• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • SoMa72
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-28 15:25:17 följande:
    Mabaja: åååh vilken sæt bebbe mage ni skaffat till er {#emotions_dlg.flower}
    SoMa72: Grattis till Hjärtasom slog fint 
    Tack gumman!
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Labolinas

Tack alla för att ni delade med er om hur ni tänkt kring KUB/fvp Jag har iaf bestämt mig för att göra KUB i första hand och sedan endast fvp om vi får dåliga värden. Skulle vi hamna strax över risk 1/300 som är gräns för att få gå vidare med fvp om man skulle vilja det, så kan vi alltid göra fvp ändå upptäckte jag. En välrennomerad klinik i Kph erbjuder fvp privat, så är jag för orolig går det att lösa isf.

Jag är illamående som få idag *gah* men det lär väl gå över i sinom tid      

~Carpe Diem~
  • Mabaja

Jag som mår bra och har minimalt med illamående. Jo tjena - fick rusa till toan och tömma innehållet. Tur att min kompis från Falun fokuserar på Wildabus!

• sugarrush

Godmorgon! Hur mår ni mina gravida vänner? Här är det förkylt men ändå helt okej. Mindre än 2 mån till BF nu, scaaaaary!!!

• Mabaja

Ringde bvc nyss för att fråga om vi kan ge Wilda mässlingvaccinationen innan vi åker till Rhodos om en månad. Hon tycker att vi ska ta det 15 aug på tiomån-kontrollen. Sen säger hon "barnen kan få feber efter 10-14 dagar så blir samtidigt ni åker bort, men det är ingen ny infektion så det är ingen fara". Jo för jag vill säkert åka till Rhodos för dyra pengar med en dotter som har feber?

Försökte då få en tidigare tid för sprutan men då hakade systemet upp sig och hon säger "ring på måndag"...

Tack bvc för den hjälp jag inte fick! ;)

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Nikki GBG

tror jag plussat idag på bim!!Glad
    både jag och min sambo ser ett mycket svagt streck men det är så svagt att det inte fastnar på bild i min kamera..
    men gårdagens test var totalt blankt så skillnad ser man.
    men undrar om testlagrets stickor kan ge falska plus eller visa skuggstreck som ändå är negativt???
    kommer lägga upp en bild på morgondagens test om det är starkare än idag...
    så nu börjar oron över ytterligare ett missfall då jag nyligen haft 2 missfall på raken, ett i mars och det senaste den 29 majRynkar på näsan
    den här gången är kanske förutsättningarna bättre då jag både äter 1/3 albyl minor/dag och smörjer mig med progesterAll 2 ggr/dag...

• SoMa72
    Nikki GBG skrev 2011-07-29 11:14:59 följande:
    både jag och min sambo ser ett mycket svagt streck men det är så svagt att det inte fastnar på bild i min kamera..
    men undrar om testlagrets stickor kan ge falska plus eller visa skuggstreck som ändå är negativt???
    så nu börjar oron över ytterligare ett missfall då jag nyligen haft 2 missfall på raken, ett i mars och det senaste den 29 majRynkar på näsan
    den här gången är kanske förutsättningarna bättre då jag både äter 1/3 albyl minor/dag och smörjer mig med progesterAll 2 ggr/dag...
    Nu ska det gå vägen ska du se, gumman! Upp med bilden imorgon! Och jag svarade på Testlagrets i den andra tråden.... Tror du kan lita på testet, bara se till att det blir starkare nu
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • MCT79
    Nikki GBG skrev 2011-07-29 11:14:59 följande:
    Håller tummarna för dig! Stenhårt!!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79

Tänkte bara tala om att jag lever... är in och läser men orkar inte skriva nått... det går bara runt i skallen. Har börjat med en fin tradition att kräkas nattetid... Positivt är ju att jag slipper göra det på jobbet, nackdelen är att jag inte får sova...

Trött är bara början på vad jag är... sen grav-trötthet ovanpå det... wie! =)

Gravid igen, tvillingar! Chock!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma