas du kryar på dig snart och att du orkar med allt ändå, gumman.

Kram och krya på dig!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Labolinas
    sugarrush skrev 2011-07-28 10:22:59 följande:
    Stackare, krya på dig!! Att förkylningar alltid ska komma när det är som mest olämpligt, det är då märkligt!! 

Jag måste rådfråga er övriga hur ni resonerat/resonerar kring KUB vs fvp? Ringde för att boka KUB idag. Fick då reda på att man har rätt att välja fvp när man är så gammal som jag är    (36). De upptäcker bara 90% av alla barn med DS vid KUB & risken när man är 36 att man får ett DS-barn är 1/308. För vår del är vi överens om att vi inte vill ha ett barn med DS. Sen är det ju 1% risk ca att man får missfall om man gör fvp, så det lockar ju inte heller precis, samma för moderkaksprov...Usch, jag känner att jag inte vet varken ut eller in. Tar tacksamt emot er input!!!!
    ~Carpe Diem~
  • Bellas7

Angelinajo vi valde att inte göra kub men vi väntar tre. Jag är 38 år. Hade vi bara väntat ett hade vi gjort kub och sedan efter det ta ställning till fvp om det blir dåliga siffror. Min kompis är 38 och fick 1:3987 osv så det behöver inte bli lågt bara för man är över 35.

• SoMa72
    Labolinas skrev 2011-07-28 12:59:33 följande:
    Stackare, krya på dig!! Att förkylningar alltid ska komma när det är som mest olämpligt, det är då märkligt!! 

Jag måste rådfråga er övriga hur ni resonerat/resonerar kring KUB vs fvp? Ringde för att boka KUB idag. Fick då reda på att man har rätt att välja fvp när man är så gammal som jag är    (36). De upptäcker bara 90% av alla barn med DS vid KUB & risken när man är 36 att man får ett DS-barn är 1/308. För vår del är vi överens om att vi inte vill ha ett barn med DS. Sen är det ju 1% risk ca att man får missfall om man gör fvp, så det lockar ju inte heller precis, samma för moderkaksprov...Usch, jag känner att jag inte vet varken ut eller in. Tar tacksamt emot er input!!!!
    Jag är 39 år och tänker göra KUB. Måste jag gå vidare med mkp, ja då får det bli så... Men nu ska vi tro att vi inte behöver gå vidare, varken du eller jag.
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Safireee
    AngelinaJo: Jag hade gjort KUB och sedan fvp om jag fick dåliga siffror. KUB är ju ofarligt och kan ju ge en fingervisning även om det inte alltid upptäcks ändå.

Själv är jag "bara" 28 år men jag betalade för att göra KUB privat, mycket pga att min man är väldigt orolig. Våra kompisar fick ett barn med DS när de var 24 år och han hade hjärtfel och avled 7 månader senare pga infektioner (han var väldigt svag och skulle operera hjärtat lite senare). Men det var skönt när vi fick så bra siffror på KUBet så kunde vi slappna av lite sen. (ok, att det finns många sjukdomar man inte kan upptäcka, men nu har vi iaf kollat detta. Framför allt var jag nervös för Trisomi 13 och 18 som inte är förenat med liv).
  • sugarrush

Tack söta ni! Ja fasen vad förkylningar kommer otajmat! Har tagit mig iväg o handlat, nu ska jag vila. Strepsils, Alvedon och fishermans friend är min räddning idag!

AngelinaJo, vi gjorde också KUB privat för att få en fingervisning. Jag var inte speciellt orolig, men jag ville verkligen ta reda på så mycket som möjligt om vårt barn. Vi fick bra siffror så vi gick aldrig vidare med fvp, lägre risk än vad min ålder hade som standard (jag är 32 år). Du kan ju alltid börja med ett KUB, de allra flesta upptäcks ju trots allt genom detta ofarliga test. Och därefter, fundera vidare på om du vill göra fvp/mkp. Lycka till!

• 3 barns mamma84

Mabaja: åååh vilken sæt bebbe mage ni skaffat till er {#emotions_dlg.flower}
    SoMa72: Grattis till Hjärtasom slog fint 

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma