• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Beklagar nikki! Det kan vara ett tidigt mf tyvärr. :( jag började blöda på dag 28 med w i magen och ringde till gyn där de sa "hade du inte testat i förväg hade du aldrig vetat om du var gravid". Fast jag var på bim +3 då jag hade kort cykel. Och ja de antog att det var ett tidigt mf helt enkelt.

• Nikki GBG
    MCT79 skrev 2011-07-29 18:03:52 följande:
    Det KAN vara så att ägget började fästa men att nått gick snett och det stöttes bort direkt... det går ju såklart inte att svara på...  :(
    ja eftersom jag redan har 2 missfall i rad i bagaget så skulle det inte förvåna men kommer inte få det bekräftat ändå denna gången eftersom testet nu är blankt, alltså ingen utredning förrän kanske 4e gången man får missfall Rynkar på näsan
    Mamma till W skrev 2011-07-29 18:08:43 följande:
    Beklagar nikki! Det kan vara ett tidigt mf tyvärr. :( jag började blöda på dag 28 med w i magen och ringde till gyn där de sa "hade du inte testat i förväg hade du aldrig vetat om du var gravid". Fast jag var på bim +3 då jag hade kort cykel. Och ja de antog att det var ett tidigt mf helt enkelt.
    hoppas det var fel på testet och att det nu är vanlig mens jag fick, skulle ju ha den idag.. har inte ont, inte den minsta mensvärk, mkt konstigt, brukar ha ganska ont de 2 första mensdagarna..
  • Odetta

Nikki: man måste inte ha 3 bekräftade mf, det räcker att du säger att du haft det. Beklagar fö massor *kraaam*

• Nikki GBG
    Odetta skrev 2011-07-29 18:34:27 följande:
    Nikki: man måste inte ha 3 bekräftade mf, det räcker att du säger att du haft det. Beklagar fö massor *kraaam*
    oki fast jag tror det var vanlig mens faktiskt för det ser ut som det, samma mängd oxå på beräknat datum, inga klumpar heller som mina 2 tidigare missfall..
    dessutom hatar jag sjukhus så ju mindre tid man behöver spendera där destu bättre..
    hoppas på bättre tur i augusti att det blir ett riktigt fint plus Glad
  • Safireee
    Nikki: Usch vad tråkigt! Beklagar verkligen!
    Månaden innan jag plussade med nuvarande så fick jag troligtsvis ett jättetidigt missfall (BIM+1). Testade supersvagt positivt och hade ligamentsmärtor i en vecka innan, något som jag bara haft de fem gånger jag varit gravid (har gjort 15 försök). Så antagligen hade ägget fäst, börjat bilda hCG men sedan släppt igen och runnit ut med något som jag annars hade misstagit för mensen. Det var precis som vanlig mens för mig eftersom det knappt hade blivit något alls av ägget. 

Jag har inte kunnat bekräfta något av mina missfall eftersom jag inte hunnit in på VUL (vecka 5-6), men jag fick ändå göra utredning. 
    Hoppas på augusti för dig! {#emotions_dlg.flower} 
  • Nikki GBG
    Safireee skrev 2011-07-29 19:29:53 följande:
    Nikki: Usch vad tråkigt! Beklagar verkligen!
    Månaden innan jag plussade med nuvarande så fick jag troligtsvis ett jättetidigt missfall (BIM+1). Testade supersvagt positivt och hade ligamentsmärtor i en vecka innan, något som jag bara haft de fem gånger jag varit gravid (har gjort 15 försök). Så antagligen hade ägget fäst, börjat bilda hCG men sedan släppt igen och runnit ut med något som jag annars hade misstagit för mensen. Det var precis som vanlig mens för mig eftersom det knappt hade blivit något alls av ägget. 

Jag har inte kunnat bekräfta något av mina missfall eftersom jag inte hunnit in på VUL (vecka 5-6), men jag fick ändå göra utredning. 
    Hoppas på augusti för dig! {#emotions_dlg.flower} 
    tack snälla du {#emotions_dlg.flower}beklagar dina missfall oxå
    vad gav din utredning och hur länge fick du vänta på den??
    alla mina missfall har kommit inom loppet av 5 dagar efter bim så jag undrar varför ägget befruktas men inte fäster eller fäster men släpper igen!??
    för jag verkar ju ha lätt för att bli gravid men sen blir det tidigt missfall Rynkar på näsan
  • Safireee
    Nikki GBG skrev 2011-07-29 19:54:25 följande:
    tack snälla du {#emotions_dlg.flower}beklagar dina missfall oxå
    vad gav din utredning och hur länge fick du vänta på den??
    alla mina missfall har kommit inom loppet av 5 dagar efter bim så jag undrar varför ägget befruktas men inte fäster eller fäster men släpper igen!??
    för jag verkar ju ha lätt för att bli gravid men sen blir det tidigt missfall Rynkar på näsan
    Jag skickade in en egenremiss till en gynmottagning inom landstinget och fick en tid 2,5 månader senare tror jag. Fick ta en del prover, kolla via VUL osv. men de hittade ingenting. Jag fick inte ens ta några mediciner eller liknande eftersom läkaren påstod att det alltid är 80% chans att lyckas och att de inte hittat något som aktivt stödjer medicinerna eftersom det ändå är 80% chans att lyckas. Ja, ni hör ju! Men han var faktiskt väldigt kunnig och påläst i övrigt (överläkare på mottagningen).

Men vi tog tre månaders paus (efter två missfall på raken och tio negativa försök sen första missfallet), jag började träna och mådde plötsligt jättebra. Det var riktigt skönt med en lång paus! Slutade vara så negativ och bitter och började hoppas på riktigt. Bestämde mig för barn helt enkelt. Inte att vara desperat, bara känna att det var rätt. Sluta fokusera på missfall och istället fokusera på bebis. 

Sen kom det jättetidiga missfallet (?) och månaden efter blev jag gravid med nuvarande. Då hade jag faktiskt blivit gravid 4 ggr på raken (med 3 månaders paus emellan 2a och 3e). Det var väldig skillnad mot de tio negativa månaderna som varit dessförinnan!

Och den här gången kändes det annorlunda. Var inte lika desperat och överlycklig utan mer lugn. Precis som första gången när jag väntade dottern. 

Hoppas att du kommer iväg på utredning snart eller att du hinner plussa med ett barn som stannar innan dess! {#emotions_dlg.flower}
  • Sir Bubbalots mamma

Beklagar verkligen nikki!Livet e inte rättvist.
     Kanske behöver din kropp en liten paus med så många mf på raken. Kanske ge den en månads paus eller nåt.. Och prova skicka en sån remiss som Safireee pratar om.
    Hoppas verkligen de tar sig för er snartHjärta 

• Sir Bubbalots mamma
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-07-29 21:04:46 följande:
    Beklagar verkligen nikki!Livet e inte rättvist.
     Kanske behöver din kropp en liten paus med så många mf på raken. Kanske ge den en månads paus eller nåt.. Och prova skicka en sån remiss som Safireee pratar om.
    Hoppas verkligen de tar sig för er snartHjärta 

Glömde skicka *Kraaam*
  • Sir Bubbalots mamma

Idag har varit en bra dag. den bästa på länge!

Det börja med att maken kolla saldot på vårt konto. Där va en massa pengar som vi inte visste var de kom ifrån så han fick gå in å kolla ordentligt, Visar sig att FK helt plötsligt har ändrat sitt beslut om att inte betala ut sjukpenning till mig så jag har fått pengar från 22 mars tills nu retroaktivt. och vi har inte överklagat utan när jag bytat handläggare så tyckte h*n att jag visst skulle ha pengar.   Ringde och kolla så de stämde.. men de e nästan 4månaders pengar som vi inte räknade med. 

Detta har vi firat med att vi åt en god köttbit till middag och ska ha B&J chocolate fudge brownie till efterrätt. Sen fick jag lov att boka ett 3d/4d köns ul som jag velat göra men vi inte kunnat för att vi inte har haft råd med sånt.. Så Måndag kl10.15 ska vi få se vårt lilla pyret igen och Äntligen få veta om de e en Julia eller en Theo i magen!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma