• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • MCT79

Jag försöker...massor... men det gör ont, magen, bak i ryggen och så känns det som något "rinner" så jag springer på toa var tionde minut men där är ingenting.....

bläää blää blä... låt det bli tisdag. NU!

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Mabaja
    MCT79 skrev 2011-07-30 21:40:24 följande:
    Jag försöker...massor... men det gör ont, magen, bak i ryggen och så känns det som något "rinner" så jag springer på toa var tionde minut men där är ingenting.....

bläää blää blä... låt det bli tisdag. NU!
    Det låter som mig i veckan.. :( Det är så jag känt på kvällarna! Fy vad rädd man är! Jag hoppas på att det är ett falskt alarm bara! :)
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • FruW

MCT jag skickar en stor kram, hoppas du kan hitta lite lugn..

• Mabaja

MCT: Det är snart tisdag... Bara en söndag, sen en måndag (där du ändå är stendöd iom att du jobbar så den märker du knappt av) och sen är det tisdag och vul! :)

• Sir Bubbalots mamma
    MCT79 kraam på dig.. så hade jag de många gånger i början med.. trodde de va kört flera gånger men nu e jag i v32.. så de behöver inte betyda nåt.. Men vet vad hur de känns..tur de e tisdag snart.. Kraaaam   

Ego jag har svin ont i magen idag å pyret varit väldigt tyst så jag å syrran åkte in till sjukan. fick ligga i en timme med ctg. tog 3min för bm att hitta hjärtljudet , blev så jävla rädd, va helt säker då på att pyret va död.. Men allt såg bra ut. Pulsen varierade jätte mycket..   pendla mellan 117 å typ 178. men man hörde hur den rörde sig där inne även om jag inte själv kände de. hade inga sammandragningar..  Fick göra ett snabbt UL med. å allt såg bra ut med flöde å allt. Syrran böla när hon såg ULet.. Hon ska bli gudmor så att hon fick va me å se va stort för henne.. och e bara 19 med.. Dom vet inte varför jag har så ont men dom hade nån teori om att sorg kunde ta fysisk form å att de gjorde att jag fick ont i magen. Å maken e ju inte hemma idag, han e i danmark så jag e "själv" å de kanske stressa mig.
    Men allt va bra med pyret iaf. så nu ligger jag i soffan med värme kudde på magen å äter muffins. 
  • Evve81

MCT: Kram till dig! Det SKA ju gå bra den här gången fast jag förstår dina tankar det gör vi alla här.

Kjaam: Åh vad jobbigt! Tog ju min bm LÅNG tid sist jag var där att hitta hjärtljuden också. Då var jag så himla orolig men bebis låg nog på ett sätt som gjorde att det inte hördes.

Bf imorrn men ingen bebis så långt ögat kan nå

• Sir Bubbalots mamma
    Evve81 skrev 2011-07-30 22:13:56 följande:
    MCT: Kram till dig! Det SKA ju gå bra den här gången fast jag förstår dina tankar det gör vi alla här.

Kjaam: Åh vad jobbigt! Tog ju min bm LÅNG tid sist jag var där att hitta hjärtljuden också. Då var jag så himla orolig men bebis låg nog på ett sätt som gjorde att det inte hördes.

Bf imorrn men ingen bebis så långt ögat kan nå
    ja man blir ju helt rädd när de tar sån tid..

Bebben kommer nog snart. när de väl sätter igång kan de gå fort. min svägerska fick sin andra unge för ett par veckor sen gick på 8.5h från första värken!!

• Mabaja
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-07-30 22:29:35 följande:
    ja man blir ju helt rädd när de tar sån tid..

Bebben kommer nog snart. när de väl sätter igång kan de gå fort. min svägerska fick sin andra unge för ett par veckor sen gick på 8.5h från första värken!!

och här tog det sex timmar från att slemproppen gick! ;) Min man är redan nervös inför nästa förlossning... Iom att andra brukar gå fortare och vi har en timme till sjukhuset. :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma