• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Safireee
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-07-29 21:06:30 följande:
    Idag har varit en bra dag. den bästa på länge!

Det börja med att maken kolla saldot på vårt konto. Där va en massa pengar som vi inte visste var de kom ifrån så han fick gå in å kolla ordentligt, Visar sig att FK helt plötsligt har ändrat sitt beslut om att inte betala ut sjukpenning till mig så jag har fått pengar från 22 mars tills nu retroaktivt. och vi har inte överklagat utan när jag bytat handläggare så tyckte h*n att jag visst skulle ha pengar.   Ringde och kolla så de stämde.. men de e nästan 4månaders pengar som vi inte räknade med. 

Detta har vi firat med att vi åt en god köttbit till middag och ska ha B&J chocolate fudge brownie till efterrätt. Sen fick jag lov att boka ett 3d/4d köns ul som jag velat göra men vi inte kunnat för att vi inte har haft råd med sånt.. Så Måndag kl10.15 ska vi få se vårt lilla pyret igen och Äntligen få veta om de e en Julia eller en Theo i magen!
    Härligt Kjaam! Låter som en riktigt bra dag! Solig
  • Nikki GBG
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-07-29 21:04:46 följande:
    Beklagar verkligen nikki!Livet e inte rättvist.
     Kanske behöver din kropp en liten paus med så många mf på raken. Kanske ge den en månads paus eller nåt.. Och prova skicka en sån remiss som Safireee pratar om.
    Hoppas verkligen de tar sig för er snartHjärta 
    tack :) fast jag har bara haft 2 missfall inte tre så utredning väntar jag med tills dt blir 3 vilket jag inte hoppas att det blir.. det har nu gått 2 mensperioder sedan missfallet så vänta tänker vi inte göra.. vi hoppas på 3e gången gilt om 2 veckor att det tar sig Glad
    vad glad man blir när man läste hur din dag varit och att du äntligen får ditt 3d/4d, efter regn kommer solsken! Glad

kramHjärta
  • sugarrush

Nikki, beklagar om det nu är ännu ett tidigt mf. Men du, se inte utredning som ngt besvärligt, se det som en chans! Nu kandu få massor av övervakning och hjälp nästa gång du plussar! De är snälla när det handlar om upprepade mf, det är iaf min erfarenhet.

MCT och Mabaja, stackars små tröttisar! Hoppas det släpper snart. Fy bubblan för att behöva spy på nätterna MCT! När har du nästa VUL?

Kjaam, åh vad najs, grattis till pengarna, vilken härlig överraskning! Får se om det blir en Julia eller en Theo då!

Själv har jag nu 7 pers på besök, ytterligare 3 ur familjen kommer imorrn. Galet fullt hus men supertrevligt! Kram!

• MCT79

Godmorgon!

Låter härligt med besök Sugar, fast jag vet inte om jag skulle orka.. inte sambons familj just nu iaf.. så j-vla mkt intriger där heeeela tiden... blä. Jag har nästa vul på tisdag! *nervös*

Kjaam det låter som en underbar dag!!! Det är alltid härligt när man får en massa extra pengar sådär! Särskilt när det är oväntat!

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Evve81

Kjaam: Åh vad härligt med lite (mycket) extra pengar!

sugar: Härligt med fullt hus!

Bf imorrn och inte någon bebis på G ens. Vi åker och badar istället. Bäst att passa på nu innan bebisen kommer. På fredag till veckan har vi lovat barnen att gå på bio. Först var det sonen men dottern ville också följa jag hoppas INNERLIGT att bebisen har kommit ut då så maken kan gå med barnen eller att bebis inte har kommit ut så får väl jag vara hemma.........

Igår hade de halva priset på Villervalla här. Så jag shoppade massor men inte till bebis utan till de stora barnen. Värsta fynden tycker jag då

• 3 barns mamma84

Prommis: Spännade ju snart händer det saker antingen kommer det snart eller om några dagar men snart är det nära ju 'Hur känns det ?

Nikki: Beklagar det är så tråkigt

MCT: Hoppas du får snart lugnt så du kan koppla av lite själv som gravid kvinna.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Nikki GBG
    sugarrush skrev 2011-07-30 00:07:04 följande:
    Nikki, beklagar om det nu är ännu ett tidigt mf. Men du, se inte utredning som ngt besvärligt, se det som en chans! Nu kandu få massor av övervakning och hjälp nästa gång du plussar! De är snälla när det handlar om upprepade mf, det är iaf min erfarenhet.
    tack men det var inget tidigt missfall det var vanlig mens denna gången. 2 missfall e tydligen ganska vanligt utan att ngt behöver vara fel i kroppen enligt de på gynakuten men blir de 3 missfall så kommer ja självklart begära utredning :)
  • Evve81

2barnsmamma: Det känns bra. Alldeles för bra för att jag ska tro att det kommer någon bebis snart....... Alltså jag kan ha några onda eller det är fel ord men kännbara sammandragningar sedan ingetmer. På tisdag ska jag till spec mvc för ny hinnsvepning..... Om det behövs eller inte bryr jag mig inte om men nu är jag sjukt less på att vara gravid så nu försöker vi utnyttja tiden till att göra roliga saker med de stora barnen innan bebis kommer!

Ibland önskar jag att vi vetat vad det är för sort på bebis nu har jag handlat en massa Villervalla kläder på halva priset till de stora barnen. Till bebis handlas inget mer förrän vi vet vad det är.

Hoppas ni alla haft en toppenlördag!

• Safireee

Idag har jag haft en sån där sovdag igen. Jag blir så matt i kroppen 1-2 dagar i veckan. Var uppe mellan halv åtta och halv tio när min man skulle ha sovmorgon men därefter sov jag fram till halv tre. Har även legat i sängen ytterligare 1,5h och lyssnat på ljudbok eftersom jag är så matt att jag inte ens orkar hålla i en bok. Huuu... (tur att min man och dotter kunde åka iväg till svärmor och bada)

Det är tur att det är semester i alla fall. Drygt en vecka kvar. Får vila järnet nu så att jag orkar två månader på jobbet innan det är dags för föräldraledighet i oktober. 

• MCT79

Usch ikväll är jag rädd... har så hemskt ont i magen... :(((

Gravid igen, tvillingar! Chock!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma