• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja

Men jag fick ju inte tillgång till hinnsvepning eller såna grejer heller (frågade och försökte övertala) och så var det ju första barnet. haha Den här gången har jag räknat med +- 4 dagar när det gäller från bf+10.. Har läst att det brukar diffa 4 dagar i snitt om man är omföderska.

Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • Evve81

Mabaja: Blev ju ingen hinnsvepning för mig heller eftersom det inte gick. Jag bad inte om det utan doktorn föreslog det........ Det bästa är ju om det startar av sig självt men vi får väl se. Jag tog en alvedon och det onda jag hade i sidan gick i alla fall över!

Nu ska jag ta och tillverka ett kort till min faster som fyller år på fredag. Jag har ju länge trott att bebis och hon ska dela födelsedag så vi får väl se. Jag hoppas bebis har kommit innan!

• 3 barns mamma84

prommis: skriver här då skrev i andra med
    Ha sex 3 ggr varje dag sex sex sex men din man måste komma i sig för att det ska hjälpa.
    Spermierna hjälper och sätter igång värkarna !  

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Sir Bubbalots mamma
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-31 16:54:13 följande:
    prommis: skriver här då skrev i andra med
    Ha sex 3 ggr varje dag sex sex sex men din man måste komma i sig för att det ska hjälpa.
    Spermierna hjälper och sätter igång värkarna !  

omg 3ggr om dagen! hur ska man orka de när man e höggravid du galna kvinna! eller ska man bara ligga där å läta mannen sköta jobbet?
  • 3 barns mamma84
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-07-31 17:05:32 följande:

omg 3ggr om dagen! hur ska man orka de när man e höggravid du galna kvinna! eller ska man bara ligga där å läta mannen sköta jobbet?

menade i tre dagar jora jag hade sex varje dag minst 2 ggr på 1 dag som höggravid gjorde så med alla tre
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Mabaja

Jag skulle inte rekommendera sex... Det funkar inte! ;) Vi provade typ allt som var tips på att få igång en förlossning... Ingenting funkade... Bättre att vila upp sig! =)

• kajsalisa

Nä, vår barnmorska på föräldrautbildningen sa att det behövs såna enorma mängder sperma för att komma upp i den mängd prostaglandiner som behövs för att eventuellt sätta igång en förlossning att man skulle behöva ha sex dygnet runt.
    Låter lockande Prommis, eller??! ;)

• Safireee
    kajsalisa skrev 2011-07-31 19:55:59 följande:
    Nä, vår barnmorska på föräldrautbildningen sa att det behövs såna enorma mängder sperma för att komma upp i den mängd prostaglandiner som behövs för att eventuellt sätta igång en förlossning att man skulle behöva ha sex dygnet runt.
    Go! Go! Go! 
  • Mabaja
    kajsalisa skrev 2011-07-31 19:55:59 följande:
    3 dl sa en bm till en kompis till mig behövdes! ;) och det är ganska mycket.. haha
  • Mmmbop

MCT, jag förstår verkligen att du längtar till tisdag! Du ska se att allt är bra. Mina symptom går upp och ner hela tiden (de lilla jag har). Att du har ont beror säkert, som de andra säger, på att det växer så det knakar därinne!

Håller tummarna!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma